Taler vi om ferskvands kanaler i top og blok ?
Det gør en forskel om man skal fjerne kølerslam og kalk eller salt og rur
mm...
Hvis motoren er adskildt så skal den en tur i oliekogekar så er den 98% ren.
Og hvis du gider skal den have en tur med gevær-rensesættet i både køle og
olie kanaler.
Ved en "gør det selv" renovering kan du bruge motorrens i oliekanalerne og
Eddikesyre/industrikalk-fjerner i ferskvand-kølesystemet.
Hvad man bruger og gør i et saltvands-system ved jeg faktisk ikke.
Til biler kan købe noget "kølerrens" (Holts, cool-rite mm.) men om det
virker ved jeg ikke.
På bilen tapper jeg alt vandet at og giver den 1L eddikesyre og så vand på
igen.. køre en tur og så af med vandet/skylle igennem med have slangen og
nyt på med glycol. Det er sikkert ikke sundt for en gammel vandpumpe, men
det er yderst effektivt.. pludselig er der varme i bilen igen
Mvh
Leon
"Vagn Schultz" <vagn(fjernes)@schultzerne.dk> skrev i en meddelelse
news:10348$4235fe08$3e3d90fb$4007@nf4.news-service.com...
> Er der nogen der har et godt gammelt husråd til at rense kølekanalerne på
en
> en gammel 2 cylindret Albin benzinmotor? Jeg er helt på det rene med at
man
> kan bruge en halv vinter og forår på at sidder med ståltråd
o.lign.......men
> der må da være en nemmere måde. Syre? Coca Cola? etc.
> Hilsen Vagn
>
>