Komfortvarmer
Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 21-02-05 22:42

Hvad skal jeg vælge til min Peugeot 307 SW 2.0 HDi (110 HK).

Wbasto eller Eberspächer (gode/dårlige erfaringer)?

En Webasto model C koster omkring 9.000 kr. Jeg har ikke kunnet finde pris
på en Eberspächer.

På forhånd tak
Rune

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-02-05 23:11

"Rune Bohn Jensen" <rune@bohnjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Wbasto eller Eberspächer (gode/dårlige erfaringer)?
>
> En Webasto model C koster omkring 9.000 kr. Jeg har ikke kunnet finde pris

www.padel.dk har eberspächer.

mvh
Bendt

Fra : Uni Bull

Dato : 22-02-05 00:01

"Rune Bohn Jensen" <rune@bohnjensen.dk> wrote in message

> Wbasto eller Eberspächer (gode/dårlige erfaringer)?

Jeg tror det er en Bosch jeg har siddende i min 206HDi'er

Det er ganske enkelt fremragende - du vænner dig *meget*
hurtigt til at sætte dig ud i en varm bil - uden is eller sne på
ruderne! Motoren lyder også meget behageligere.

Glæd dig!
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : anders

Dato : 22-02-05 08:34

Hej Rune

Jeg har lige sat et Eberspächer ( hydronic ) fyr i min 307 HDI (90 hk)

Her er fyret (dog i benzinversion) (link til Padel's webshop)
http://www.shop4all.dk/Productlists/xmlproductdetails.aspx?TemplateID=101&productid=5132

Eberspacher anbefaler at montere en halvstr. fyr ( med ekstern vandpumpe og
ekstern brændstofpumpe) da der ikke er plads til det fyr jeg har monteret,
det vidste jeg heldigvis ikke så jeg kunne sagtens få plads til det

Hvis du selv vil monterer fyret så spørg løs om gode idéer/råd.

Mvh
Anders - Nu med morgenvarm bil

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-02-05 09:54

"Rune Bohn Jensen" <rune@bohnjensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg vælge til min Peugeot 307 SW 2.0 HDi (110 HK).
>
> Wbasto eller Eberspächer (gode/dårlige erfaringer)?

Hvis du søger tilbage her i gruppen vil du finde emnet diskuteret flere
gange. Konklusionen har flere gange været at produkterne stort set er lige
gode, men at kompetent service og reservedele til Eberspächer er svært at
skaffe her i Danmark. Til Webasto skulle man derimod kunne finde kompetent
service og reservedele mange steder.

Jeg monterede et Webasto E Thermotop benzin med HTM Tele fjernbetjening i
min egen bil i begyndelsen af december. Stumperne kunne jeg få for 7995 DKK
hos Padborg Elektro. prisen her skulle være så god at flere forhandlere her
i Danmark faktisk anbefalede mig at handle der i stedet for at købe hos dem.

Via Ebay fandt jeg i Tyskland mange mindre forhandlere af Webasto,
heriblandt flere autoriserede værksteder som havde købt et større parti hjem
for at kunne levere billigt til egne kunder og som solgte en del af partiet
billigt på Ebay.

Jeg købte selv hos et mindre firma i Passau og fik stumperne til knap 6200
DKK leveret ved min egen gadedør. Altså en besparelse på 1800 DKK i forhold
til den bedste pris jeg kunne finde her i Danmark. Så kig dig godt for inden
du bestiller!

Mvh
Claus

Fra : Rune Bohn Jensen

Dato : 26-02-05 14:42

Tak for svarere. Nu kan jeg komme videre.

Rune