/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køb af 95' Ford Mondeo st.car
Fra : TKL


Dato : 18-02-05 15:19

Familien har i "fælleskab" fundet ud af, at vi godt kan bruge en bil nr. 2
og at det godt måtte være en stationcar. Jeg har kik på en 95'er med en 2,5l
V6-motor, da den har alt det udstyr, vi gerne vil have. Eneste ulempe er, at
den har kørt km. 250.000. Jeg har ikke en pind forstand på Ford - så kan
nogen fortælle, hvad der er typiske "problemer" med denne vogn? Jeg er klar
over, at den er tørstig.....

Hilsen Thomas



 
 
Olesen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 18-02-05 17:30


"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cv4t75$dp0$1@news.net.uni-c.dk...
> Familien har i "fælleskab" fundet ud af, at vi godt kan bruge en bil nr. 2
> og at det godt måtte være en stationcar. Jeg har kik på en 95'er med en
2,5l
> V6-motor, da den har alt det udstyr, vi gerne vil have. Eneste ulempe er,
at
> den har kørt km. 250.000. Jeg har ikke en pind forstand på Ford - så kan
> nogen fortælle, hvad der er typiske "problemer" med denne vogn? Jeg er
klar
> over, at den er tørstig.....

Som med alt andet, rust + sliddele.



Ukendt (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-05 17:36


"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cv4t75$dp0$1@news.net.uni-c.dk...
> Familien har i "fælleskab" fundet ud af, at vi godt kan bruge en bil nr. 2
> og at det godt måtte være en stationcar. Jeg har kik på en 95'er med en
> 2,5l
> V6-motor, da den har alt det udstyr, vi gerne vil have. Eneste ulempe er,
> at
> den har kørt km. 250.000. Jeg har ikke en pind forstand på Ford - så kan
> nogen fortælle, hvad der er typiske "problemer" med denne vogn? Jeg er
> klar
> over, at den er tørstig.....

Hvis den er med automatgear, så lad værre med at købe den......gearkassen
holder nemlig ikke længere.
Ellers er det at se efter synlig rust ved skærmkanter og lign.
250.000 Km er ikke noget problem, men alm. sliddele skal selvfølgelig
skiftes når den har de Km.
f.eks hjullejre, styrekugler, bærearme bøsninger og lign. Det koster dog
ikke en herregård og er måske også lavet

--
Tom



TKL p (18-02-2005)
Kommentar
Fra : TKL p


Dato : 18-02-05 18:09


"> Hvis den er med automatgear, så lad værre med at købe den......gearkassen
> holder nemlig ikke længere.
> Ellers er det at se efter synlig rust ved skærmkanter og lign.
> 250.000 Km er ikke noget problem, men alm. sliddele skal selvfølgelig
> skiftes når den har de Km.
> f.eks hjullejre, styrekugler, bærearme bøsninger og lign. Det koster dog
> ikke en herregård og er måske også lavet

Den er med manuel gear og generelt i nydelig stand - jeg var mere bekymret
for, om modellen var kendt for "skjulte" rustfælder fx rust i tårne eller
andre spændende steder.

Jeg er helt klar over, at med 250.000 km. så er alle sliddele i farezonen.
Men igen - det kunne jo godt være at fx trækaksler eller andet er "svage"
dele på modellen.



Ukendt (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-05 19:55


"TKL p" <SLETDETTEmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cv576a$g42$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "> Hvis den er med automatgear, så lad værre med at købe
> den......gearkassen
>> holder nemlig ikke længere.
>> Ellers er det at se efter synlig rust ved skærmkanter og lign.
>> 250.000 Km er ikke noget problem, men alm. sliddele skal selvfølgelig
>> skiftes når den har de Km.
>> f.eks hjullejre, styrekugler, bærearme bøsninger og lign. Det koster dog
>> ikke en herregård og er måske også lavet
>
> Den er med manuel gear og generelt i nydelig stand - jeg var mere bekymret
> for, om modellen var kendt for "skjulte" rustfælder fx rust i tårne eller
> andre spændende steder.

Nej det har den ikke. Så hvis du ikke ligefrem kan se at rusten bobler et
eller andet sted, så er der ingen rust i den.

> Jeg er helt klar over, at med 250.000 km. så er alle sliddele i farezonen.
> Men igen - det kunne jo godt være at fx trækaksler eller andet er "svage"
> dele på modellen.

Nej det vil ikke sige. Min har kørt 290.000 Km og jeg har skiftet næsten
alle dele i styretøj af dem jeg nævnte før. Det er som om alle dele har ca.
samme levetid og ryger efter 200.000 Km. Heldigvis er de ikke så dyre som
reservedele og så kan den jo et godt stykke tid igen. De ting der ryger er
også noget de checker ved bilsynet, så det skulle være mærkeligt hvis der
var noget galt nu..

--
Tom



Bo Velschow (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 18-02-05 20:26


"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cv4t75$dp0$1@news.net.uni-c.dk...
> Familien har i "fælleskab" fundet ud af, at vi godt kan bruge en bil nr. 2
> og at det godt måtte være en stationcar. Jeg har kik på en 95'er med en
> 2,5l
> V6-motor, da den har alt det udstyr, vi gerne vil have. Eneste ulempe er,
> at
> den har kørt km. 250.000. Jeg har ikke en pind forstand på Ford - så kan
> nogen fortælle, hvad der er typiske "problemer" med denne vogn? Jeg er
> klar
> over, at den er tørstig.....
>
> Hilsen Thomas
>

Hej Thomas

Send mig en mail, hvis du er interesseret i at få tilsendt Motor's
brugtbilstest af <subject>.

PS! Har selv en Mondeo 1.8 st.car fra 12/99; udover et totalt motorhavari
(ny motor ved 150000 km, idet strammerlejet gik 1000 km efter skift af
tandrem+strammerleje: Ny motor på Ford's regning ) samt udskiftning af
støddæmpere (bag), bærearm (for), motorophæng, rør til kølervæske, bremser
(for + bag), tomgangsregulator, luftmasseføler og katalysator (*) har der
ikke været det store. Den har nu gået 190k km, og jeg er ganske tilfreds med
den. Masser af plads, tilforladelige køreegenskaber. Ingen rust, men den har
_selvfølgelig_ været en tur hos Dinitrol, og skal have en tur igen til
sommer.

(*) Sidste 3 dele som led i et større arbejde for at afhjælpe en kompelt
umulig tomgang (et kendt Mondeo-problem) - til sidst viste det sig, at en
opdatering af motorstyringen (for 4. gang, tror jeg) løste problemet
fuldstændigt.

PPS! Jeg tror nok, V6'eren har kæde - så tandrem er i givet fald ikke et
problem.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



TKL p (18-02-2005)
Kommentar
Fra : TKL p


Dato : 18-02-05 21:06


> Send mig en mail, hvis du er interesseret i at få tilsendt Motor's
> brugtbilstest af <subject>.

Jeg har en bekendt som "samler" på Motor - så hvis du kan oplyse mig i
hvilket nummer brugtbilstesten er i, så aflægger jeg blot ham et besøg, hvis
han har nummeret. ellers mailer jeg dig igen.

Og tak for indputtene indtil videre - det lyder jo alt sammen godt!

Thomas



Bo Velschow (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 19-02-05 06:22


"TKL p" <SLETDETTEmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cv5hj4$hvg$1@news.net.uni-c.dk...
>
>> Send mig en mail, hvis du er interesseret i at få tilsendt Motor's
>> brugtbilstest af <subject>.
>
> Jeg har en bekendt som "samler" på Motor - så hvis du kan oplyse mig i
> hvilket nummer brugtbilstesten er i, så aflægger jeg blot ham et besøg,
> hvis
> han har nummeret. ellers mailer jeg dig igen.

Jeg har to artikler som pdf:
Nr. 9/2001 s. 66ff
Den anden artikel er der af en eller anden årsag ikke årgang på - men
den første er også den mest uddybende.

>
> Og tak for indputtene indtil videre - det lyder jo alt sammen godt!

Som sagt: Jeg er godt tilfreds! Nå jo, bemærk også, at modeller før 1997 er
plaget af et meget ringe nærlys; eneste mulighed er en komplet
udskiftning/opgradering til nærlys a la modellen efter 1997 (men før 2001,
selvfølgelig).

>
> Thomas
>
>

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste