Polering af "forude"
Fra : Star Rider

Dato : 19-02-05 23:02

Hej derude!
Er der nogen af jer der har erfaring med at polere en lidt halvmat plexiglas
vindskærm op, da den nødig skulle ende med at blive helmat.
Palle

Fra : Jo

Dato : 19-02-05 23:21

"Star Rider" <palleflygenring@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
plexiglas
> vindskærm op, da den nødig skulle ende med at blive helmat.

Du kan med fordel bruge Silikone på vindskærmen. Det gør det også lettere at
fjerne insekterne...

Jo.

Fra : Peter Sjong

Dato : 20-02-05 06:41

Jo wrote:

> [...]
> plexiglas

> Du kan med fordel bruge Silikone på vindskærmen. Det gør det også lettere at

Jeg fik fortalt, for meget længe siden, at forruden kunne blive mælkehvid
hvis man kom silikone på ruden når gummilisterne fik en omgang. Er der
forskel på bilrude og plexiglas vindskærm?
Mvh. Sjong

Fra : Jo

Dato : 20-02-05 10:55

> [...]
> hvis man kom silikone på ruden når gummilisterne fik en omgang. Er der
> forskel på bilrude og plexiglas vindskærm?

Jeg har brugt Silikone på en let ridset vindskærm, og der er ikke sket noget
i den sidste månedstid. Tværtimod er den blevet som ny igen.
Spring ud i det...

Jo.

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 12:51

Peter Sjong wrote:

> Jeg fik fortalt, for meget længe siden, at forruden kunne blive
> mælkehvid hvis man kom silikone på ruden når gummilisterne fik en
> omgang. Er der forskel på bilrude og plexiglas vindskærm?

Jeg havde dét problem på min sidste bil, og den havde aldrig set
silikone, endsige nogen anden vedligeholdelse.
Mælkevide kanter på bilruder skyldes efter sigende
vand(damp!)-indtrængen imellem lamineringens glaslag

Plexiglas har drimod et problem med salmiak-holdige vaskemidler (brug
altid shampoo til mc/bil -vask!) og det mælkehvide vil sandsynligvis med
tiden gå over til at blive et tyndt afskallende lag, ligesom jeg
oplevede på min tidl. GPZ900R.
Jeg tror ikke at der er anden vej udenom end at sklifte glasset ud når
du bliver træt af det. Er det et originalt kåbeglas, i modsætning til et
på en gammel Rickmann eller Vetter -kåbe, er det jævnligt til at få for
fornuftige penge hos de europæiske mctilbehørs-nethandler endda i
alternativer á tonet eller højere hhv. med "flip-up" kant, hvilket vil
give en dobbelt fordel for samme penge hvis du f.eks. er lidt træt af
det nuværendes højde!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 12:56

Armand wrote:

> Er det et originalt kåbeglas, i modsætning til et
> på en gammel Rickmann eller Vetter -kåbe,

Aprospos:
Hvilken model drejer det sig om??

--
Armand.

Fra : Thorstein

Dato : 20-02-05 08:01

> [...]
> Er der nogen af jer der har erfaring med at polere en lidt halvmat
> plexiglas vindskærm op, da den nødig skulle ende med at blive helmat.

Se lign. spørgsmål fra den 16/1:

http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?msgID=139689&mode=1

eller:

http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?msgID=126382&mode=1
http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?msgID=128896&mode=1
http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?msgID=111864&mode=1

/ Thorstein

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-02-05 09:38

"Thorstein" <allanthorsteinSLET@msn.com> skrev i

> "Star Rider" <palleflygenring@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Se lign. spørgsmål fra den 16/1:
> http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?msgID=139689&mode=1

Og på den neutrale måde - uden reklamer:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&th=5b936120561eaccb&seek
m=MPG.1bbdf81d6809b549897f3%40news.tele.dk#link1

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html