Rulle genua Maxi 95
Fra : Niels Hansen

Dato : 27-03-05 07:04

Edr der en der har prøvet atsætte rullegenua på en Maxi 95 nede i
ankerbrønden, Jeg vil gerne vide hvordan man bedst får rullelinen op af
brønden, sådan at der er det rigtige træk. Det er en furlex rulle,

Med sejlerhilsen
Niels Hansen

Maxi 95 343

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-03-05 15:12

"Niels Hansen" <nspamnh@elnito.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Niels Hansen
>
> Maxi 95 343

> Den har indtil videre sparet mig for at få 424 spam-mails.

Hej.
På Maxi 87 sidder forstaget også fast nede i ankerbrønden.
Jeg har rullen siddende godt dybt dernede.
Rullelinen er ført til cokpit på indersiden af skroget i et rør der er lagt,
boret igennem skot osv og glasset fast.
Kommer ud i bb "handskerum" i cokpit, hvor der er monteret en klemme.
Fungerer perfekt.
Intet at snuble over, og linen kører den nærmeste vej.

MVH
Egonb

Fra : Thomas

Dato : 29-03-05 10:07

Hej Niels

Jeg har en rulle genua, med rullen i ankerbrønden. Linen er trukket i SB
side af båden. Fra rullen og til en lille blok som jeg har sat fast i
ankerbrønden på skottet til forkøjen. Fra denne rulle og op igennem en rulle
(dæksmonteret) som jeg har monteret lige foran den agsterste støtte (SB) til
forpulpitten. Der skal selvfølgelig laves hul til denne rulle. Linen er
herefter ført igennem beslagene til scepterfødderne, der er lidt plads
imellem dæk og beslag. På cockpitkarmen har jeg monteret en lille spinlock
aflaster som kan holde fast på linen. Når jeg skal rulle ind, så slår jeg
linen om spilerspillet og trækker over dette, så får jeg et lige træk.
Fungerer rigtigt godt. Ville måske fungere bedre hvis linen havde været
trukket i BB side.
Ved ikke om du kan se det for dig....

Hilsen
Thomas