VHF
Fra : MAXI-87

Dato : 20-04-05 16:39

Hej
kun til orientering, billig og rimelig kvalitet - VHF
http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=32_49&products_id=1216

Hans Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 17:22

Se "advarslen"(SIC!) i dk.marked.privat.baad ...

--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day

Fra : MAXI-87

Dato : 21-04-05 18:49

Hejsa
for det første er dk.mark.privat.baad ikke en gruppe for sladretanter.
for det andet er det et useriøst indlæg, hvis den købes til en lystsejler
kan der ilægge L-kanaler - hvis en fisker køber radioen, kan F-kanaler
monteres.
radioen er ikke ulovlig som indlægget godt kan antyde.
Hilsen
Hans
http://www.dkscan.dk/maritim.htm

Hans Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 23:28

Jeg håber ikke du fik det indtryk, at min henvisning til
"advarslen" var seriøs ...

Men jeg indrømmer, at jeg afholdt mig fra at bruge denne
gruppe, da det jo i bund og grund er et kommercielt indslag

Personligt synes jeg dog, at sådanne tips er meget nyttige -
også i denne gruppe - så hvis der ikke er velbegrundede
protester fra andre i gruppen (?), synes jeg det er OK, men
budskabet bør - efter min mening - komme fra et af
'gruppemedlemmerne' og ikke den, der udbyder det pågældende
produkt eller ydelse, for så kan det hurtigt gå hen og blive
en 'reklamebod' - og det ville være meget ærgerligt, da jeg
synes det er meget lærerigt at følge de konstruktive
debatter i denne gruppe.

Fra : MAXI-87

Dato : 22-04-05 05:54

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> Jeg håber ikke du fik det indtryk, at min henvisning til "advarslen" var
> seriøs ...
Hej
Nåhh - det virkede da ellers ovebevisende på mig.

> Men jeg indrømmer, at jeg afholdt mig fra at bruge denne gruppe, da det jo
> i bund og grund er et kommercielt indslag
HVAD - mener du det er mig der sælger dem ???????????
det er det tihvetifald IKKE

> Personligt synes jeg dog, at sådanne tips er meget nyttige - også i denne
> gruppe - så hvis der ikke er velbegrundede protester fra andre i gruppen
> (?), synes jeg det er OK,
Hvad - du har vel din egen mening uaset hvad andre mener
Der har været megen tale om billige VHF - også import
og hvordan man billigst får en VHF, så mit lille indslag
er yderst rellevant.

> [...]
> ikke den, der udbyder det pågældende produkt eller ydelse, for så kan det
> hurtigt gå hen og blive en 'reklamebod' - og det ville være meget
IGEN - jeg har intet med firmaet at gøre.

> 'Even the worst day sailing is better than the best day working'
Ikke helt enig med dig

Hilsen fra en der IKKE sælger VHF
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 14:38

Hej Hans, jeg har på fornemmelsen, at vi taler lidt forbi
hinanden ...

> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en
> meddelelse
> Hej
> Nåhh - det virkede da ellers ovebevisende på mig.

Så kan du ikke have læst min kommentar, til den, der
fremsatte advarslen ...

> HVAD - mener du det er mig der sælger dem ???????????
> det er det tihvetifald IKKE

Det er jeg helt med på - jeg indrykkede jo en henvisning til
samme produkt og udbyder i dk.marked.privat.baad.
Men budskabet er jo kommercielt - uanset hvem der indrykker
det ...

> Hvad - du har vel din egen mening uaset hvad andre mener
>
> Der har været megen tale om billige VHF - også import
> og hvordan man billigst får en VHF, så mit lille indslag
> er yderst rellevant.

Jo, jeg har mine egne meninger om mange ting ... men som
relativ newbie (i denne gruppe), har jeg jo også har læst
diverse meningsudvekslinger om gruppens fundats osv. og jeg
har da også respekt for andre gruppemedlemmers mening - og
såfremt en henvisning til en billig VHF (som jeg jo netop
bemærker, at *jeg* finder relevant i denne gruppe ...) anses
for at være ikke-OK i denne gruppe, ja, så ville jeg da
følge den indstilling - selvom jeg personligt ikke var ening
i den ... jeg har glædet mig meget over en konstruktiv og
forsonlig tone i gruppen på det sidste ...

> IGEN - jeg har intet med firmaet at gøre.

Det ved jeg udmærket godt - det har jeg heller ikke - og det
har jeg på intet tidspunkt antydet ...

> Ikke helt enig med dig

Nej, det er jeg heller ikke selv - så jeg har fundet en ny,
som netop i dag har været en trussel fra den bedre halvdel!

> Hilsen fra en der IKKE sælger VHF

Det gør jeg heller ikke ... men modtager gerne gode
indkøbstips fra erfarne gruppemedlemmer - også i denne
gruppe.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : none

Dato : 22-04-05 17:15

Jeg er prsonligt meget glad for linket - og HAR bestilt en billig VHF

Så tak for linket herfra. vi tales ved på L1 :)

/HH

Fra : MAXI-87

Dato : 22-04-05 17:33

Hejsa Flemming
flere steder i mit indlæg har jeg sat tegnet
hvilket betyder jeg smiler lidt ad det hele i mit indlæg
Hilsen
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 00:15

Min autoritet på området - Mogens fra VHF-skolen har talt
.... se nedenfor -
Det forholder sig helt som du skriver - Hans!

--
> [...]

> Med venlig hilsen
> Hans Olsen
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en

Hej Flemming.
Tak for din mail.
Først vil jeg bekræfte dig i at det ikke er lovligt at have
F kanaler i en lystbåd - for at have kanalerne F1 - F2 - F3
( fiskekanaler ) skal man være registreret erhvervsfisker,
altså have en fiskekutter med havnekendingnummer.
Hvad angår L kanalerne, så er disse kanaler lovligt
tilgængelige for alle. Altså må en erhvervsfisker gerne have
L1 og L2 i sin radio.
L står jo for Lystbådskanaler, og disse kanaler kan jo
nærmest betegnes som "sladrekanaler".
Der kan derfor være sund fornuft i at en fiskekutter kan
tale med en lystbåd på en L kanal.
Stort set alle VHF radioer kan indprogrammeres med hhv. L og
F kanaler, det er ikke at spørgsmål om radioens pris.
Men bemærk at der, som du selv skriver, står at
den pågældende radio har "mulighed for F og L kanaler".
Altså gør man på en pæn måde opmærksom på at den ikke har
nogle af disse kanaler i sig som standard, men at de
efterfølgende skal indprogrammeres!
Mange hilsner fra
Mogens VHF Skolen www.vhfskolen.dk