limning af en benzinslange med Hvad ?
Fra : EMI

Dato : 22-04-05 12:23

Jeg har en af de 22 L plasik dunke som er utæt i den sorte overgangsbøjning
i toppen af tanken

for at få samlingen helt tæt ville jeg lime den men med hvad ?

på for hånd mange tak

Emi

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-04-05 16:21

"EMI" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> skrev i

> Jeg har en af de 22 L plasik dunke som er utæt i den sorte
overgangsbøjning
> i toppen af tanken
> for at få samlingen helt tæt ville jeg lime den men med hvad ?

Er det plastik, du skal lime, eller hvad er det?

Hvordan er den utæt, er den defekt, revnet eller er det en utæt samling.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener.

Er der noget gevind eller andet, du kan stramme, eller er det en ren
limeting?

Hvis det er plastik, så ville jeg umiddelbart sige Araldit Rapid. Det har
jeg limet rigtig mange plastikting med og med stort held. Men plastik er jo
mange ting, og det er desværre ikke alle plastiktyper, som lader sig lime,
så det er ikke helt sikkert, at det kan lade sig gøre. navnlig blødt plastik
er meget svært at lime.

Der er også andre og billigere limtyper, som sælges som samme slags epoxy
som Araldit Rapid, men min erfaring er, at de er ikke nær så gode på
plastik. Der er den rigtige Araldit Rapid uovertruffen.

Kan du komme til det, så skulle du måske vikle noget om røret som en slags
forstærkning, f.eks. et stump bommuldstof smurt godt ind i lim. På den måde
kan du hold limen på plads. Bare kom lim på, og så vikl en strimmel sto på.
Kom lim på hver vikling, så stoffet er helt gennemvædet af limen. Hust også
at renste grundigt med acetone, navnlig hvis der er fedt og olie på
plastikken.

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : MAXI-87

Dato : 22-04-05 19:05

"EMI" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en af de 22 L plasik dunke som er utæt i den sorte
> overgangsbøjning i toppen af tanken
> for at få samlingen helt tæt ville jeg lime den men med hvad ?
Hej
Hvad er det du har - en 22L dunk eller en tank til påhængsmotor ?
Som regel er dunke og tanke lavet af PEHD også kaldet PE - polyethylen
PE, som er kendt for en god kemikalieresistens, har en meget afvisende
overflade, hvilket gør materialet let at rengøre, men vanskeligt at lime.
Sammenføjning
sker mekanisk eller ved svejsning - og er "umuligt" at lime.
Hvis det er til opbevaring af benzin, så køb en ny i stedet - det er sikre.
Hilsen
Hans

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-04-05 19:50

> [...]
>PEHD også kaldet PE - polyethylen
>PE, som er kendt for en god
>kemikalieresistens, har en meget afvisende

Korrekt glem alt om limning, det virker ikke og er noget klamp.

Er det en benzindunk nr 70391-22 koster den kun 154,-.
Er det en tank nr 70390-22så koster den 288,-.

Til dunken kan du købe nye dele tuden nr 70391 koster 14,- og
tanklåget nr 70391-1 koster 45,-.

Se i et Watski katalog.

Med venlig hilsen

Harding

Fra : Torben Henriksen

Dato : 23-04-05 00:38

"Harding E. Larsen (slet 5UJ0Z)" <harding@5UJ0Zlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11141960120.699121792471068@dtext.news.tele.dk...

> Se i et Watski katalog.
>
> Med venlig hilsen
>
> Harding

Øh!! Watski katalog, kan du ikke lige give mig et link til omtalte katalog,
da jeg faktisk mangler dunk til at transportere benzin fra benzinstation
til båd

mvh/Torben H.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-04-05 07:47

>Øh!! Watski katalog, kan du ikke lige
> [...]

Jo, www.watski.com

Mvh/Harding

Fra : Torben Henriksen

Dato : 23-04-05 13:36

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, www.watski.com
>
> Mvh/Harding

Mange tak

Mvh/Torben H

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-04-05 13:59

"Torben Henriksen" <torbh@mail.tele.dk> skrev

> Mange tak

Harald Nyborg har lige haft tilbud på brændstofdunke i forskellige
størrelser og typer. Muligvis er der stadig tilbud. De havde det i hvert
fald i gladsaxe i sidste uge.

Claus

Fra : Torben Henriksen

Dato : 23-04-05 17:40

> [...]
> Sælges: Yamaha SW1000XG
> Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde
> Formidabbelt lydkort med egen DSP processor

Tak for tipset, jeg skal til Køge i næste uge så vil jeg lige køre
over Næstved (der ligger også en Harald Nyborg)
det kan jo være de også har dem på tilbud endnu.

Mvh/Torben H

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-04-05 18:12

"Torben Henriksen" <torbh@mail.tele.dk> skrev

> Tak for tipset, jeg skal til Køge i næste uge så vil jeg lige køre
> over Næstved (der ligger også en Harald Nyborg)
> det kan jo være de også har dem på tilbud endnu.

Hvis du alligevel skal til Næstved, så kig i Biltema i stedet for. De er
sikkeret en hel del billigere end HN, og så kan du også bruge 4-5 timer der

www.biltema.dk

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-04-05 18:16

Eller hvis du *vil* til HN, så ligger der så'mænt også en i Køge. - så du
behøver ikke at køre nogle omveje ....

Bjarke

Fra : Torben Henriksen

Dato : 23-04-05 20:53

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:426a82c2$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Eller hvis du *vil* til HN, så ligger der så'mænt også en i Køge. - så du
> behøver ikke at køre nogle omveje ....
>
> Bjarke
>

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

Jeg tror nok jeg vælger biltema, der har jeg aldrig været, så kan
man *ose* lidt priser, vare og kvalitet, forstås.
Bjarke, hvor ligger HN i Køge? jeg bliver ikke forbavset over mig
selv hvis jeg ikke også lige skal kikke der.
Skal besøge en Husqvarnabutik i Jernbanegade.

Mvh/Torben H.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-04-05 21:05

Lige Nord for Køge. Kør ud af byen (fx af Nørre Boulevard) og ud til
Københavnsvej. Et par kilometer oppe af Købehavnsvej ligger der lige overfor
"Kemisk værk Køge" (der nu hedder "Sun Chemicals" da det er et mere
spiseligt navn) en lille gruppe forretninger med Jem&fix ud mod vejen og HN
bagved. Det er lige efter afkørelsen ned mod Køge lystbådehavn.

Når du skal videre kører du bare lige op i landet og så kommer du til "Ølby"
motorvejs afkørslen.

/Bjarke

Fra : Torben Henriksen

Dato : 23-04-05 23:59

Tak for info Bjarke.

Mvh/Torben H.

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:426aaa7b$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : MAXI-87

Dato : 23-04-05 21:33

Hej
er det rigtig, at biltema ikke sender på postordre, eller
er der noget jeg har overset ?
De sælger flere ting billigere, end vi kan købe til ren nettopris !
hilsen
Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-04-05 22:56

Hej Hans

Biltema sender ikke, man skal møde op i butikken
hvad skal du have derovre? jeg skal måske selv have noget 2 takt olie
mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk