Rødgods/bronze kan nu købes i DK
Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-03-05 11:05

Der har i tidens løb her i gruppen været mange tråde om kvaliteten af
skroggennemføringer til både. Jeg har lige set, at Palby (side 48 i
kataloget) nu markedsfører gennemføringer og ventiler i bronze/rødgods
(CuSn5Zn5Pb5). En god ting, at en forhandler lader til at reagere på den
debat, der også har været i aviserne samt bådbladene - senest i
Bådmagasinet. Nu kan man da i det mindste selv vælge mellem de forskelige
kvaliteter!
Dette blot til orientering

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 29-03-05 14:31

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> debat, der også har været i aviserne samt bådbladene - senest i
> Bådmagasinet. Nu kan man da i det mindste selv vælge mellem de forskelige

Ligeledes Madsnedø.
Men prisen er vel den samme, da de sikkert følger de "vejledende" priser
fra, måske, Palby?

MVH
Egon

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 30-03-05 19:58

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Ligeledes Madsnedø.
> Men prisen er vel den samme, da de sikkert følger de "vejledende" priser
> fra, måske, Palby?

Det tror jeg, du har ret i.
På en tysk hjemmeside så jeg i øvrigt, at man også kan få
skroggennemføringer fremstillet i et plastlignende materiale. De var endnu
dyrere end bronze men blev anbefalet til stålbåde, da man så ville være ude
over alle bekymringer.