Hjælp: underlige lyde fra koblingen...
Fra : Frank J. Andersen

Dato : 26-05-01 13:26

Hvad er de mulige forklaringer på raslelyde fra koblingen ...? Lyden
er der når koblingen er slæk. Når jeg trækker koblingen forsvinder
lyden faktisk helt.

Der er ikke problemer iøvrigt - dvs. der er f.eks ikke problemer med
at koblingen glider (som blandt andet skulle kunne skytldes slidte
koblingsfjedre - som igen ville kunne larme som beskrevet ovenfor.. !?
)

Jeg faldt over en kort note i min haynes bog, noget med at file lidt
af en afstandsbøsning i koblingen hvis motoren havde kørt mange
kilometer (og det har den jo nok!) - men jeg kan ikke helt gennemskue
sammenhængen..

Hjælp!!

....Og nu havde jeg lige fået dæmpet det værste larm med en ny
udstødning i højre side og så er der bare noget andet :-|

Frank J. Andersen
Måløv, Denmark

Fra : Brian Lænø

Dato : 26-05-01 21:09

"Frank J. Andersen" skrev
> [...]
>
> ...Og nu havde jeg lige fået dæmpet det værste larm med en ny
> udstødning i højre side og så er der bare noget andet :-|

Hvilken mc er?
Har den tørkobling ?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 27-05-01 09:11

>Hvilken mc er?
>Har den tørkobling ?

UPS - min signatur er vist faldet af... Det er en gammel Suzuki T250R
fra 1972 med våd flerplade kobling...

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972

Fra : JENS FOGH

Dato : 27-05-01 20:30

Hej Frank.
Det lyder som om koblingslejet er slidt, det betyder ikke noget, og er
almindeligt på Suzukier.
Frank J. Andersen <frank.j.a@nameplanet.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b10b652.1081394674@news.cybercity.dk...