MC i Bella - Tak til Yamaha.
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 16:42

Synes bare lige jeg ville sige at jeg synes det er fedt at man hos Yamaha må
prøve at side på cyklerne, istedet, for alle de andre mærker, hvor man ikke
må.. Way to go..

Synes i andre ikke at det er for fesent at man ikke må prøve side dem ??

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 18:36

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke må.. Way to go..
>
> Synes i andre ikke at det er for fesent at man ikke må prøve side dem ??

Jow...........i det hele taget en fesen udstilling !, var lige nede til HMT,
der kunne vi lære noget....

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-02-05 19:36

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Jow...........i det hele taget en fesen udstilling !, var lige nede til HMT,
> der kunne vi lære noget....

Ja før søren.. Medmindre, det ligefrem var helt spcielle modeller, måtte
man pille og prøvesidde alt det, man lystede.. Hold op, jeg passer godt
på mange cykler

Der var også et aldeles fantastisk udbud af mad til HMT... Man kan sige
meget om tyskerne, men solid mad kan de finde af at lave :) Og så var
det temmelig sjovt at se Christian Pfeiffer live..

--
Ole Hansen

Fra : Jesper

Dato : 19-02-05 20:15

Juel wrote:

> [...]
> må.. Way to go..

> Synes i andre ikke at det er for fesent at man ikke må prøve side dem ??

Jeg var da oppe og sidde på samtlige BMW'er, et par Guzzi'er, en Pegaso og
en Z750s... Man skulle bare spørge og det var kun ved kawa'en at der var
en forhandler med henne for at hjælpe.
BMW'erne var spændt fast på forhjulet, så dem kunne man sagtens kravle
rundt på...

Man de kunne godt have brugt noget mere plads så det var nemmer at kommer
til...

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 11:15

Jesper wrote:
> [...]
> var en forhandler med henne for at hjælpe.
> BMW'erne var spændt fast på forhjulet, så dem kunne man sagtens kravle

På den anden side set, så var der snart ikke én anderøv der ikke havde
mindst et par sorte streger fra skosnude-spark p.g.a. utilstrækkelige (á
uerfarne?) benløft ved opstigning, og hverken du eller jeg gider købe et
180.000kr's 600'er-missil med sådanne skader fra "ny"
Udstillerne kunne dog være kommet over dét problem ved at beklæde
anderøve og forøvrigt tankenes bagender (lynlåse og bælte -ridser) med
transparent selvklæbende hyldepapir :-/

> Man de kunne godt have brugt noget mere plads så det var nemmer at
> kommer til...

Så skulle du have prøvesiddet en Honda - Dét var nok udstillingens
tyndeste stand á masser af plads men ikke model-udvalg til at dække
området => masser af gulvplads

--
Armand.

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 17:59

> Så skulle du have prøvesiddet en Honda - Dét var nok udstillingens
> tyndeste stand á masser af plads men ikke model-udvalg til at dække
> området => masser af gulvplads

Det minder mig om da jeg spurgte på Ducati standen om hvorfor de ikke
havde taget nogle Cagiva'er med. Svaret lød at dem var "folk" ikke
interesseret i. Mit svar var så at folk nok ikke vidste de eksisterede når
de jo ikke kom med på udstillingerne...

Jesper
Cagiva Canyon

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 18:33

Jesper wrote:

> [...]
> interesseret i. Mit svar var så at folk nok ikke vidste de eksisterede
> når de jo ikke kom med på udstillingerne...

Trimphs absolutte trækplaster MÅ være gigant-Rocket'en, og jeg anser det
for et flop at folk ikke havde muligheden for bare at kigge på sådan en
på standen.
For at træde yderligere i dens fravær, kørte der en kort stunt video med
den på en mindre skærm ved siden af skranken
Men hva' Jeg har ikke aktier i biksen, så jeg kan være bedøvende
ligeglad, og hvad Honda angår fryder det ligefrem mit gamle Honda-hader
hjerte

--
Armand.

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 23:17

Armand wrote:

> [...]
> For at træde yderligere i dens fravær, kørte der en kort stunt video med
> den på en mindre skærm ved siden af skranken

Jeg ved ikke hvilken Triuph stand du var ved, men jeg så den da. Den stod
midt i deres stand.
Og videoen af den var fed. Utrolig så store nosser man skal have for at
køre på hjul på en 320kg stor klods.

> Men hva' Jeg har ikke aktier i biksen, så jeg kan være bedøvende
> ligeglad, og hvad Honda angår fryder det ligefrem mit gamle Honda-hader
> hjerte

Det er jo kun her i lille Danmark at Honda ikke har et stort marked. De er
stadig på verdensplan større end de 3 andre japanere. I 2004 blev CBF600
den mest solgte maskine i Tyskland og Honet 600 toppede listerne i
Italien...

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Armand

Dato : 21-02-05 01:48

Jesper wrote:

> Jeg ved ikke hvilken Triuph stand du var ved, men jeg så den da. Den
> stod midt i deres stand.

Jeg må sq da være totalt blind, hvis ikke det var fordi den ligefrem har
begravet af menneske

På den anden side så er det stadig en udstillings-mæssig fejl at man
ikke tager hensyn til de synshandicappede

> Det er jo kun her i lille Danmark at Honda ikke har et stort marked.

Måske at Nellemann er ved at lulle sig selv i søvn med sin gamle
filosofi om at en Honda sælger sig selv (som er den arrogance der ramte
mit dengang unge hjerte så hårdt at jeg til dato ikke ønsker Honda noget
godt!) :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-02-05 20:49

Juel wrote:
> Synes bare lige jeg ville sige at jeg synes det er fedt at man hos Yamaha må
> prøve at side på cyklerne, istedet, for alle de andre mærker, hvor man ikke
> må.. Way to go..

Stod faktisk og talte med Bunk om at BMW (også) skillede sig ud og det
måske fordi BMW-importen er bilpræget, og bilkøbere forventer mindst en
prøvetur inden køb!

BTW: Kan det passe at Max's mc Import ikke var representeret i år?

--
Armand.
(der syntes at Bella ikke var helt så slem i år)

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-02-05 22:24

On Sat, 19 Feb 2005 20:49:08 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>BTW: Kan det passe at Max's mc Import ikke var representeret i år?

Ja, det kan passe - Desværre.

Tak for snakken - hyggeligt som sædvanligt.
Og så syntes jeg ikke svogeren er så tosset enda

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 11:07

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 19 Feb 2005 20:49:08 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.

> Ja, det kan passe - Desværre.

Nårh ja - Han gjorde egentlig ikke andet end at dele kataloger ud i
pallevis ved sidste udstilling, og de kan jo erhverves ved den nærmeste
forhandler senere på foråret; men på den anden side, så er dét jo
baggrunden for hans gesjæft, og taget i betragtning af hvor mange
newcomer'e her på gruppen der ikke kender til MC-Nøglens eksistens så
var det måske en god ide at få spredt "budskabet" ved sådan en lejlighed :-/

> Tak for snakken - hyggeligt som sædvanligt.

Selv tak, og i lige måde!

> Og så syntes jeg ikke svogeren er så tosset enda

Nej, i snakker jo samme sprog
Og måske at du nu bliver hans indfaldsvinkel til de utilnærmelige
italo-freaks ved kommende sammenstimlen :-/
Han måtte lige høre historien om din mc-mæssige genfødsel på hjemturen,
og den afstedkom en vis respekt!!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-02-05 22:56

On Sun, 20 Feb 2005 11:06:55 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.

>Nej, i snakker jo samme sprog

Ja, på flere måder.
De der "spagetti" freaks kan jo fægte med både arme og ben ,-)

>Og måske at du nu bliver hans indfaldsvinkel til de utilnærmelige
>italo-freaks ved kommende sammenstimlen :-/

Han er velkommen - Jeg skal nok opføre mig pænt (til en afveksling).

>Han måtte lige høre historien om din mc-mæssige genfødsel på hjemturen,
>og den afstedkom en vis respekt!!

Årh, hva' pokker - Gamle tumper der tror de er 20 igen ka' ikke
aftvinge nogen respekt - De ska' blot betragtes med megen skepsis

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-02-05 22:19

On Sat, 19 Feb 2005 16:42:05 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

Hej Morten.

>Synes i andre ikke at det er for fesent at man ikke må prøve side dem ??

Enhver sag har jo flere sider.
Jeg var forbi flere af forhandlernes stande, og der lignede de
udstillede MC mest et klatretræ, så det med at man ikke må prøvesidde
dem er vist en sandhed med modifikationer.
Men helt ærligt finder jeg det ikke OK at man "bare" kaster sig op på
en udstillet MC - Folk kunne i det mindste spørge om det er OK.
På mærkeklubbernes stande er der ikke mange problemer med at
udstillingsgæsterne kaster sig op på en privatejet MC - De fleste er
klar over at ejerne ikke er begejstrede for den slags bestigning.
Hvad er forskellen?
Det koster da ikke noget at spørge - vel?
Der var et par 16 års knægte der mente at min Paso skulle være
klatrestativ, hvilket jeg meddelte dem at ejeren nok ikke ville være
særlig begejstret for.
På den anden side kom der et par gutter der meget gerne ville prøve og
spurget pænt først - Her er svaret naturligvis et: Selvfølgelig.
Min opfattelse er, at alt kan lade sig gøre når man bare er høflig og
spørger først - Også hos mærkeforhandlerne.

Men at man bare kaster sig over de udstillede cykler, og, uden
tilladelse, benytter dem som klatrestativ, det finder jeg ikke OK.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 20-02-05 16:15

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 19 Feb 2005 16:42:05 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
> wrote:
[snip]
> [...]
>
> Men at man bare kaster sig over de udstillede cykler, og, uden
> tilladelse, benytter dem som klatrestativ, det finder jeg ikke OK.

Helt enig. Men fra et forhandler->kunde relation synspunkt, synes jeg også
Yamaha scorede nogle gode point ved at lade folk prøve cyklerne som de nu
ville. Yamaha folkene ved da godt at de mister mange tusinde kroner i værdi
pga knappe-, nøgle- og skomærker på modellerne, men det ofrer de for at
promovere dem selv. Og det tror jeg lykkedes ganske godt

Fra : Steen E.

Dato : 20-02-05 16:55

> [...]
> i værdi pga knappe-, nøgle- og skomærker på modellerne, men det ofrer
> de for at promovere dem selv. Og det tror jeg lykkedes ganske godt

... og så var der Yamaha-folk på standen som havde tid & lyst til at
snakke - man skulle lede efter dem hos Honda og Suzuki, da vi var der i
lørdags

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Armand

Dato : 20-02-05 17:49

Steen E. wrote:

> .. og så var der Yamaha-folk på standen som havde tid & lyst til at
> snakke - man skulle lede efter dem hos Honda og Suzuki, da vi var der i
> lørdags

Mnjaarh - Jeg synes da det var nogle passende folk der var på Suzuki's
stand.

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 21-02-05 20:14

In article <5b3Sd.100968$Vf.3914791@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Mnjaarh - Jeg synes da det var nogle passende folk der var på Suzuki's
> stand.

Gris! ;oP

Fra : Steen E.

Dato : 20-02-05 23:29

"Hekto" <urxgb@urxgb.qx ROT13> skrev i en meddelelse
In article <5b3Sd.100968$Vf.3914791@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Mnjaarh - Jeg synes da det var nogle passende folk der var på Suzuki's
> stand.

Gris! ;oP

Jeg tænkte nok vi gik glip af noget )

Fra : Henrik Larsson

Dato : 21-02-05 02:32

> Mnjaarh - Jeg synes da det var nogle passende folk der var på Suzuki's
> stand.

Jeg kan kun give dig og Tony ret

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=9589&m=full

Mvh Henrik