Ny personbil på gule plader, hvad synes I?
Fra : Frederik

Dato : 24-02-05 17:40

Hej

Kompagniet skal udvides med en mindre varebil :).

Har følgende i kikkerten

Toyota Corolla Sportsvan diesel (sådan en har mine svigerforældre, så den
står skidt)
Ford Focus C-MAX 2,0 TDCI (Læste en advarsel mod den i Afton Bladet, holder
det vand?)
VW Touran 2,0 TDI
Seat Altea 2,0 TDI
Honda CR-V 2,2 diesel
Peugeot 307 Airvan 2,0 HDI
Subaru Forester 2,5 XT (ville i hvertfald gerne meeen)

Hvad siger I?

Mvh.

Frederik

NB.

Penge spiller en gigantisk rolle...

Fra : Frederik

Dato : 24-02-05 17:51

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> wrote in message
> [...]
> Honda CR-V 2,2 diesel
> Peugeot 307 Airvan 2,0 HDI
> Subaru Forester 2,5 XT (ville i hvertfald gerne meeen)

Nå ja den nye Zafira er også med i overvejelserne.

Mvh.

Frederik

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-02-05 17:52

> Toyota Corolla Sportsvan diesel (sådan en har mine svigerforældre, så den
> står skidt)

Er det fordi de har en eller den ikke god ?
Den ville helt klart i min bog være vinderen, men nu har jeg også kørt
toyota i 15 år uden nævneværdie problemmer

> Subaru Forester 2,5 XT (ville i hvertfald gerne meeen)

lækker bil
Er det fordi det er en bensin ?

> Penge spiller en gigantisk rolle...

Netop derfor skal du vælge en toyota, 3 års garanti god holdbarhed, høj
gensalgs værdi

Hilsen Jørgen

Fra : Frederik

Dato : 24-02-05 18:00

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in message

> [...]
>
> lækker bil
> Er det fordi det er en bensin ?

> Netop derfor skal du vælge en toyota, 3 års garanti god holdbarhed, høj

1. Fordi de har den
2. Fordi de har den
3. Fordi de har den
4. Fordi det er den, jeg bryder mig mindst om.

Synes deres Benzinmodel er støjende på motorvej, hvor den vil blive brugt
meget.Muligvis gør det sig ikke gældende for dieselen, som jeg imidlertid
med hensyn til effekt, støj og forbrug virker ældre end de andre foreslåede.

Men er godt klar over de driftsøkonomiske fordele.

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-02-05 18:24

On Thu, 24 Feb 2005 17:59:46 +0100, Frederik wrote:

> [...]
> med hensyn til effekt, støj og forbrug virker ældre end de andre foreslåede.
>
> Men er godt klar over de driftsøkonomiske fordele.

Jeg syntes du modsiger dig selv lidt, du vil gerne have en god driftsikker
bil der er billig at holde kørende, men du vil ikke have den der egentlig
opfylder dine behov fordi dine forældre har den? At benzinen er støjende
på motorvej behøver overhovedet ikke gøre sig gældende med dieslen,
typisk render motoren jo knap så hurtigt rundt, så medmindre det er pga.
dæk/vej/vind støj så tror jeg ikke du vil opleve problemerne. Men der
er med garanti nogen her der har en der vil dele oplevelserne Ellers
så kør til forhandleren og spørg om en tur i den på motorvejen, det
burde være til at lokke med ham

Thomas

Fra : Frederik

Dato : 24-02-05 18:29

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> er med garanti nogen her der har en der vil dele oplevelserne Ellers
> så kør til forhandleren og spørg om en tur i den på motorvejen, det

Vi er helt enige, jeg har da også tænkt mig at prøve en tur :).

Bemærk, at det ikke er mine forældre men svigerforældre.

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik

Dato : 24-02-05 18:02

> [...]
>
> lækker bil
> Er det fordi det er en bensin ?

> Netop derfor skal du vælge en toyota, 3 års garanti god holdbarhed, høj

Foresteren er tvivlsom udfra spørgsmål om brændstofforbrug og muligvis
forsikring? Men mit ego kan rigtig godt lide den.

Er vel ellers lige så godt skruet sammen som Toyotaen?

Mvh.

Frederik

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 24-02-05 18:05

>Kompagniet skal udvides med en mindre varebil :).

Jeg vil sige en VW Touran, men 1.9 TDI - ikke 2.0. Forskellen i ydelse er
ikke merprisen værd.
Det er en fin varebil, man også kan tåle at køre længere i.

Fra : Frederik

Dato : 24-02-05 18:06

"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg vil sige en VW Touran, men 1.9 TDI - ikke 2.0. Forskellen i ydelse er
> ikke merprisen værd.
> Det er en fin varebil, man også kan tåle at køre længere i.

Heller ikke når det er gule plader. Der er forskellen jo ikke så udtalt som
på hvide...

Er klar over hvad jeg skrev om penge...

Mvh.

Frederik

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 24-02-05 18:36

>Heller ikke når det er gule plader. Der er forskellen jo ikke så udtalt som
>på hvide...

Det er selvfølgelig rigtigt nok, men jeg ville stadig personligt tage en
1.9'er.
Prøv dem begge og se, om 2.0'eren er de ekstra tusind værd. Jeg synes det
ikke.

Fra : Frederik

Dato : 24-02-05 18:32

> [...]
> 1.9'er.
> Prøv dem begge og se, om 2.0'eren er de ekstra tusind værd. Jeg synes det

Det havde jeg tænkt på. Da det mest er arbejdsmanden, der skal køre i den
behøver den jo heller ikke at være helt perfekt ;)

Mvh.

Frederik

Fra : Søren Andersen

Dato : 24-02-05 21:46

> [...]
> Honda CR-V 2,2 diesel
> Peugeot 307 Airvan 2,0 HDI
> Subaru Forester 2,5 XT (ville i hvertfald gerne meeen)

Jeg kan kun anbefale dig at kigge nærmere på Seat Altea , specielt hvis du
kan nøjes med 1.9 TDI motoren, så er den også særdeles billig i indkøb
(faktisk en del billigere end de nævne alternativer).
Seat altea 1.9 og så smid evt. en landberg boks på til ca. 4500 kr... så har
du næsten samme ydelse som på 2.0 men har sparet henved 22.000 kr før moms
:)
Jeg har ikke haft min så længe, og har faktisk ikke engang monteret boksen
endnu da jeg stadig kører den til... alligevel synes jeg ikke den mangler
kræfter, men jeg medgiver dog gerne at den ikke får det fede smil frem som
på prøveturen i 2.0'eren. Håber dog på det kommer igen med boksen.

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 25-02-05 05:44

>Jeg kan kun anbefale dig at kigge nærmere på Seat Altea , specielt hvis du
>kan nøjes med 1.9 TDI motoren, så er den også særdeles billig i indkøb
>(faktisk en del billigere end de nævne alternativer).

Det er rigtigt, og jeg kan kun tilslutte mig den herres forslag. Jeg holder
dog stadig på Touran pga. større bagageplads.

Fra : Frederik

Dato : 25-02-05 23:19

"Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.SleTdk> wrote in message

> [...]
> kræfter, men jeg medgiver dog gerne at den ikke får det fede smil frem som
> på prøveturen i 2.0'eren. Håber dog på det kommer igen med boksen.

Skal ud og prøve en Altea 2,0 TDI DSG i morgen.
Søndag en C-Max 2,0 TDCI

Næste uge prøver jeg så en Touran.

Mvh.

Frederik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-02-05 23:56

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev
> Skal ud og prøve en Altea 2,0 TDI DSG i morgen.
> Søndag en C-Max 2,0 TDCI

Det ville jeg gøre omvendt, det sparer din tid

> Næste uge prøver jeg så en Touran.

Det gør du så ikke....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Frederik

Dato : 26-02-05 17:40

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev
>
> Det ville jeg gøre omvendt, det sparer din tid

> [...]

Prøvede Altea 2,0 TDI DSG i dag.

Kort fortalt:

Motor og gear er fremragende sæderne ligeså.

Den oplevede kvalitet i materialevalget er ikke så højt, ligesom
bagagerummet af naturlige årsager ikke er det største.

Bilen er absolut en mulighed.

I morgen gælder det C-MAX.

Mvh.

Frederik

Fra : Peter Weis

Dato : 26-02-05 18:57

Frederik wrote:
> Den oplevede kvalitet i materialevalget er ikke så højt, ligesom
> bagagerummet af naturlige årsager ikke er det største.

Tænker du på varerummet, eller prøvede du en på hvide plader?

mvh
Peter

Fra : Frederik

Dato : 27-02-05 00:11

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Tænker du på varerummet, eller prøvede du en på hvide plader?
>
> mvh
> Peter

Gule plader.

Mente blot at designet ikke muliggør et enormt varerum...

Mvh.

Frederik

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-02-05 02:30

> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Gule plader.
>
> Mente blot at designet ikke muliggør et enormt varerum...

Næh jeg ville nok også have valgt touran hvis behovet havde været mere
varetransport.
Men da den sådan set kun skal transportere mig , så blev det ligesom opvejet
af pris og km/l.