BNC stik
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-05 19:10

Jeg måtte kappe min GPS ledning og skal have stikket på igen. Alle de stik
man kan købe i butikkerne er nogle hvor man lodder midter spidsen i.

Jeg havde ellers lovet mig selv jeg *aldrig* ville lodde i båden.

Men er jeg paranoid?? Har I gjort det med et godt resultat, så det holder i
mange år ???

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : BJ

Dato : 20-03-05 19:21

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:423dbc72$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Jeg havde ellers lovet mig selv jeg *aldrig* ville lodde i båden.

Jeg bruger en crimp-tang med et passende crimp-stik.

--
Bjørn J.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-03-05 20:17

Ja, det var den løsningen jeg havde forberedt mig på, men blev skuffet.

Sådan en tang koster bare en formue....

Bjarke

Fra : Peter

Dato : 20-03-05 20:50

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse

Jeg lodder gerne i båden, og synes det virker rigtig godt.
- Undlader dog at lodde f.eks. ledninger på motor grundet vibrationer.

Mange hilsener / Peter

Fra : BJ

Dato : 20-03-05 21:12

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:423dcc41$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Ja, det var den løsningen jeg havde forberedt mig på, men blev skuffet.
>
> Sådan en tang koster bare en formue....

Så må der lånes.

Er der ikke på havnen en gut, der har sådan en ellers har den lokale
mobiltelefonforhandlermontør en.

Det må kunne fikses for en "sodavand"..

--
Bjørn J.

Fra : Lars Helboe

Dato : 23-03-05 10:57

> [...]
meddelelse news:423dcc41$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, det var den løsningen jeg havde forberedt mig på, men blev skuffet.

Hej Bjarke.
Fik du løst dit lille problem?

Hvis ikke, så kan jeg da sende sådan en tang til dig.....mod at se den igen
selvfølgelig

Lars Helboe

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-03-05 18:37

Ja, med held i uheld her i eftermiddags

Jeg mistede loddestikket (som jeg efterhånden havde bidt i mig) så jeg
stoppede lige ved shoppen for at købe et nyt. - så var det ham "den mere
velorienterede" ekspedient der var der og efter lidt snak fik jeg et crimpt
stik og lov til at låne deres tang.

Det er monteret her i eftermiddags. Afprøvet og fungerede perfekt.

Tak for alle inputtene her i gruppe og *mange* tak for dit flotte tilbud om
at låne din tang ud.

/Bjarke

Fra : Ole Pagh

Dato : 20-03-05 21:28

Bjarke Christensen wrote:

> Jeg havde ellers lovet mig selv jeg *aldrig* ville lodde i båden.

Hvorfor dog det ?.

Der med garanti 1000'vis af lodninger i din båd allerede.
I spilleradioen, VHF'en, GPS'en, osv. osv.

Netop et BNC stik, hvis ledningen passer til stikkets omløbermøtrik, er
faktisk vandtæt, så tæring forekommer ikke.

--
hilsen Ole

Fra : Per J \(4220\)

Dato : 21-03-05 10:41

Bjarke Christensen wrote:
> Jeg måtte kappe min GPS ledning og skal have stikket på igen. Alle de
> stik man kan købe i butikkerne er nogle hvor man lodder midter
> spidsen i.

De GPS antennekabler jeg har været involveret i, er ganske almindelige RG58
datakabler med almindelige BNC konnektore påmonterede.
Crimptang og konnektore til RG58 må vel kunne lånes hos en velassorteret
installationsforretning, der roder med data. Men muligvis er det smidt ud,
da det efterhånden er et bedaget system.

> Jeg havde ellers lovet mig selv jeg *aldrig* ville lodde i båden.

Bare du ikke lodder effektledninger, hvor lodningerne risikerer at smelte
ved store belastninger.

> Men er jeg paranoid?? Har I gjort det med et godt resultat, så det
> holder i mange år ???

Ja da. Hvis de rigtige kabler skal benyttes i det saltholdige miljø, skal
der anvendes kabler/ledninger med fortinnede kore.

--

Venlig hilsen

Per
Besøg Korsør Sejlklub: www.korsoersejlklub.dk
Oziexplorer: www.oziexplorer.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-03-05 11:21

"Per J (4220)" <per k joergensen@get 2 net dk> skrev

> [...]
> installationsforretning, der roder med data. Men muligvis er det smidt ud,
> da det efterhånden er et bedaget system.

Min og min kammerats Garmin har RG53 kabel. Jeg kender ikke den præcise
forskel, men det er noget med, at ringene/indmaden i stikket skal passe til
kablet.

Så vær opmærksom på det...

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Egon Stich

Dato : 21-03-05 12:43

> [...]
>
> Jeg havde ellers lovet mig selv jeg *aldrig* ville lodde i båden.
>
> Men er jeg paranoid?? Har I gjort det med et godt resultat, så det holder

Hej.
Jeg har loddet sådanne stik.
Det kan man godt. Med lidt forsigtighed går det.
Fidus: Køb noget loddetin uden syre hos en elektronikmand. Så undgår du
korrosion fra flussmidlet.
Og det holder glimrende.

MVH
Egon