Danske Exportplader ?
Fra : Henrik

Dato : 22-02-05 22:09

Hej alle

Jeg skal til at købe bil i Sverige og Eksporter den til DK.
Men kan man få Danske Eksportplader som jeg kan monter på bilen i Sverige og
så køre den hjem.
Eller kan jeg bruge faste prøve plader i Sverige ?
Mener at have læst at de godt må bruges i Skandinaven.

Håber i kan hjælpe.

MVH

Henrik

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-02-05 04:25

On Tue, 22 Feb 2005 22:08:30 +0100, "Henrik"
<brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote:

>Hej alle
>
>Jeg skal til at købe bil i Sverige og Eksporter den til DK.
Du bor i Sverige ?

>Men kan man få Danske Eksportplader som jeg kan monter på bilen i Sverige og
>så køre den hjem.
Hvis du med "Danske Eksportplader" mener grænseplader, så er de kun
til nye biler der tages med ud af danmark.

>Eller kan jeg bruge faste prøve plader i Sverige ?
Ja.
>Mener at have læst at de godt må bruges i Skandinaven.
Ja.

En anden løsning, svenske prøveskilte i Sverige og danske løse
prøveskilte i Danmark.

/Hans

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-02-05 10:11

Alm Danske prøveskilte af den gamle slags altså i blik/alu de "nye" klister
mærke typen dur KUN i DK

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Thostrup

Dato : 23-02-05 16:53

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> Alm Danske prøveskilte af den gamle slags altså i blik/alu de "nye"
> klister mærke typen dur KUN i DK

Sidst jeg tjekkede motorkontoret i Helsingør, sagde de at der var ingen
danske prøveplader der gælder udenfor DK, men at man skulle have danske
prøveplader til grænsen, og så skifte til evt. svenske hvis det var den vej
man skulle.

Ellers skal man have danske værkstedsplader, de gælder i hele norden.
Hvis man er svensk medborger, kan man benytte svenske salgsplader, de grønne
som også gælder i hele norden.

Mht. til grænseplader, dem kan man også godt få monteret på sin gamle dansk
indregistreret bil når man skal eksportere den ud af landet, og derved får
registrerings afgiften tilbage.

Mvh Thostrup

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-02-05 21:28

On Wed, 23 Feb 2005 10:10:42 +0100, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

>Alm Danske prøveskilte af den gamle slags altså i blik/alu de "nye" klister
>mærke typen dur KUN i DK
Jeg forstår ikke din sætning.

Løse prøveskilte dur kun i DK. Er kendetegnet ved at der kun står tal
på skiltene.

Faste prøveskilte dur også i S, FIN, N. Er kendetegnet ved at der også
står bogstaver.

Vi sakser lige fra "Bekendtgørelse om registrering og syn af køretøjer
mv. BEK nr 1350 af 18/12/2000 "

Kapitel 15
klip-----------------------
Anvendelse
§ 89. Faste prøveskilte må kun anvendes til midlertidig eller
lejlighedsvis kørsel her i landet med de køretøjer, der er nævnt i §
86, og kun til kørsel til de formål, der er nævnt i § 90. Køretøjet må
ikke anvendes til befordring af gods ud over det, der er nødvendigt
for at opnå formålet med anvendelsen af prøveskiltene. Køretøjet må
heller ikke anvendes til befordring af personer, der er uvedkommende
for at opnå formålet med kørslen.

Stk. 2. Faste prøveskilte må endvidere anvendes til midlertidig
eller lejlighedsvis kørsel i Finland, Norge og Sverige under de i stk.
1 angivne betingelser

/Hans