Hvilken bundmaling?
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 19:22

Jeg har en mindre ældre motorbåd med en max. fart på ca. 22 knob.

Første år jeg havde den fik den Hempel Hard Racing Ocean 2-komponent hård
bundmaling. Det blev så forbudt og egentlig ville jeg hellere have en
selvpolerende bundmaling, da det ikke danner lag på lag år efter år og
betyder derfor minimal vedligeholdelse, men da Hempel's selvpolerende kun
kan bruges til max. 15 knob, brugte jeg Internation Premium Cruiser med
ganske fint resultat. Så året efter var den selvfølgelig også blevet
ulovlig, så nu var der kun hårde bundmalinger tilbage hvis man skulle bruge
noget over de 15 knob. Valget stod så imellem Hempel Hard Racing Xtra og
International Trilux og valget faldt på International Trilux, da det var med
teflon som skulle give en helt unik overflade og som også skulle afgive
nogle stoffer løbende, altså lidt på samme måde som en selvpolerende...

Nu i år er International så kommet med endnu en ny selvpolerende bundmaling,
International Cruiser, som er godkendt til max. 30 knob, altså perfekt til
mig.
Jeg har så læst i International's produktguide
(http://www.yachtpaint.com/Holding_pages/denmark/bpg/bpg_2005.pdf), men jeg
syntes at ifølge tabellen på side 23 at International Trilux ser noget
bedre/mere effektiv ud og er derfor itvivl om jeg hellere skal holde mig til
Trilux eller tage Cruiser, som vel er noget nemmere at have med at gøre på
sigt???