Ford Fiesta kampagne
Fra : Finn Poulsen

Dato : 23-02-05 22:38

Hej
Jeg har ligeset at Ford har en kampagne med interessante priser på deres
Fiesta.
Mit kendskab til Ford er begrænset så jeg ville være glad for at høre
jeres mening.
Jeg vakler mellem disse modeller:
Fiesta Basic (1.3?)- kampagnepris fra 129.900 kr. og
Fiesta Ambiente (1,3)- kampagnepris fra 139.900 kr.

Priserne virker OK og jeg kan også lide modellen, hva' siger I? Er det
et godt køb. Jeg har omkring 150K til min kommende bil.

På forhånd tak

Finn

Fra : Per O.

Dato : 24-02-05 02:10

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Priserne virker OK og jeg kan også lide modellen, hva' siger I? Er det
> et godt køb. Jeg har omkring 150K til min kommende bil.

Det er jo bare to forskellige udstyrsmodeller af den samme bil. Det er kun
dig som kan afgøre om du vil give de sidste 10K for det ekstra udstyr.
Bilen kører fantastisk, uden at jeg vil sammenligne med andre biler i samme
klasse, da jeg ikke har kørt i andre i den størrelse for nylig.

Da vi skulle købe ny Ford sidste år valgte vi mellemudgaven med hensyn til
udstyr (Trend), og bestilte de par ting fra Ghia pakken, som vi gerne ville
have med (tozonet klima + fartpilot) som originalt monteret udstyr. Vi har
ikke fortrudt at vi gav de sidste penge for det ekstra udstyr. Vores bil er
dog en C-Max, men det ændrer ikke ved tanken.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Finn Poulsen

Dato : 24-02-05 19:24

> Det er jo bare to forskellige udstyrsmodeller af den samme bil. Det er kun
> dig som kan afgøre om du vil give de sidste 10K for det ekstra udstyr.

Takker. Jeg har nu lidt svært ved at gennemskue rabatterne.
Fiesta Ambiente (1,3) fås till- kampagnepris fra 139.900 kr, men hvad
skal jeg tilbyde at smide på bordet for en ambiente 1.4?

vh

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 21:40

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> Fiesta Ambiente (1,3) fås till- kampagnepris fra 139.900 kr, men hvad
> skal jeg tilbyde at smide på bordet for en ambiente 1.4?

Listeprisen er ca. 10.000 mere - så hvis du skal have noget metallak på
også, så kan du måske forhandle et par 1000 af på den konto.

/Kenneth

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 24-02-05 12:29

> Priserne virker OK og jeg kan også lide modellen, hva' siger I? Er det
> et godt køb. Jeg har omkring 150K til min kommende bil.

Tror såmend at det er et udmærket køb - men hvis du påtænker at køre meget
på motorvej, vil jeg anbefale at du prøver det med den. Jeg kørte rundt i ny
fiesta 1,3 i en uges tid og min erfaring er at den er rimeligt dårligt
lyddæmpet og relativt langsom i acceleration fra 100 km/t og op. Men ellers
er det jo en pæn, billig og relativt økonomisk bil der, efter min mening,
egener sig glimrende til by-kørsel.

/Kasper Hansen

Fra : Finn Poulsen

Dato : 24-02-05 13:53

Den findes også i en 1,4 udgave (80 HK)måske skulle jeg satse på den.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 24-02-05 15:55

> Den findes også i en 1,4 udgave (80 HK)måske skulle jeg satse på den.

Jeg synes du skal prøve dem begge, og så se hvad der er bedst til pengene.
Hvem ved, det kan jo være at det bare er mig der har den opfattelse.
Men det er i hvert fald en god idé lige at prøve et par forskellige
varianter, så du ved hvad du får ud af at bruge flere/færre penge.

/Kasper HAnsen

Fra : Olesen

Dato : 24-02-05 17:19

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Den findes også i en 1,4 udgave (80 HK)måske skulle jeg satse på den.

1.3 tar ca. 17.3 sekunder fra 0-100, hvilket ER lang tid.
1.4 tar ca. 13.2 sekunder fra 0-100, hvilket er mere normalt.
2.0 tar ca. 8.4 sekunder fra 0-100, hvilket er ganske pænt *S*

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 23-02-05 17:20

>Hej
>Jeg har ligeset at Ford har en kampagne med interessante priser på deres
>Fiesta.

En Fiesta er et godt køb, og specielt til den latterlige pris af 129.000 som
Ford tager for den nu. Du skal dog være opmærksom på, at det er Basic
udgaven, der er den allermest skrabede model med 1.3 motor med 68 HK, der er
tale. om.
Selvom motoren helst skal være en 1.4, så er der ikke noget galt med bilen.
Jeg ville dog ofre lidt mere på ekstraudstyr - f.eks. er det en god ide med
el-spejle i Fiesta'en, da den manuelle indstilling - der fungerer vha. en
gummidut på indersiden af bilen - ofte resulterer i, at gummidutten falder
af.
En Fiesta holder godt - jeg arbejder i et biludlejningsfirma, og vi har ca.
20 Fiesta'er, der er over 2 år gamle med 50.000+ på tælleren og som stadig
kører som da de var nye. For udlejningsbiler er det rigtig, rigtig godt
klaret.
Så vidt jeg ved har vi kun haft lidt problemer med gearkasserne, men med en
ansvarlig fører, der rent faktisk holder af bilen, burde det ikke være
noget, du kommer ud for.

Fiestaen er en sjov bil at køre, og den æder sving som ingen andre i den
klasse. Gearet er i øvrigt en ren nydelse, og det samme er den direkte og
hurtige styring.... og så ser Fiestaens instrumenter meget fede ud :)

Evt. kan du også kigge på en Seat Ibiza 1.2.

Fra : ChipMIK

Dato : 27-02-05 16:33

Nicklas Teisner wrote:

> [...]
> hurtige styring.... og så ser Fiestaens instrumenter meget fede ud :)
>
> Evt. kan du også kigge på en Seat Ibiza 1.2.

Det glæder mig sku :) jeg har lige bestilt en 1.6 TDCI TREND med Hele
svineriet i ekstraudstyr...så løber den alså oss op i små 220 K :(

MVH

ChipMIK

Fra : Olesen

Dato : 27-02-05 17:07

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Det glæder mig sku :) jeg har lige bestilt en 1.6 TDCI TREND med Hele
> svineriet i ekstraudstyr...så løber den alså oss op i små 220 K :(

Hvad koster en ST150 ?

Fra : ChipMIK

Dato : 27-02-05 17:28

Hmm mener det er omkring de 220-230

"heroppe" (Færøerne) koster ST faktisk 1000 MINDRE end Tdci.....LOL

Så der er vist 1 forhandler der tjener godt på at sælge