Bakspejl til Fiat
Fra : Daniel J?rgensen

Dato : 20-02-05 15:26

Hejsa

Jeg har en Fiat Punto, hvor bakspejlet er faldet af. Mekanikeren har
har sat et nyt i, men det er ligeledes faldet af. Jeg tror simpelhen
det er det klister, som bruges til at sætte spejlet fast på ruden med,
som ikke er kraftigt nok, og som smelter i solen.

Har nogen haft tilsvarnede problem og er det blevet løst?

dbj

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-02-05 15:49

Daniel J?rgensen wrote:
> [...]
> som ikke er kraftigt nok, og som smelter i solen.
>
> Har nogen haft tilsvarnede problem og er det blevet løst?

Jeps, det har jeg. Det er klistret på plads igen med noget dyrt varme-
og kulde tolerant silikone som normalt bruges til reperationer på
helikoptere. Jeg satte det i spænd med et kosteskaft over natten.

Det er et halvårstid siden, og det sidder der endnu.

-dennis

Fra : alexbo

Dato : 20-02-05 16:28

"Daniel J?rgensen" skrev

> Har nogen haft tilsvarnede problem og er det blevet løst?

Ford har nogle dobbeltklæbende klisterpuder netop til det.
De koster 4-5 kr. og jeg kender ikke noget bedre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Daniel J?rgensen

Dato : 21-02-05 09:47

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message news:<cvaakr$1521$1@news.cybercity.dk>...
> "Daniel J?rgensen" skrev

> Ford har nogle dobbeltklæbende klisterpuder netop til det.
> De koster 4-5 kr. og jeg kender ikke noget bedre.
>
> mvh
> Alex Christensen

Tak for jeres svar. Jeg mener min egen mekaniker har prøvet den der
Ford klisterpude - den holdt ikke mere end en måned. Kan være fordi
underlaget på ruden er slidt eller ridset.

Jeg undersøger den der Helikopter silikone- hvor den såend fås

Daniel

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-02-05 12:27

Daniel J?rgensen skrev:

> [...]
> Ford klisterpude - den holdt ikke mere end en måned. Kan være fordi
> underlaget på ruden er slidt eller ridset.

Det er nok snarere fordi han ikke har rengjort ruden iden han satte spejlet
fast....
Klistermærket eller spejl-lim bør holde i årevis

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 20-02-05 20:26

> Har nogen haft tilsvarnede problem og er det blevet løst?

Jep, det er ganske rigtigt solens stråler som kan opløse limen -UV du ved.

Løsningen er at sætte et lille klistermærke på ydersiden også. Så bliver det
der.