/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki GS 500E
Fra : Mikkel L. Winther


Dato : 26-05-01 13:57

Hej

Da jeg lige har købt en motorcykel af overnævnte model, er jeg nysgerrig med
hensyn til andres erfaringer med en sådan cykel:

- Er der noget man skal være særligt opmærksom på?
- Er der nogle der ligger inde med anmeldelser, beskrivelser eller lignende
af denne cykel, ville jeg være meget taknemmelig for at må lov til at se
disse.
- Er der nogle der har erfaringer med at montere bagagebærer og topbox på en
GS 500? Hvilken bagagebærer passer til cyklen? (Er der evt. en der ligger
inde med en sådan og vil sælge den...)

Alle informationer modtages taknemmeligt, da det kun er min anden cykel og
jeg derfor stadig er "grøn" på området.

Mange venlige hilsner


Mikkel Winther
mlw@gadget-aps.dk



 
 
Pemo (26-05-2001)
Kommentar
Fra : Pemo


Dato : 26-05-01 21:09

Jeg har også lige købt en ny GS500, da jeg stillede erfarne mc-kørere det
samme spørgsmål fik jeg svaret:
Det er en gennemprøvet model, det eneste man skal være opmærksom på at
boltene ved forskærmen og forlygten ruster.
....og det kunne jo være meget værre....

Pemo


Mikkel L. Winther <mlw@gadget-aps.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9eo958$1tuu$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Da jeg lige har købt en motorcykel af overnævnte model, er jeg nysgerrig
med
> hensyn til andres erfaringer med en sådan cykel:
>
> - Er der noget man skal være særligt opmærksom på?
> - Er der nogle der ligger inde med anmeldelser, beskrivelser eller
lignende
> af denne cykel, ville jeg være meget taknemmelig for at må lov til at se
> disse.
> - Er der nogle der har erfaringer med at montere bagagebærer og topbox på
en
> GS 500? Hvilken bagagebærer passer til cyklen? (Er der evt. en der ligger
> inde med en sådan og vil sælge den...)
>
> Alle informationer modtages taknemmeligt, da det kun er min anden cykel og
> jeg derfor stadig er "grøn" på området.
>
> Mange venlige hilsner
>
>
> Mikkel Winther
> mlw@gadget-aps.dk
>
>



Claus Rittig (27-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-05-01 12:22

"Mikkel L. Winther" <mlw@gadget-aps.dk> skrev i en meddelelse
news:9eo958$1tuu$1@news.cybercity.dk...

> - Er der noget man skal være særligt opmærksom på?

Næh.

> - Er der nogle der ligger inde med anmeldelser, beskrivelser eller
lignende
> af denne cykel, ville jeg være meget taknemmelig for at må lov til at se
> disse.

Hvad med DMCN, har du kigget der?

> - Er der nogle der har erfaringer med at montere bagagebærer og topbox på
en
> GS 500? Hvilken bagagebærer passer til cyklen? (Er der evt. en der ligger
> inde med en sådan og vil sælge den...)

Jeg har sat Givi Wingrack på min, til tasker og topbox, beslagene lavede jeg
selv, det er ikke ret svært.
Se pics i DK.binaer.motor under "GS500 Wingrack"

Rittig



Claus Rittig (27-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-05-01 15:31



> Se pics i DK.binaer.motor under "GS500 Wingrack"

Byggevejledning:

Tværliggeren, som bærer hele vægten af taskerne har jeg lavet i en stang
30mm x 4mm, og boltet på der hvor passager-bøjlen var monteret (den er jo
ikke nødvendig længere). Det er nøglen til at få wingracket til at sidde
meget stabilt. Den boltes direkte på bagstellet med 8mm bolte, og jeg har
sat låsemøtrikker på bagsiden, for at jeg ikke behøver efterspænde noget i
løbet af ferieturen (som sidste gang gik rundt i østrigske bjergpas og til
Rom).
Så har jeg 2 beslag fra Wingrack'ets forkant til lave punkter på cyklen, and
that's it! Og taskerne kan lastes tungt, og stadig sidde klipperoligt. På
højre side går beslaget ned til ophænget til udstødningen, på venstre måtte
jeg desværre bore et 6mm hul i passagerfodhvilerophænget, for der er ikke
noget at spænde beslaget fast i. De to små stivere er i 20mm x 3mm, så vidt
jeg husker.
På min første model beslagsæt lod jeg venstre forkant-stiver gå op til
sædelåsen, for at undgå at bore huller i cyklen, men det bliver bare ikke
stabilt nok, og når een taske duver, så forplanter det sig til den anden, og
så vugger hele cyklen... Og det er noget skidt! Jeg havde også en stiver
bagom nr.pladen, for at stive Wingrack'et yderligere af, men det hjalp
overhovedet ikke.

Rittig





Thomas (27-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-05-01 18:37

Du er smed, eller?
Så lige de billeder der ligger i binær gruppen og det ser bestemt ikke
hjemmelavet ud, det du har præsteret! FLOT!

Jeg tvivler dog på at vi er mange, der ville have samme held med sagerne,
såfremt vi forsøgte os :-/



Claus Rittig (27-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-05-01 22:18

"Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
> Du er smed, eller?

Næh, programmør.

> Så lige de billeder der ligger i binær gruppen og det ser bestemt ikke
> hjemmelavet ud, det du har præsteret! FLOT!

Tak.

> Jeg tvivler dog på at vi er mange, der ville have samme held med sagerne,
> såfremt vi forsøgte os :-/

Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.

Rittig



Søren L Hansen (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 28-05-01 10:46


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<9err3e$ivm$2@news.inet.tele.dk>...
> "Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
> news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
> > Du er smed, eller?
>
> Næh, programmør.

Snipper

> Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
>
Som din svigerfar lavede. Eller ??

Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Jesper Prior Larsen (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Prior Larsen


Dato : 28-05-01 11:57

Vær opmærksom på at oliepinden ikke skal skues i for at måle olie ! bare
lægges oven på blokken, ellers kommer der en fejlvisning ! Og husk at tjekke
olien ofte !


"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:01c0e75a$ffe58a40$127110ac@pc4148...
>
> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
> <9err3e$ivm$2@news.inet.tele.dk>...
> > "Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
> > news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
> > > Du er smed, eller?
> >
> > Næh, programmør.
>
> Snipper
>
> > Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
> >
> Som din svigerfar lavede. Eller ??
>
> Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
> --
> Søren
> lindholt@person.dk
> http://www.lindholt.person.dk
> "Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on
feeling
> good", J.B. Lenoir
>



Thomas (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 28-05-01 12:38

> Og husk at tjekke
> olien ofte !

Hvorfor egentlig? Vil olielampen ikke lyse op i god tid..? eller gør den sig
først bemærket i det det ER for sent?



Mads Lund (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-05-01 12:52

> Hvorfor egentlig? Vil olielampen ikke lyse op i god tid..? eller gør den
sig
> først bemærket i det det ER for sent?

Olkielampen er en tryk indikator, og når den begynder at lyse er olietrykket
væk. Motoren kan sagtens køre et lille (læs 10 sekunder) uden smørretryk, da
der jo stadig er oliefilm i lejerne. Men man skal stoppe hurtigst muligt
(koble ud og slukke motoren). Problemet er nærmere at man så holder midt i
ingenting og mangler en liter olie.

En anden og meget værre ting, er at de sidste mange km kørsel før
olieniveauet bliver så lavt at pumpen ikke kan nå det. Vil foregå med
relativt lidt olie, hvorfor oliens temperatur stiger hvilket resulterer i en
dårligere smørring.

Og for lige at slutte mulighederne af, så er for meget olie heller ikke
sagen. Dels vil der nu gå længere tid før olie en driftsvarm og smørre
optimalt, og dels vil de bevægeligedele kunne pladre rundt i olien hvilket
ikke lige er sagen for eks koblingen, som kun lige skal være fugtig.

Så løsningen hedder tjeck ofte, niveauet skal være mellem min og max.

Mads Lund
Ninja9RT



Armand (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-01 16:12


Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en
news:01c0e75a$ffe58a40$127110ac@pc4148...
>
> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
> <9err3e$ivm$2@news.inet.tele.dk>...
> > "Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
> > news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
> > > Du er smed, eller?
> > Næh, programmør.
> > Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
> ... buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL


Jup: GRILL!

--
Aramand.



Claus Rittig (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-05-01 17:05

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:01c0e75a$ffe58a40$127110ac@pc4148...

> > Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
> >
> Som din svigerfar lavede. Eller ??

Nul, han lavede kun halvdelen. Men indrømmet, hullerne blev lavet på noget
dejligt udstandsningsmaskineri. De er nu lige så flotte når man bare bruger
en boremaskine, men svigerfar skal altid blære sig med sit legetøj.

> Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL

AAAAARGHH, ikke nu igen!
BUK, BUK, BUK, BUK....

Rittig



Jens U (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 28-05-01 23:51

Claus Rittig skrev ...
>"Søren L Hansen" skrev ...
>
>> > Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
>> >
>> Som din svigerfar lavede. Eller ??
>
>Nul, han lavede kun halvdelen. Men indrømmet, hullerne blev lavet på noget
>dejligt udstandsningsmaskineri. De er nu lige så flotte når man bare bruger
>en boremaskine, men svigerfar skal altid blære sig med sit legetøj.
>
>> Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
>
>AAAAARGHH, ikke nu igen!
>BUK, BUK, BUK, BUK....
>
>Rittig
>
*LOL*
Tja, tænke højt kan man næsten ikke undgås
I hvilken forbindelse vil du da bruge alle de buk til ?

men med den rette instruktion kan man lave alt, Claus
jeg kan også programmere selv om jeg har brev for at være smed.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste