Kølerrens virker det? Anden del
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 19-02-05 15:50

Hej gruppe
Om ovennævnte virker, aner jeg stadigvæk ikke.

Men, 1L eddikesyre i systemet og en god tur, som Jan skrev, det virker.

Efter den gode lange tur, blev systemet skyllet godt og grundigt igennem.

Da problemet jo var at mit varmelegme ikke blev varmet op, prøvede jeg også
at sætte haveslangen på slangen der går indtil varmelegmet (sidder ved siden
af indsprøjtningen på Senatoren) og så blev der lukket op for vandet. Sørme
om der ikke kom vand ud af den nederste kølerslange samt køleren :)

Et er at mit varmeapperat virker, men tilsyneladende har det også hjulpet på
tomgangen ved semivarm motor. Hvor den før steg til 2000omdr, holder den sig
stabilt på de ca. 800. Woohoo :)

Det var alt fra her, god weekend alle.

Cheers,
Daniel Pedersen

Fra : N/A

Dato : 19-02-05 20:36

Fra : N/A

Dato : 19-02-05 20:36

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 19-02-05 20:36

> Hvorfor så ikke bare bruge eddikesyre?

Det er måske også billigere at bruge eddikesyre, men på den anden side er
det ikke mange kr's forskel der drejer sig om. Så jeg ville nok overveje at
købe et produkt der er lavet til formålet.

Mvh.

Lauge

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-02-05 22:22

Hej!

Lauge Søndergaard wrote:

> Det er måske også billigere at bruge eddikesyre, men på den anden side er
> det ikke mange kr's forskel der drejer sig om. Så jeg ville nok overveje at
> købe et produkt der er lavet til formålet.

Og hvad tror du da der er i flasken med kølerrens? :)

Eksempel:

Jeg fik en flaske "magisk væske" med fra Dinitrol da jeg fik bilen
undervognsbehandlet sidst. Der står "non aromatiske kulbrinter" (svjh) på
flasken. Uhhh magi

Well, det er et andet ord for lugtfri petroleum

Noget lignende kunne jeg nemt forestille mig med 'kølerrens'... Jeg gad
ihvertfald ikke købe et dyrere produkt, med ens virkning, pga. et firma har
hældt gammel vin på nye flasker...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-02-05 22:40

Kim Voss Schrader wrote:
> Well, det er et andet ord for lugtfri petroleum

Eller "isfjerner"...
Fjern mærket, og der står "Diesel start" under...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 19-02-05 22:47

> Eller "isfjerner"...
> Fjern mærket, og der står "Diesel start" under...

hmmm, isfjerner er mig (min lugtesans) bekendt Isopropylalkohol, dieselstart
er så vidt jeg husker æter.

hmmm, gad vide hvad 0,5l isopropylalkohol koster hos matas, isfjerner er
garanteret alt for dyrt i forhold til.

Mvh. Daniel Pedersen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-05 23:05

"Daniel Pedersen" <machoman@NO_SPAM___get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dieselstart
> er så vidt jeg husker æter.
>
> hmmm, gad vide hvad 0,5l isopropylalkohol koster hos matas, isfjerner er

Sidst jeg købte kostede en ½l flaske svjh. ca 30 kr.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-02-05 11:33

Daniel Pedersen wrote:

> hmmm, isfjerner er mig (min lugtesans) bekendt Isopropylalkohol,
> dieselstart er så vidt jeg husker æter.

Tja.

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 20-02-05 22:48

> Og hvad tror du da der er i flasken med kølerrens? :)

Ja nu har jeg fået hentet en flaske med kølerrens fra Biltema. Der står kun
at den indeholder 1-10% dinatriummetasilicat. Jeg ved ikke om det er
eddikesyre, jeg kan kun læse mig til at det er et ætsende stof.

Mvh.

Lauge

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-05 23:31

Hej!

Lauge Søndergaard wrote:

> Ja nu har jeg fået hentet en flaske med kølerrens fra Biltema. Der står kun
> at den indeholder 1-10% dinatriummetasilicat. Jeg ved ikke om det er
> eddikesyre, jeg kan kun læse mig til at det er et ætsende stof.

Ok, nej det er ikke eddikesyre. 'Hæld' og lykke med dit kemikalium

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-02-05 09:33

> [...]

> tomgangen ved semivarm motor. Hvor den før steg til 2000omdr, holder den

Nice.

*skriver indkøb af edikesyre på huskelisten* (til den "nye" Rekord)

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Johnny

Dato : 28-02-05 22:34

> [...]
hjulpet på
> tomgangen ved semivarm motor. Hvor den før steg til 2000omdr, holder

Er der forskel på eddikesyre. Procenter - koncentration ?

_____________________________
Sendt af en bruger på www.kritikken.dk

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 01-03-05 13:52

> Er der forskel på eddikesyre. Procenter - koncentration ?

Jeg ved det faktisk ikke, eddike er så vidt jeg husker 5%. Hvorimod
eddikesyre er 32%.

Jeg brugte eddikesyre og det hjalp.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-02-05 21:35

> [...]

>tomgangen ved semivarm motor. Hvor den før steg til 2000omdr, holder den sig

lyder herligt det lille trick gav gevinst

dit spas med den høje tomgang, kan være fordi nogle Opler har
bimetafjedren opvarmet af kølevandet, og andre har elektrisk
opvarmning

hvis opvarmet af kølevandet, er det netop det vandt, der ikke løb
gennem varmeaparatet, der heller ikke varmede fjedren op

(det er en af de fejl, man om sommeren ikke sådan bare lige opdagede i
en ruf ;)

Det er iøvrigt nemt at konvertere til elektrisk opvarmet bimetalhus.

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)