Nyere bil 130000-150000 kr.?
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 11:34

Hvad kan folk anbefale af nyere bil i prisklassen 130000-150000 kr.? (dvs.
max. ca. 1,5 år gammel og max. 20000-30000 km.)

Dem jeg havde i tankerne var Skoda Fabia, Citroen C3, Peugeot 206, Fiat
Punto, Ford Fiesta, Opel Corsa, Ranault Clio og Seat Ibiza.

Dem jeg sådan var mest lun på er Skoda Fabia, Citroen C3 og Seat Ibiza, men
hvad siger folk til de forskellige modeller og evt. andre alternativer???

Det skal være en stabil og driftsikker bil samt reservedelspriserne skal
heller ikke være urimelige...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-02-05 11:50

On Sun, 20 Feb 2005 11:34:22 +0100, "Mikkel" <-> wrote:

>Dem jeg sådan var mest lun på er Skoda Fabia, Citroen C3 og Seat Ibiza, men
>hvad siger folk til de forskellige modeller og evt. andre alternativer???

Jeg ville overveje at kigge på en Citroen Xsara2. Der er mange rigtig
fine eksemplarer på markedet i den prisklasse, men nok lidt ældre end
lige 1,5 år. Men måske 3 år og ca. 50.000 km.

Det er bare rigtig lækker og rummelig bil til pengene. Og 1,6 16V er
en både energisk og sparsom motor.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 13:01

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige 1,5 år. Men måske 3 år og ca. 50.000 km.
>
> Det er bare rigtig lækker og rummelig bil til pengene. Og 1,6 16V er

Alt for gammel bilkonstruktion og for stor bil til mig...

Fra : Lars

Dato : 20-02-05 21:28

Hejsa,

> Alt for gammel bilkonstruktion og for stor bil til mig...

Jeg har kørt en C3 som lånebil... Hvor min Xsara2 var til service. Syntes så
afgjort ikke at Xsara virkede hverken for stor eller gammel i forhold til,
og den var ganske ok at køre i.

Men nu kan jeg også godt li' god plads

** Lars - 530dA Touring

Fra : Lars Frandsen

Dato : 20-02-05 13:17

"Mikkel" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativer???
>
> Det skal være en stabil og driftsikker bil samt reservedelspriserne skal

Spørgsmålet er vel også, hvilken slags bil, du ønsker - Ibiza'en er nok lidt
mere sporty end Fabia'en, som måske kan beskyldes for at være lidt kedelig,
men ikke en dårligere bil.
Jeg har selv haft en Cordoba (Ibiza med bagagerum), som jeg var meget glad
for, men vi har venner, der har Fabia Combi som absolut også er en fin bil.

Hvis valget står mellem Fabia og Ibiza er det IMHO en smagssag. Prøv dem og
se, hvilken der tiltaler dig mest. Kvaliteten er der nok ikke den store
forskel på.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 21:29

> Spørgsmålet er vel også, hvilken slags bil, du ønsker - Ibiza'en er nok
> lidt mere sporty end Fabia'en, som måske kan beskyldes for at være lidt
> kedelig, men ikke en dårligere bil.

Det skal du ikke være sikker på.

Jeg er klar over, at Folkevogn forsøger at "brande" Seat som koncernens
sportslige alternativ - men det er min opfattelse, at Fabia hos mange er en
klart undervurderet bil.

For eksempel er Fabia RS TDi 130 mere sportlig og mere kontant styrende end
Polo TDi 130 - blandt andet fordi Fabia har større sporvidde end både Polo
og Ibiza.

....når det så er sagt - så ville jeg gerne have en Seat Ibiza Cupra TDi
160 - med 190 hk og boks fra Landberg..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-02-05 05:18

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Det skal du ikke være sikker på.
>
> Jeg er klar over, at Folkevogn forsøger at "brande" Seat som koncernens
> sportslige alternativ - men det er min opfattelse, at Fabia hos mange er
> en klart undervurderet bil.

Jeg synes, det ser ud til, at flere og flere får øjnene op for Fabiaens
kvaliteter - der kører f..... mange Fabiaer rundt på vejene.

> For eksempel er Fabia RS TDi 130 mere sportlig og mere kontant styrende
> end Polo TDi 130 - blandt andet fordi Fabia har større sporvidde end både
> Polo og Ibiza.

Det var nu også lige så meget udseendet, jeg synes er mere frækt på Ibizaen
end Fabian, men det kan man ikke læse ud af det jeg skrev

> ...når det så er sagt - så ville jeg gerne have en Seat Ibiza Cupra TDi
> 160 - med 190 hk og boks fra Landberg..

Fy for dælen en raket!

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-02-05 08:58

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev:

>Jeg synes, det ser ud til, at flere og flere får øjnene op for Fabiaens
>kvaliteter - der kører f..... mange Fabiaer rundt på vejene.

Måske er det nogen der gerne vil have en VW, men som ikke har
råd...
- -
Det ovenstående er skrevet udfra hvad jeg har kunnet læse mig til
rundt om på nettet og herinde, og derfra har jeg så dannet mit eget
syn på sagen.
Hvis der er deciderede fejl i det skrevne, så ret mig gerne.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 22-02-05 16:08

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:pepl11d670cfieh3ucef46o3p2oti18hg7@4ax.com...

> Måske er det nogen der gerne vil have en VW, men som ikke har
> råd...

....eller ikke vil betale ekstra for den samme bil med et VW-mærke på

Fra : C. Caspersen

Dato : 20-02-05 18:15

"Mikkel" <-> skrev i en meddelelse

> Det skal være en stabil og driftsikker bil samt reservedelspriserne skal
> heller ikke være urimelige...

Så skal du have den nye Nissan Micra.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 18:20

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du have den nye Nissan Micra.

Netop den er udelukket - den er sku for grim... Og så mener jeg da ikke at
Nissan har specielt billige reservedele...

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-02-05 10:58

> Netop den er udelukket - den er sku for grim... Og så mener jeg da ikke at
> Nissan har specielt billige reservedele...

OK. Udseende er en smagssag - jeg synes, at den er fræk.

Mht. reservedelspriser; Jeg ved ikke, hvad de koster - jeg har aldrig haft
brug for nogle. Det må da være et bedre argument end reservedelspriserne

/Caspersen

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-02-05 20:58

> [...]
men
> hvad siger folk til de forskellige modeller og evt. andre alternativer???

Jeg er jo altid en ivrig fortaler for Skoda Fabia, helst følgende modeller:
1,2 12V, eller en af de to 1,4 16V'ere (75 eller 101 HK)

Hvorfor:
En kabine der er lavet ordentligt, vores er snart 2 år, og har ikke slid af
betydning i kabinen.
Gode forsæder.
Gode motorer (de nævnte)
Suverænt gearskift, prøv en Peugeot 206 bagefter :)
Gode køreegenskaber, meget stabil i kritiske manøvrer.
Økonomien holder hvad der loves, vores 101HK'er er opgivet til 14,9, men er
sjældent under 16 km/l.
Bilen er tilsyneladende skruet godt sammen mekanisk.

Imod:
Der opleves lidt elproblemer rundt omkring. Vores har to gange låst
elruderne så de ikke kunne bruges. Begge gange har det afhjulpet problemet
at ta' tændingen af/på. Den har tændt advarselslampe for motorstyring en
enkelt gang for lang tid siden. Værkstedet kunne ikke gi' nogen forklaring.
Ellers ikke rigtig noget.

MVH
Kent Glerup

Fra : Olesen

Dato : 21-02-05 17:30

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cvaq3c$1r61$1@news.cybercity.dk...

> Hvorfor:
> En kabine der er lavet ordentligt, vores er snart 2 år, og har ikke slid
af
> betydning i kabinen.

Iforb. med en service, var jeg med en tur i sådan en Fabia.
Denne VW-ske instrumentbordskvalitet synes jeg manglede.
Synlig afstand i et par samlinger, den feeling jeg forventede
da jeg bankede på instrumentbrættet udeblev også, og
så var den et ødelandskab af plast og uden den
fornemmelse af kram jeg havde stillet i udsigt.

Hvis Fabia viser niveauet for VW-kvaliteten,
så har de aldrig mærke den bløde finish der
forefindes i en 19 år gammel Ford..)

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-02-05 22:48

> [...]
> så var den et ødelandskab af plast og uden den
> fornemmelse af kram jeg havde stillet i udsigt.

Jeg kan ikke genkende afstanden i samlingerne på vores.
Designet er meget stramt, ja! Hvis den har været fra før 2003 årgangen, den
du prøvede, var underdelen af instrumnetbrættet formentlig gråt, overdelen
sort. En ganske ækel farvesammensætning! Idag er begge dele sort, hvilket
har pyntet gevaldigt! Muligvis er samlingerne også blevet bedre, ved det
ikke.
Det med feelingen forstår jeg ikke helt.. Til forskel fra f.eks. den nye
Polo, er overdelen af instrumentbrættet blødt.

> Hvis Fabia viser niveauet for VW-kvaliteten,
> så har de aldrig mærke den bløde finish der
> forefindes i en 19 år gammel Ford..)

Den sammenligning kan jeg slet ikke følge :( En ældre Ford-kabine er i mine
øjne noget af det mest ækle..

MVH
Kent Glerup