Hjælp til at sætte ekstra c
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-02-05 10:57

Jeg skal have et ekstra cigarettænd-hunstik sat til i bilen (den skal
sidde bagved panelerne og skal bruges til min pda/gps). Den skal
kobles til strømmen fra radioen som kun har strøm sammen med tændingen
på bilen.

Jeg har købt et ekstra stik i T-hansen og der sidder en rød og sort
ledning på. Jeg går udfra at det er plus og minus.

Men hvad er plus og minus på de stik der går til radioen? Der er ingen
rød/sort og jeg kan mindes noget om at den måske er gul/orange.

Kan nogen fortælle mig hvor hhv. rød og sort skal kobles på henne?

Bilen er en Peugeot 306 HDI st. car med standardradio hvis det har
noget at sige.

Mvh. Brian

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 18-02-05 22:34

> Men hvad er plus og minus på de stik der går til radioen? Der er ingen
> rød/sort og jeg kan mindes noget om at den måske er gul/orange.

Hvis du vil lege hjemmemekaniker kan du ikke klare dig uden en polsøger..

Koster kun nogle få "basseører" og viser dig let og hurtigt hvilken spænding
du har og om det er + eller minuspolen du har fat i.

Hvis det lyder som volapyk for dig burde du nok overveje at lade en anden
klare elprojekterne på bilen..

Held og lykke med at hitte ledningerne.

ole