Bådplads ved lillebælt
Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 10-03-05 15:16

Hej.

Jeg mangler en bådplads i nærheden af Middelfart til min 21 fods sejlbåd i
kommende sæson. Er der nogen der ved hvor der er ledige pladser? Bådlaug og
lign er fint, men jeg vil MEGET gerne ligge ved en bro. Findes der en
fortegnelse over bådlaug et sted?

--
Andreas Jensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 15:57

"Andreas Lundsfryd Jensen" <andreas@elvis.dk> skrev

> [...]
og
> lign er fint, men jeg vil MEGET gerne ligge ved en bro. Findes der en

Prøv at kigge på disse sider, de har flere fortegnelser over danske
sejlklubber.

www.sejlerlinks.dk
http://home.worldonline.dk/sejler/links/linkfram.html
http://www.maritimelinks.dk/
www.udkig.dk
www.sejlsport.dk

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 16:02

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Prøv at kigge på disse sider, de har flere fortegnelser over danske
> sejlklubber.

Husk gerne at indberette døde links til webmasteren, det vil de
sandsynligvis blive glade for. Jeg har flere gange oplevet, at sejlklubber
skifter www adresse, efterhånden som de får forbedret deres hjemmeside,
eller når de skifter web- designer/master.

Claus

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 13-03-05 13:21

Hej igen.

Jeg har nu snakket med alle havne i området uden resultat Er der nogen
råd til hvad man så gør - jeg ville da være meget ked af at have båden
liggende på land indtil næste forår.

Det er vel ikke nogen smart løsning at have båden liggende for svaj? Men
hvis der ikke er andre alternativer.......

Mvh
Andreas.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-03-05 13:47

> [...]

> Jeg har nu snakket med alle havne i området uden resultat Er der nogen
> råd til hvad man så gør - jeg ville da være meget ked af at have båden

Næh, så er jeg tom for ideer. Men har du ringet eller besøgt havnene?

Det er min erfaring, at man ikke skal ringe til en havn eller klub, men
simpelthen køre derud og forklare dem historien. Det tror jeg er langt
bedre, og måske kan du få snakket dig til en låneplads eller anden form for
tidsbegrænset plads. Det gælder jo om, bare at få foden ind..

> Det er vel ikke nogen smart løsning at have båden liggende for svaj? Men
> hvis der ikke er andre alternativer.......

Det er der jo mange, som gør, men husk at sikre dig, at svajebøjen er
forsvarlig dimensioneret til din båd. Tal også med din forsikring, der kan
muligvis være særlige betingelser, når man ligger for svaj.

Men jeg ville nu køre ud til klubberne, giv dem en sludder for en sladder og
lad dem forstå, at du er mere eller mindre desperat, og at du vil være
taknemlig for selv en begrænset tidsperiode.

Brug alle tilrådighedsstående midler. Ser din kone, kæreste eller søster
godt ud, så tage hende med i en stram bluse og lad hende fører ordet. De
færeste mænd kan sige nej til en nødlidende, attraktiv kvinde, og lige
pludselig er det utroligt, hvad der egentlig så er muligt

(nu bli'r der sgu nok ballade! )

Claus

Fra : Lars Holst

Dato : 13-03-05 14:19

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> said in

> [...]
> ordet. De færeste mænd kan sige nej til en nødlidende, attraktiv
> kvinde, og lige pludselig er det utroligt, hvad der egentlig så er

Ja
Nu bliver gode dyr rådne.
Eller gode råd dyre som man siger.

Klap kamelen og vær obs på vores ligestillingslovgivning.
Du må ikke rådgive således uden også at opfordre til at manden gør det
samme.

Så Andreas: Du skal skal bare sætte den blonde paryk i brødform og bære
g-streng når du taler med havnefogeden. En rød slikkepind som kan få dig
til at se infantil ud vil også hjælpe. (Hvad nu hvis havnefogeden er en
kvinde?)

For lige at være en smule seriøs:

Kunne man forestille sig en løsning for svaj eller hvad med en af de
mange private broer der er i farvandet. Det er en båd der ikke stikker
dybt som skal ligge i et yderst beskyttet farvand.
Det må være til at overse.

Nogle gange får man en havneplads i en havn med bedre faciliteter hvis
man kører lidt væk fra ens bopæl.
Det var i hvert fald hvad vi oplevede sidst vi skulle have en plads.

I øvrigt bør man nok skrive sig op i de havne hvor man synes at vilkårene
er bedst.
Havnepladser har det med pludselig at blive ledige.

--
Lars Holst

Fra : noone

Dato : 13-03-05 15:17