|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | at holde afstand Fra : Leonard |
Dato : 18-02-05 11:58 |
|
Jeg undres ofte over, hvorfor bilister der holder i kø ved et kryds
ikke holder tættere på den foran. Ofte er der en hel billængde imellem
bilerne, men ham her er godt nok helt ovre i den anden grøft
http://lam.dk/gallery/Automotive/trafik/DSCN0693.JPG
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
Emil Jensen [2100] (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 18-02-05 15:24 |
| | |
Thomas Rasmussen (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 18-02-05 16:25 |
|
On Fri, 18 Feb 2005 15:23:50 +0100, Emil Jensen [2100] wrote:
>> bilerne, men ham her er godt nok helt ovre i den anden grøft
>> http://lam.dk/gallery/Automotive/trafik/DSCN0693.JPG
>
> Det gør jeg også nogle gange, når jeg kan se det gavner bil-køen bagved. Så
> køen ikke blokerer f.eks. et kryds...
Well, af og til kan jeg blive rimelig pissed på folk der skal holde helt
oppe i nakken af mig, specielt hvis det er om aftenen og det er en varebil
(Hi-Ace, Transporter og lign) for deres lygter sidder så højt at de
lige nøjagtig kan skinne ind og dels reflektere i alle 3 spejle og oplyse
hele min kabine.
Normalt holder jeg tilpas afstand hvilket vil sige at jeg kan se
undersiden af den foranholdendes kofanger, specielt op ad bakke da det
ikke er alle der kan finde ud af at koordinere håndbremse (eller måske
ikke bruger den!) kobling og speeder og derfor triller mellem ½ og 1
meter baglæns inden bilen begynder at køre...
Thomas
'84 VW golf2
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-05 17:08 |
|
> Normalt holder jeg tilpas afstand hvilket vil sige at jeg kan se
> undersiden af den foranholdendes kofanger, specielt op ad bakke da det
> ikke er alle der kan finde ud af at koordinere håndbremse (eller måske
> ikke bruger den!) kobling og speeder og derfor triller mellem ½ og 1
> meter baglæns inden bilen begynder at køre...
Håndbremse?
Da jeg tog kørekort var der FORBUD mod at bruge håndbremse til at lette
igangsætning og modvirke at man triller lidt tilbage
Så kan man lære det
PS: Jeg holder også et par meter bag den anden da jeg ikke vil ha' en som
ryger ind i frontkofangeren
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jørgen M. Rasmussen (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 18-02-05 18:03 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Da jeg tog kørekort var der FORBUD mod at bruge håndbremse til at lette
> igangsætning og modvirke at man triller lidt tilbage
Sådan lære vi forskelligt, min kørelære gjorde et stort nummer ud af at jeg
lærte at kombinere kobling, bremse og speeder i stedet for at slæbe i
koblingen- og det er jeg glad for i dag. Det er jo 3. ting på én gang, så
det kan let gå grueligt galt, og en urutineret fortsætter fx. med trukket
bremse el. direkte staller bilen. Men du har ret det kan læres, så man får
en kanon-start, som at smutte en mandel, uden at bilen skal have omdr. el.
noget.
BTW. Hvis du køre med læs el. fx. campingvogn, kan du godt kysse koblingen
farvel, hvis du forsøger at starte op ad en stigning ved at file på den- så
er det bare ON/OFF, måske det min k.l. havde i tankerne?.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Klaus G. (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 18-02-05 21:01 |
|
> BTW. Hvis du køre med læs el. fx. campingvogn, kan du godt kysse koblingen
> farvel, hvis du forsøger at starte op ad en stigning ved at file på den-
så
> er det bare ON/OFF, måske det min k.l. havde i tankerne?.
>
Kommer jo an på hvad bil man køre i :)
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jørgen M. Rasmussen (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 19-02-05 07:42 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kommer jo an på hvad bil man køre i :)
>
Eller hvor tit man er villig til at skifte den, hvor meget læs der er på
eller hvor stejl stigning ;)).
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Rasmussen (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 18-02-05 22:27 |
|
On Fri, 18 Feb 2005 17:08:07 +0100, Tom wrote:
> Håndbremse?
> Da jeg tog kørekort var der FORBUD mod at bruge håndbremse til at lette
> igangsætning og modvirke at man triller lidt tilbage
> Så kan man lære det
Da jeg tog kørekort var der nærmest forbud mod at file koblingen hvis
der var risiko for at bilen kunne trille baglæns, og jeg vil da mene at
bilen bør have bedre af (samlet set) at man bruger håndbremsen til at
holde bilen i ro indtil man har fået koblet til og kan mærke at bilen
vil fremad. Med lidt øvelse kan det nemt gøres uden at man egentlig
mærker at bremsen er trukket.
At jeg idag kører automatgear er så endnu en fordel, jeg har endnu ikke
mødt en bakke hvor den triller tilbage ved sluppen bremse og uden
speeder. På svage stigninger trækker den endda fremad selv, hvor på
stejle der holder den bare stille indtil man sparker lidt til den
Thomas
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-05 23:33 |
|
"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2005.02.18.21.26.31.833580@p7.dk.invalid...
> On Fri, 18 Feb 2005 17:08:07 +0100, Tom wrote:
>
>> Håndbremse?
>> Da jeg tog kørekort var der FORBUD mod at bruge håndbremse til at lette
>> igangsætning og modvirke at man triller lidt tilbage
>> Så kan man lære det
>
> Da jeg tog kørekort var der nærmest forbud mod at file koblingen hvis
> der var risiko for at bilen kunne trille baglæns, og jeg vil da mene at
> bilen bør have bedre af (samlet set) at man bruger håndbremsen til at
> holde bilen i ro indtil man har fået koblet til og kan mærke at bilen
> vil fremad. Med lidt øvelse kan det nemt gøres uden at man egentlig
> mærker at bremsen er trukket.
kravet til "os" dengang var at vi hverken måtte bruge håndbremse eller file
på kobling
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-05 23:33 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42166d05$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:pan.2005.02.18.21.26.31.833580@p7.dk.invalid...
>> On Fri, 18 Feb 2005 17:08:07 +0100, Tom wrote:
>>
>>> Håndbremse?
>>> Da jeg tog kørekort var der FORBUD mod at bruge håndbremse til at lette
>>> igangsætning og modvirke at man triller lidt tilbage
>>> Så kan man lære det
>>
>> Da jeg tog kørekort var der nærmest forbud mod at file koblingen hvis
>> der var risiko for at bilen kunne trille baglæns, og jeg vil da mene at
>> bilen bør have bedre af (samlet set) at man bruger håndbremsen til at
>> holde bilen i ro indtil man har fået koblet til og kan mærke at bilen
>> vil fremad. Med lidt øvelse kan det nemt gøres uden at man egentlig
>> mærker at bremsen er trukket.
>
> kravet til "os" dengang var at vi hverken måtte bruge håndbremse eller
> file på kobling
.....eller rulle tilbage
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian |
Dato : 18-02-05 23:43 |
|
Hejsa!
Tom tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>> kravet til "os" dengang var at vi hverken måtte bruge håndbremse
>> eller file på kobling
>
> ....eller rulle tilbage
I gamle gutter siger jo også altid, at alt var meget sværere dengang
tilbage i 60'erne
/Brian
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-05 23:52 |
|
"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
news:42166f79$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa!
>
> Tom tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>
>>> kravet til "os" dengang var at vi hverken måtte bruge håndbremse
>>> eller file på kobling
>>
>> ....eller rulle tilbage
>
> I gamle gutter siger jo også altid, at alt var meget sværere dengang
> tilbage i 60'erne
hallo, jeg er ikke engang nået de 40 ![Meget Glad](images/smileys/nmegetglad.gif) )
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Ravn (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 19-02-05 00:40 |
|
"Brian" <briank@besked.com> skrev
> I gamle gutter siger jo også altid, at alt var meget sværere dengang
> tilbage i 60'erne
Dog var kongerækken kortere.
Mvh. Uffe Ravn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 19-02-05 09:28 |
|
Uffe Ravn wrote:
> > I gamle gutter siger jo også altid, at alt var meget sværere dengang
> > tilbage i 60'erne
>
> Dog var kongerækken kortere.
Nah, vi har da ikke haft nogen nye konger siden dengang, så
kongerækken må indtil videre være den samme..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Ravn (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 19-02-05 10:47 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev
> > > I gamle gutter siger jo også altid, at alt var meget sværere dengang
> > > tilbage i 60'erne
> >
> > Dog var kongerækken kortere.
>
> Nah, vi har da ikke haft nogen nye konger siden dengang, så
> kongerækken må indtil videre være den samme..
Jeg mener absolut at både Magrethe d. I og Magrethe d. II hører med i
kongerækken.
Mange ting vokser med alderen, f.eks. graden af demens
Mvh. Uffe Ravn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (27-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 27-02-05 21:21 |
|
Uffe Ravn wrote:
> Jeg mener absolut at både Magrethe d. I og Magrethe d. II hører med i
> kongerækken.
De er sguda dronninger (selvom jeg må indrømme at jeg ikke har
checket om det er korrekt)..
> Mange ting vokser med alderen, f.eks. graden af demens
Ja, og kønsspecificering ser det også ud til at stå sløjt til
med..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 19-02-05 00:10 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42166d2f$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> kravet til "os" dengang var at vi hverken måtte bruge håndbremse eller
>> file på kobling
>
> ....eller rulle tilbage
Skal hilse og sige, at kravene var de samme da jeg tog kørekort.
Bakkerne var bare lidt anderledes, det var på Færøerne
Stoppe midt på bakken og komme afsted igen, uden brug af håndbremse.
Det var btw. på vej op ad bakken manøvren blev foretaget
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-02-05 09:50 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42167557$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > ....eller rulle tilbage
> Skal hilse og sige, at kravene var de samme da jeg tog kørekort.
> Bakkerne var bare lidt anderledes, det var på Færøerne
> Stoppe midt på bakken og komme afsted igen, uden brug af håndbremse.
Jep, man beholder den blot i "D" - så er "ingen pråblem" :)
/MK
Camaro Z28
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 19-02-05 11:28 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:cv6uk4$q9o$1@news.cybercity.dk...
> Jep, man beholder den blot i "D" - så er "ingen pråblem" :)
Det var i en Ascona, uden plørekasse, jeg erhvervede mit styrebevis
At der så var meget pløret den dag jeg var til køreprøve, er en anden snak.
Da vi kommer tilbage fra turen mødes 2 prøvesagkyndige på p-pladsen:
1: Der er godt nok meget sne, hvor er I på vej hen?
2: Vi er tilbage fra køreprøve.
1: JEG kørte ikke ud med nogen elev i dette føre!
Det var 2 der var ude med mig
Sidenhen erhvervede jeg så en 'nus med plørekasse, dejlig bil ![Meget Glad](images/smileys/megetglad.gif) )))
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thunderbird [7100] (01-03-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 01-03-05 21:28 |
|
On Fri, 18 Feb 2005 17:08:07 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
>
>> Normalt holder jeg tilpas afstand hvilket vil sige at jeg kan se
>> undersiden af den foranholdendes kofanger, specielt op ad bakke da det
>> ikke er alle der kan finde ud af at koordinere håndbremse (eller måske
>> ikke bruger den!) kobling og speeder og derfor triller mellem ½ og 1
>> meter baglæns inden bilen begynder at køre...
>
>Håndbremse?
>Da jeg tog kørekort var der FORBUD mod at bruge håndbremse til at lette
>igangsætning og modvirke at man triller lidt tilbage
>Så kan man lære det
Sådan lærte jeg det også. Men når man så holder på en af de stejlere
bakker i Vejle i en varevogn med en dårlig kobling så holder den der
metode ikke, så må man desværre have håndbremsen til hjælp hvis at man
vil nogen steder. Medmindre at man vil "rulle tilbage til start" og
forsøge igen :P
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
![](/images/tree/0.gif) Leonard (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-05 17:51 |
|
Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:
>Well, af og til kan jeg blive rimelig pissed på folk der skal holde helt
>oppe i nakken af mig, specielt hvis det er om aftenen og det er en varebil
>(Hi-Ace, Transporter og lign) for deres lygter sidder så højt at de
>lige nøjagtig kan skinne ind og dels reflektere i alle 3 spejle og oplyse
>hele min kabine.
Ellers kan jeg jo ikke læse med i den sms du er ved at skrive til
kæresten
>Normalt holder jeg tilpas afstand hvilket vil sige at jeg kan se
>undersiden af den foranholdendes kofanger, specielt op ad bakke da det
I dette tilfælde er vejen helt vandret uden fare for at trille
baglæns.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Rasmussen (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 18-02-05 22:24 |
|
On Fri, 18 Feb 2005 17:51:09 +0100, Leonard wrote:
> Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:
>
>>Well, af og til kan jeg blive rimelig pissed på folk der skal holde helt
>>oppe i nakken af mig, specielt hvis det er om aftenen og det er en varebil
>>(Hi-Ace, Transporter og lign) for deres lygter sidder så højt at de
>>lige nøjagtig kan skinne ind og dels reflektere i alle 3 spejle og oplyse
>>hele min kabine.
>
> Ellers kan jeg jo ikke læse med i den sms du er ved at skrive til
> kæresten
Hehe... nu skriver jeg sku ikke SMS'er, det er livet for kort til, hvis
jeg skal give en besked ringer jeg, nemmere og hurtigere
>
>>Normalt holder jeg tilpas afstand hvilket vil sige at jeg kan se
>>undersiden af den foranholdendes kofanger, specielt op ad bakke da det
>
> I dette tilfælde er vejen helt vandret uden fare for at trille
> baglæns.
I sådan tilfælde holder jeg alligevel altid ca. 1-1½ meter bagved, min
kørelærer fik indpisket mig til at altid holde afstand ved lyskryds mv.
så man kan se vejbanen (gælder for alm. biler med normal kølehjelm)
Thomas
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Leonard (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-05 22:51 |
|
Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:
>I sådan tilfælde holder jeg alligevel altid ca. 1-1½ meter bagved, min
>kørelærer fik indpisket mig til at altid holde afstand ved lyskryds mv.
>så man kan se vejbanen (gælder for alm. biler med normal kølehjelm)
Hvorfor det?
Med 10 biler i kø spildes der så 10-15 meter, det er nok til 2-3 biler
mere. Jeg kan ikke se nogen fornuftig grund til at holde så langt fra
hinanden ved et lyskryds. 0,5 meter er rigeligt.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
Leonard (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-05 17:48 |
|
"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:
>Det gør jeg også nogle gange, når jeg kan se det gavner bil-køen bagved. Så
>køen ikke blokerer f.eks. et kryds...
Jo, jo, ham her holder mindre end 10 cm afstand, mens bilen bag ham
holder 3-4 meter.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
Preben Riis Sørensen (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 18-02-05 17:26 |
|
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:ecib115mcsusld1jjgsootjk6lrqno7pi6@4ax.com...
> Jeg undres ofte over, hvorfor bilister der holder i kø ved et kryds
> ikke holder tættere på den foran. Ofte er der en hel billængde imellem
> bilerne, men ham her er godt nok helt ovre i den anden grøft
> http://lam.dk/gallery/Automotive/trafik/DSCN0693.JPG
Holder? Der er da nogen der kører sådan.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Leonard (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-05 18:01 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:
>Holder? Der er da nogen der kører sådan.
På dette billede holdes der helt stille.
Og det er alligevel de færreste der kan køre med afstand til
forankørende på mindre end 10 cm.
Men han havde nok travlt, læg mærke til at han næsten er kørt udenom,
han holder pænt med hjulene på den dobbeltoptrukkne linie, og det der
med snerydning af ruderne heller ikke til særlig høj karakter ...
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
Allan Møller (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Møller |
Dato : 18-02-05 18:25 |
|
> Jeg undres ofte over, hvorfor bilister der holder i kø ved et kryds
> ikke holder tættere på den foran. Ofte er der en hel billængde imellem
> bilerne, men ham her er godt nok helt ovre i den anden grøft
> http://lam.dk/gallery/Automotive/trafik/DSCN0693.JPG
Sidder du og fotograferer mens du kører rundt ?
Mvh. Allan
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 261 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk
| |
Leonard (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-05 18:42 |
|
"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote:
>Sidder du og fotograferer mens du kører rundt ?
Ja, normalt ligger kameraet bare klar i forruden, så der bare skal
trykkes knappen, her holdt jeg stille, så der var god tid til at tage
et billede, der ikke bare var lige ud af forruden.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
![](/images/tree/0.gif) Jørgen M. Rasmussen (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 18-02-05 18:52 |
|
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, normalt ligger kameraet bare klar i forruden,
Wannabe-paparazzi? ![Glad](images/smileys/glad.gif) ..
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Leonard (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-05 18:56 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
>Wannabe-paparazzi? ![Glad](images/smileys/glad.gif) ..
Næh, der sker bare mange finurligheder foran forruden, og nogle af
disse ting/hændelser vil jeg gerne fotografere.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
Thomas Strandtoft (18-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 18-02-05 20:59 |
|
Leonard wrote:
> Jeg undres ofte over, hvorfor bilister der holder i kø ved et kryds
> ikke holder tættere på den foran. Ofte er der en hel billængde imellem
> bilerne, men ham her er godt nok helt ovre i den anden grøft
> http://lam.dk/gallery/Automotive/trafik/DSCN0693.JPG
Sådan en så jeg også idag, jeg var på vaskeri og havde god tid til
at glo på trafik. En supergejlet Golf2 holdt ca. 5 cm. fra bilen
foran, der holdt med snuden godt ude i krydset.. Da Roskilde har
både tekniske skoler og den slags, er det i sig selv ikke noget
usædvanligt syn omkring "lukketid" på skolerne at der sker "ting
og sager" ind gennem byen, men bortset fra den tætte "parkering"
forløb det nu stille og roligt..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Mogens (19-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-02-05 09:58 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:4216490A.D13CA757@carftp.com...
> Da Roskilde har både tekniske skoler og den slags, er det i sig selv ikke
noget
> usædvanligt syn omkring "lukketid" på skolerne at der sker "ting
> og sager" ind gennem byen
Kender det alt for godt - overfor "firmaet" ligger den lokale tekniske
skole.
Det medfører, at vejen fra tid til anden anvendes til streetrace, ligesom
"ægte dørtræk" er en daglig foreteelse
Politiet bruger derfor af og til firmaets område til at opstille
fartkontrol.
Nødvendigt idet der af og til sker uheld.
For ikke så længe siden torpederede en hvid Golf en '00 BMW 528i.
Golf'en overholdt ikke sin vigepligt og drejede lige ind foran BMW'en. De
involverede talte overhovedet ikke sammen - BMW-ejeren ringede direkte
til politiet. Han gik lidt hen af gaden, så han kunne få ørenlyd (høj musik
fra Golf'ens ICE). Jeg lider ikke af fordomme, men man erhverver dem
meget nemt ved disse daglige oplevelser!
| |
Ebbe Kristensen (21-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 21-02-05 09:12 |
|
Mogens wrote:
> Jeg lider ikke af fordomme,
Det er der faktisk ingen der gør. Alle fordumsfulde mennesker mene jo
at de har ret og det har de det godt med
Ebbe
| |
|
|