bule i tanken....
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-05-01 10:10

Jeg har lige fået en lille fin rund bule i min tank, laken er ikke ridset
eller skrællet af, bare en fin bule, har hørt noget om at man kna få den
"pustet" ud, er der nogen der ved hvem der kan gøre sådan noget og hvad det
muligvis vil koste mig??

Kim

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 28-05-01 10:50

Hej
Det er rigtigt at en bule kan pustes ud, men jeg har hørt noget om at en
"udpustning" kan skabe en mindre udbuling af tanken andre steder således at
tanken vil minde om noget i retningen af en dråbe!?!?
Hvad er det for en mc tanken sidder på?
Mvh uffe

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-05-01 11:44

> Hvad er det for en mc tanken sidder på?
> Mvh uffe

Det er en GS500E

Kim

Fra : Mads Lund

Dato : 28-05-01 12:38

Man kan jo bruge varmelims tricket. Tag en stump varmelim, og smelt den fast
på langs, i bulen. Dernæst tages en lang limstang og den varmes sammen med
den første vinkelret på bulen. Ved at trække i den nu udstikkende limstang,
kan bulen trækkes ud. Når man har trukket tilstrækkeligt, varmes limen op
igen (varmepistol) og kan fjernes fra lakken.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Bisgaard Kjeld~

Dato : 28-05-01 12:33

Afhængigt af hvor bulen er, kan man være heldig at presse bulen ud med et
kosteskaft eller lign. træ ting med rund ende. LAD nu være med at bruge metal
eller andet der kan lave hårdt materiale....

Denne metode kræver selvfølgelig at du kan komme til bulen indefra, gennem
tankdækslet. Skru evt dækslet af.

-Claus

Fra : Sand

Dato : 28-05-01 12:47

"Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> wrote in message
>har hørt noget om at man kna få den
> "pustet" ud, er der nogen der ved hvem der kan gøre sådan noget og
hvad det
> muligvis vil koste mig??
Det kan være "farligt" at sætte tryk på tanken, da man let risikerer at
tanken deformeres andre steder, end ved bulen. Det værste eksempel jeg
har set, var en tank fra en Bol d'Or, som vippede ud til siderne, så den
slet ikke kunne hvile på stellet.
Nogle steder, placerer de emnet i en "form", som kan holde tanken på
plads udvendigt, mens man sætter tryk på inde i tanken.

Mvh. Sand