Oliefilter til PSA HDi
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 22-02-05 16:36

Jeg har fået et oliefilter til en 90hk DW10TD motor. Onkel Høyer kunne
ikke fortælle mig om det passer. Men mon ikke også det passer til en
110hk DW10ATED fra 2000?

Mvh.

Fra : phk

Dato : 22-02-05 17:38

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået et oliefilter til en 90hk DW10TD motor. Onkel Høyer kunne
> ikke fortælle mig om det passer. Men mon ikke også det passer til en 110hk
> DW10ATED fra 2000?

Aner ikke lige hvad det er for en motor du snakker om - men jeg ved der er
forskel på filteret på 90HK VW Golf TDI og 110HK VW Golf TDI. Det har noget
med længden at gøre, et 90HK filter kan ikke fysisk være på en 110HK motor

Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 22-02-05 23:38

phk wrote:

> [...]
> med længden at gøre, et 90HK filter kan ikke fysisk være på en 110HK motor

Som subject angiver, er det en PSA HDi motor. Altså en af
Peugeot-Citroën-koncernens common-rail dieselmotorer. 90hk udgaven
sidder i bl.a. Pug Partner, 306 og 307, Citroen Xsara og Berlingo. 110hk
sidder i bl.a. Pug Expert, 307, 406, Citroen Xantia og C5.

Jeg kan oplyse at filteret til 90hk udgaven, også passer til 110hk
udgaven - i hvert fald for DW10TD hhv. DW10ATED. Det havde i hvert fald
fuldstændigt samme dimensioner som det gamle.
Men jeg synes også at have hørt at den eneste forskel på 90hk og 110hk
er, at 110hk har intercooler og en anden turbo.
Nogen der ved om motorstyring/indsprøjtning er anderledes?

Mvh.

Fra : Ulrich

Dato : 22-02-05 22:57

> [...]
> Jeg har fået et oliefilter til en 90hk DW10TD motor. Onkel Høyer kunne
> ikke fortælle mig om det passer. Men mon ikke også det passer til en

Det gør det 100 %

--
Hygge Ulrich

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 22-02-05 23:22

Det gøre dem den en motor type er en HDI uden og den anden med intercooler
ellers er der næsten inden forskel på de to motore