Tåbelige oversættelser
Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-02-05 17:17

Fik lige kigget på bagsiden af dvd'en til bilens navigationsanlæg. Under DK
står der følgende:

"DK - Kaare Kunde
Vet at bryde plomberingen accepterer de vedlagte betingelser. Referere
venligst til betjeningsvejledningen af navigationssystemet."

Jeg er endnu ikke klar over hvad det er, de vedlagte betingelser accepterer

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Steen F.

Dato : 24-02-05 18:10

Martin Kiefer wrote:
> [...]
> venligst til betjeningsvejledningen af navigationssystemet."
>
> Jeg er endnu ikke klar over hvad det er, de vedlagte betingelser

Uha, et seriøst produkt lyder det til
Hvad mærke kører du?

/Steen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-02-05 20:06

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, et seriøst produkt lyder det til

Ja ikke.

> Hvad mærke kører du?

Det er til Comand systemet i en Mercedes C180 model 2005. Fik bilen i dag

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 22:37

> Ja ikke.

> Det er til Comand systemet i en Mercedes C180 model 2005. Fik bilen i dag

Det er højst sandsynligt fordi der ligger et software operativ system i den,
måske endda Windows :( Uha-uha bluescreen.
Og ved Bill Gates Inc, får man altid læst sine rettigheder :)

Jeg rodede lidt med en Volvo S60 og utroligt men sandt, der var en boks i
baggagerummet hvor der sad en Microsoft Windows CE licens label på - damn!

--
/Claus

Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-02-05 22:41

> Det er højst sandsynligt fordi der ligger et software operativ system i
> den, måske endda Windows :( Uha-uha bluescreen.
> Og ved Bill Gates Inc, får man altid læst sine rettigheder :)

Heh, vi havde på et tidspunkt en W123 som kunne finde på at gå ud 1-2 sek
efter den var startet. Folk så noget morsomme ud i hovedet når man sagde at
bilen jo selvfølgelig var blå og derfor skulle genstartes en gang imellem

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : anders

Dato : 24-02-05 22:53

Det er jo alt andet lettere at udvikle til en eksisterende platform end at
lave sin egen.
Om platformen så er ustabil er jo en helt anden sag.

Zanussi ( mener jeg det er ) har lavet en vaskemaskine der har dele af Linux
kernen, igen for at springe platformsudviklingen over.

Anders

Fra : Steen F.

Dato : 25-02-05 20:21

Martin Kiefer wrote:
> Det er til Comand systemet i en Mercedes C180 model 2005. Fik bilen i
> dag

Uhm lækker vogn!! Helt ny?
Men selve manualen til bilen er vel ikke skrevet på "bornhølmsk" ligesom
teksten til navigationssystemet?

/Steen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-02-05 09:56

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Uhm lækker vogn!! Helt ny?

Jeps helt ny og noget helt andet end den C-model med 75HK vi kom fra
Havde egentlig overvejet at hente en i Tyskland igen. men når jeg tog
serviceudgifterne og reparationerne med i overvejelserne og så på hvad vi
havde givet sidste år, synes jeg ikke rigtig det kunne svare sig længere

> Men selve manualen til bilen er vel ikke skrevet på "bornhølmsk" ligesom
> teksten til navigationssystemet?

Nej heldigvis ikke, hvis den havde været det kunne jeg snildt have
forestillet mig jeg havde bedt forhandleren om at "oversætte"

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 26-02-05 11:53

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message
> [...]
> havde givet sidste år, synes jeg ikke rigtig det kunne svare sig længere

Uhmmm... Tillykke!!
Laver du så en http://www.kiefer.dk/c180 som afsløning for
http://www.kiefer.dk/c200 ?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-02-05 20:19

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message
> Uhmmm... Tillykke!!

Takker!

> Laver du så en http://www.kiefer.dk/c180 som afsløning for
> http://www.kiefer.dk/c200 ?

Jeps, skal "bare lige" have taget et par fotos. Hvilket jeg regner med at
gøre en gang i løbet af søndagen.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Steen F.

Dato : 26-02-05 17:01

Martin Kiefer wrote:
> Jeps helt ny og noget helt andet end den C-model med 75HK vi kom fra

Ja, jeg ved da også godt hvad jeg ville vælge hvis det ikke var for priserne
på MB
Er det en C180 med noget kompressor-halløj eller...?

> [...]
> tog serviceudgifterne og reparationerne med i overvejelserne og så på
> hvad vi havde givet sidste år, synes jeg ikke rigtig det kunne svare

Jeg troede ikke at der var penge at spare ved import af fabriksnye biler fra
fx. Tyskland?

/Steen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-02-05 19:57

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en C180 med noget kompressor-halløj eller...?

Jeps, det er en C180 Kompressor

> Jeg troede ikke at der var penge at spare ved import af fabriksnye biler
> fra fx. Tyskland?

vi havde regnet på hvad det ville koste at hente en lettere brugt fra 2001
til 2002 men fandt ud af at det vi evt ville skulle betale i service og
reparationer ville komme til at koste det samme som at købe en helt ny med
serviceaftale (Og så er det samtidig en 2005 model vi har fået

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Steen F.

Dato : 26-02-05 21:26

Martin Kiefer wrote:
> [...]
> service og reparationer ville komme til at koste det samme som at
> købe en helt ny med serviceaftale (Og så er det samtidig en 2005

Okay! Findes der en fidus ved køb af sådan en fætter, eller er der kun den
hårde vej og betale alle 600 af de store sedler? Jeg mener at kunne huske
noget om privatleasing...?

/Steen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 02-03-05 10:23

> Okay! Findes der en fidus ved køb af sådan en fætter, eller er der kun den
> hårde vej og betale alle 600 af de store sedler? Jeg mener at kunne huske
> noget om privatleasing...?

Hvis du leaser den koster det ca. det halve i forhold til at du skulle købe.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ivan [7100]

Dato : 24-02-05 20:01

> [...]
> venligst til betjeningsvejledningen af navigationssystemet."
>
> Jeg er endnu ikke klar over hvad det er, de vedlagte betingelser

Ja....og hvem er ham Kaare Kunde???

Fra : Guzzi

Dato : 24-02-05 22:01

> [...]
> venligst til betjeningsvejledningen af navigationssystemet."
>
> Jeg er endnu ikke klar over hvad det er, de vedlagte betingelser

De tåbelige tyskere. Vi købte en Bosch ovn, og der var en fin koge/bagebog
med.
Den ene opskrift har vi ikke prøvet endnu for her skal der bruges 3 paller
husblas

Søren

Fra : NS

Dato : 25-02-05 01:00

Guzzi wrote:

> [...]
> med.
> Den ene opskrift har vi ikke prøvet endnu for her skal der bruges 3 paller

Hvordan får man plads til 3 paller stivelse i sådan en ovn - er der også
en vejledning i det? ;).

NS

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-05 10:16

Guzzi skrev:

> De tåbelige tyskere. Vi købte en Bosch ovn, og der var en fin
> koge/bagebog med.
> Den ene opskrift har vi ikke prøvet endnu for her skal der bruges 3
> paller husblas

Rør det op og hæld det i Bodensøen, du har
nu verdens største hoppepude

--
The Blues Man

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-03-05 22:15

On Thu, 24 Feb 2005 17:17:12 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

> [...]
>venligst til betjeningsvejledningen af navigationssystemet."
>
>Jeg er endnu ikke klar over hvad det er, de vedlagte betingelser accepterer

Kan ikke se der er noget forkert i den valgte formulering, der mangler
bare lige et lille extra de :D
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 02-03-05 10:22

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke se der er noget forkert i den valgte formulering, der mangler
> bare lige et lille extra de :D

De har nok brugt Word 2003 med automatisk stavekontrol som sletter gentagede
ord

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 02-03-05 16:05

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> "Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> De har nok brugt Word 2003 med automatisk stavekontrol som sletter
> gentagede ord

Er det ikke ligemeget, hvis de havde skrevet korrekt? Det manglende de
skulle alligevel have været et De

Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-03-05 18:33

On Wed, 2 Mar 2005 10:21:57 +0100, "Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk>
wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>De har nok brugt Word 2003 med automatisk stavekontrol som sletter gentagede
>ord

Tja Word 2000 nøjes bare med at brokke sig over det :P. So much for
opdateret software.
Flemming Jacobsen