Kabinelys "15-30sek forsinkelse"
Fra : BDF

Dato : 18-02-05 20:20

Haløj
Har købt følgende "
http://www.thansen.dk/product.asp?c=406488733&n=1199147587&pn=1408786914 "
Efter hva jeg lige kan forstå på tegningen skulle denne "kabinelys
forsinker" monteres parallelt over f.eks. den pære som skal lyse de ekstra
15-30sek!

Kan det ik godt passe? synes bare ik det virker... skal så lige siges at jeg
ik har en pære men en lysdiode... gør det en forskel?

Fra : Nansen

Dato : 18-02-05 22:05

> Efter hva jeg lige kan forstå på tegningen skulle denne "kabinelys
> forsinker" monteres parallelt over f.eks. den pære som skal lyse de ekstra
> 15-30sek!

Nej... Ikke paralelt over pæren. Du har pæren forbundet til + i den ene
ende, den anden får stel via dørkontakten.
Forbind "dimsen" paralelt over dørkontakten istedet. (Hvis Du ikke allerede
har brændt den af)

> Kan det ik godt passe? synes bare ik det virker... skal så lige siges at
jeg
> ik har en pære men en lysdiode... gør det en forskel?
Brug en pære, så virker den.

Nansen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-02-05 20:35

BDF skrev:

> skal så lige siges
> at jeg ik har en pære men en lysdiode... gør det en forskel?

Det vil jeg bestemt mene...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-02-05 10:59

BDF wrote:
> [...]
>
> Kan det ik godt passe? synes bare ik det virker... skal så lige siges at jeg
> ik har en pære men en lysdiode... gør det en forskel?

Plejer de dimser ikke at være monteret over kontakten??

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-02-05 11:02

BDF wrote:
> [...]
>
> Kan det ik godt passe? synes bare ik det virker... skal så lige siges at jeg
> ik har en pære men en lysdiode... gør det en forskel?

Det værste der kan ske er vel at dioderne der måske bruger 20mA varer lidt længere :)
Et 10watt pinol trækker 10watt/12.7V = 787mA.
Dvs 30sec*787/20 = 1180.5sec = små 20 minutter :)

Mvh
Roberto