Apropos EU'ert eller MC
Fra : Schlæger

Dato : 19-02-05 18:58

I en tidligere tråd blev der snakket om, hvordan man ser forskel på en
knallert/EU'ert og en "rigtig" MC (i relation til skattefri
kørselsgodtgørelse).

Armand kom i den forbindelse med et indspark om en Kreidler med
MC-nummerplade.

Nu er de kommet ind i dfmc-rækkerne og med et link til:
http://www.kreidlerreg.dk/ms/msbridyl.htm

Dermed får udtrykket "knallert" om en MC en ny og aktuel betydning

Mch Schlæger

Fra : Moller

Dato : 19-02-05 19:04

Schlæger wrote:

> Nu er de kommet ind i dfmc-rækkerne og med et link til:
> http://www.kreidlerreg.dk/ms/msbridyl.htm

   Og jeg som trode MZ ejere var de mest tåbelige med stor nummerplade ???
det der tager helt klart Darwin prisen eller hvad der nu kan bruges
der... så elsker man virkelig sin knallert.

--
VH
Lars Molnit

Fra : K

Dato : 19-02-05 19:05

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dermed får udtrykket "knallert" om en MC en ny og aktuel betydning

Hvad er afgiften på sådan en fætter ?

Fra : Schlæger

Dato : 19-02-05 19:18

K wrote:

> Hvad er afgiften på sådan en fætter ?

Prøv at kigge på medlemslisten - det skriver en af dem faktisk noget om
(jeg tror det var omkring 3½ kg.)

Mch Schlæger

Fra : K

Dato : 19-02-05 20:18

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på medlemslisten - det skriver en af dem faktisk noget om
> (jeg tror det var omkring 3½ kg.)

ikke galt, jeg søgte engang selv på en Aprilia RS50, men det var ikke bare
lige, fordi det skulle ifølge "færdselsstyrelsen" dokumenteres at køretøjet
forfindes som mc godkendt køretøj i et andet EU land ....derved gik det i
vasken med den ide, men hvis det havde ladet sig gøre ville afgift
formodentligt have lagt omkring 25 K, hvilket gør det nærmest tåbeligt, da
køretøjet inklusiv indkøbspris så ville ende i nabolaget 45 - 50 K !

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 11:25

K wrote:

> [...]
> formodentligt have lagt omkring 25 K, hvilket gør det nærmest tåbeligt, da
> køretøjet inklusiv indkøbspris så ville ende i nabolaget 45 - 50 K !

Prisforskellen på den sprøde Sachs Mad max i hhv. Øv'ert og 125ccm's
-udgave er kun 10.000 (á hhv: 15.000 og 25.000,-) så det lyder sært :-/

Historien omkring Kreidlerne til forskel for dine erfaringer, er
forøvrigt at Kreidlerne er fra før man i midten af 70'erne indførte
standard-typegodkendelsen!

--
Armand.

Fra : K

Dato : 20-02-05 12:34

> Prisforskellen på den sprøde Sachs Mad max i hhv. Øv'ert og
> 125ccm's -udgave er kun 10.000 (á hhv: 15.000 og 25.000,-) så det lyder
> sært :-/

Sært ...nej vel egentlig ikke !
Det var i 1998 jeg talte med færdselsstyrelsen, RS50'eren kostede dengang
omkring 20 K og idag ca. 25 K, og det var kun en antagelse dengang ...ikke
en endelig fastsættelse.
Det er sikkert ikke ligemeget om der skal afgift ovenpå et køretøj til eks.
10K eller om det er 25 K som udgangspunkt.
De nye kinesere er faktisk et godt eksempel på at der ikke kommer så meget
afgift på !

> Historien omkring Kreidlerne til forskel for dine erfaringer, er forøvrigt
> at Kreidlerne er fra før man i midten af 70'erne indførte
> standard-typegodkendelsen!

Ja det ved jeg ( men ellers tak for info ), jeg spurgte kun Schlæger til
prisen på afgiften !

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 13:02

Armand wrote:
> K wrote:
>
> Prisforskellen på den sprøde Sachs Mad max

Sorry.
MadAss that is!!

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 20-02-05 13:10

Armand wrote:

> Sorry.
> MadAss that is!!

Du må have set for mange dårlige film .......

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 14:15

Schlæger wrote:

> Du må have set for mange dårlige film .......

Eller være for velopdraget til at den slags ord ligger først på tungen!

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 20-02-05 15:04

Armand wrote:

> Eller være for velopdraget til at den slags ord ligger først på tungen!

Hæ-hæ.....

Fra : K

Dato : 20-02-05 15:50

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må have set for mange dårlige film .......

er du da gal, Mad Max er kult

Fra : Moller

Dato : 20-02-05 16:03

K wrote:

> er du da gal, Mad Max er kult

   Hørt, så længe det ik er 3'eren med hende den gamle Tina i... æv en
skuffelse ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 07:32

> [...]
> http://www.kreidlerreg.dk/ms/msbridyl.htm
>
> Dermed får udtrykket "knallert" om en MC en ny og aktuel betydning

Hej.

Der kom såån en trillende ude ved Bella Centeret i Fredags, og op på Mc
parkeringen
spøjs ting.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 20-02-05 08:38

On Sat, 19 Feb 2005 17:58:03 +0000 (UTC), Schlæger wrote:

> [...]
> http://www.kreidlerreg.dk/ms/msbridyl.htm
>
> Dermed får udtrykket "knallert" om en MC en ny og aktuel betydning

I forhold til den tid de stammer fra, var der faktisk ganske meget
motorcykel over sådan en Kreidler.
De havde nogenlunde samme hastigheder mm. som andre fabrikaters 125 cc
motorcykler.
'Klacks' skrev nogle bøger om hvad han havde oplevet som redaktør af 'Das
motorad' i forbindelse med motorcykler. Der er en beskrivelse af en tur ned
af Fuchsrohre på Nürgring med 125 km/t (Særdeles nøjagtigt målt iøvrigt!),
og en anden beskrivelse af hvordan de hentede to eksemplarer på samlebåndet
og tog dem til en tur Hanburg-Wien-Hamburg-et godt stykke tilbage med en
gennemsnitshastighed på over 80 - Det kan jeg have svært ved at præstere pi
dag med køer osv med 650 ccm...

Edvard Korsbæk

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 11:34

Edvard Korsbæk wrote:

> I forhold til den tid de stammer fra, var der faktisk ganske meget
> motorcykel over sådan en Kreidler.

Bl.a. størrelsen!
En klubkammerat, der stammede fra Lolland, havde p.g.a. studieøkonomi
kun en aldrende DKW125'er at transportere sig på. Det lønnede sig til
gengæld jævnligt ved Spodsbjerg-Tårs færgen hvor han uden selv at sige
et ord blev billeteret som knallert

Han har forøvrigt siden hen taget hævn over sin daværende økonomi's
styring af motorcyklens størrelse: Han kører CBX idag

--
Armand.

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 20-02-05 12:59

gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) wrote:

> [...]
>http://www.kreidlerreg.dk/ms/msbridyl.htm
>
>Dermed får udtrykket "knallert" om en MC en ny og aktuel betydning

Og hvis man ikke kan styre sin lyst - så kommer der som regel en lille
flok til Karoline kaffetræf i Middelfart næsten hver gang - og så kan
i sgu sige hvad i vil - de er da meget sødde de små tingester og
uforskammet velholdte.
Når så drengen i mig har fået nok - går jeg over til motorcyklerne
igen.

hVh
Hans/NTV