Nissan Almera 1,5 Ace C/C
Fra : Henrik

Dato : 20-02-05 15:51

Jeg har idag være ude og kigge på en Nissan Almera 1,5 Ace C/C (4-dørs
modellen med bagagerum) indregistreret første gang 10/2003.

Den har kørt 12.000 kilometer - forhandleren forlanger 170 Kkr, og bytte
prisen med vore nuværende Nissan er nogenlunde.

Er der bestemte ting som jeg bør være opmærksom på ved denne bil. Teknik der
hurtigt går istykker eller sådanne ting ?

Mvh
Vejgaard

Fra : Liquid

Dato : 20-02-05 16:21

"Henrik" <Henrik@vejgaard.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der bestemte ting som jeg bør være opmærksom på ved denne bil. Teknik
> der hurtigt går istykker eller sådanne ting ?

Det er småting der kan være i vejen med den bil. Læs her
http://www.nissanklubben.dk/forum/index.php?showtopic=13964&st=0&p=83066&#entry83066

- Martin

Fra : Henrik

Dato : 20-02-05 16:37

> Det er småting der kan være i vejen med den bil. Læs her
> http://www.nissanklubben.dk/forum/index.php?showtopic=13964&st=0&p=83066&#entry83066
> - Martin

Efter en grundigere undersøgelse af prisen på bilen kan jeg se at den 'kun'
er faldet 30.000 kr. på 2 år. og bliver så i tvivl om det er er en fornuftig
pris forhandleren forlanger for den bil ?

Kan nogle her guide mig i det?

mvh
Vejgaard

Fra : Christensen

Dato : 20-02-05 17:49

> [...]
> 'kun' er faldet 30.000 kr. på 2 år. og bliver så i tvivl om det er er en
> fornuftig pris forhandleren forlanger for den bil ?

Tjek www.bilpriser.dk

Jeg har ikke selv prøvet på den du spørger om, men 10-12% værditab pr. år i
de første 4-5 år tror jeg såmen ikke er helt åndssvagt. Men hvis han vil
have 170.000,- så kan han vel også nøjes med 160.000,-?

/f christensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 20-02-05 18:12

> [...]
> er faldet 30.000 kr. på 2 år. og bliver så i tvivl om det er er en
fornuftig
> pris forhandleren forlanger for den bil ?

Nu siger du 2 år, men det er kun 1 år ca. 4 mdr! Iflg. dagens priser er den
"faldet" 35.000 + evt. metallak ? og udstyr. Såfremt den har metallak er det
altså ca. 39.000 på 1 år og 4 mdr.

Husk, du har stadig 20 mdr´s fabriksgaranti tilbage (som du efter alt at
dømme ikke får brug for alligevel )

> Kan nogle her guide mig i det?

Husk at få 15.000 km service med i prisen, hvis du køber den. Så er prisen
vist ikke helt gal...

/Caspersen

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 20-02-05 21:27

C. Caspersen wrote:
> [...]
> dømme ikke får brug for alligevel )

> Husk at få 15.000 km service med i prisen, hvis du køber den. Så er prisen

Jeg har tænkt mig at få forhandleren til at lave 15.00 km. service på
den som en del af handlen

Fra : C. Caspersen

Dato : 20-02-05 18:13

"Henrik" <Henrik@vejgaard.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har idag være ude og kigge på en Nissan Almera 1,5 Ace C/C (4-dørs
> modellen med bagagerum) indregistreret første gang 10/2003.

PS: Hvis den har 4 døre er det ikke en C/C, men en Sedan.

/Caspersen

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 20-02-05 21:24

C. Caspersen wrote:
> "Henrik" <Henrik@vejgaard.com> skrev i en meddelelse

> PS: Hvis den har 4 døre er det ikke en C/C, men en Sedan.
>
> /Caspersen
Helt korrekt, det er en sedan