Har nogen i gruppen erfaring med RNS 5.0?
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 00:22

I min 'nye/gamle' båd er der Raymarine instrumenter, som er 'bundet sammen'
i et SeaTalk-net. Kortplotteren (RC530+) bruger C-Map kort. Igennem denne
nyhedsgruppe har jeg i nogen tid fulgt med i diverse erfaringsudvekslinger
om forskellige navigationsprogrammer - DLSK, Fugawi, SOB, Maptech Navigator,
Ozi, Mariner osv. ...

Still confused ... etc. Men som udgangspunkt vil jeg holde mig til
ovennævnte instrumenter og C-Map kortstandarden.

Mit spørgsmål er nu: Har nogen af denne nyhedsgruppes deltagere praktiske
erfaringer med brugen af Raymarines Navigationssystem - RNS 5.0 eller evt.
ældre version? Og hvis ja: Er anvendelsen af RNS integreret med f.eks.
kortplotter (f.eks. via hsb2-bussen) og autopiloten, så man på sin PC kan
bruge de eksisterende C-Map-kort, der kan læses af kortplotteren?

Jeg håber en erfaren RNS-bruger læser dette og vil delagtiggøre mig og andre
i praktiske erfaringer med brugen. PFT!

--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day working'