Tandrem+60.000 km. service - hvad koster d~
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-02-05 21:28

Hvor meget tror I det vil koste at få lavet det i headeren beskrevne
på en Fiat Stilo JTD 115 hk.?

Den er god nok med tandremmen. Det er enten 80.000 km. eller 3 år.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-02-05 22:10

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Hvor meget tror I det vil koste at få lavet det i headeren beskrevne
> på en Fiat Stilo JTD 115 hk.?
>
> Den er god nok med tandremmen. Det er enten 80.000 km. eller 3 år.

Vil forhandleren/værkstedet ikke give dig en pris?

mvh
Preben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-02-05 15:27

Folmer Rasmussen skrev:

> Hvor meget tror I det vil koste at få lavet det i headeren beskrevne
> på en Fiat Stilo JTD 115 hk.?

Jeg tror det kommer an på om det foretages på et Nordsjællandsk værksted med
en timeløn på 700 eller et Lollandsk hvor timelønnen er 400....

Et bud kunne være: alt inklusive = 7.000,-

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Brian B

Dato : 20-02-05 12:34

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> med en timeløn på 700 eller et Lollandsk hvor timelønnen er 400....
>
> Et bud kunne være: alt inklusive = 7.000,-

Jeg gav 6.641 kr for 120.000km ink. tandrem

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-02-05 19:43

Brian B skrev:
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg gav 6.641 kr for 120.000km ink. tandrem

Så var jeg jo tæt på
Hva' så Folmer, hvad kostede det ??

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-02-05 20:36

On Sun, 20 Feb 2005 19:42:57 +0100, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer.as.invalid> wrote:

>Så var jeg jo tæt på
>Hva' så Folmer, hvad kostede det ??

>--

Undskyld, men jeg har lige været ude og passe mit embede.

Jeg har ringet lidt rundt, og det billigste tilbud så langt er 7.700
kr. alt incl.

Jeg har indtil videre kun ringet til aut. værksteder.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 24-02-05 21:54

> Undskyld, men jeg har lige været ude og passe mit embede.
>
> Jeg har ringet lidt rundt, og det billigste tilbud så langt er 7.700
> kr. alt incl.

Hvad f.skal du have skiftet hele motoren, eller kommer remmen og
strammerullen i en æske af det pure guld

Autorepa I/S (det er også mig) skifter rem + rulle på Xantia for 377,50
114 tænder 17mm
Nå ja så skal der også lige skiftes en vandpump der trækkes af remmen,
lejerne slides jo som på en venderulle: kr.: 243,75, alt i originale dele.

På vilddyret kostede det 3.353,- for rem, justerrulle og strammerulle på et
autoriseret værksted i Roskilde.
--
Møller
Hvordan har Daffy det i snestormen der aldrig kom

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-02-05 22:35

Møller skrev:
> På vilddyret kostede det 3.353,- for rem, justerrulle og strammerulle
> på et autoriseret værksted i Roskilde.

Og så lægger du lige et 60.000 km eftersyn oveni - hvad bliver det så?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Møller

Dato : 24-02-05 23:14

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> wrote in message

> Og så lægger du lige et 60.000 km eftersyn oveni - hvad bliver det så?
>
> --

Lad mig se:

4 l Castrol Formula RS 0W-40 kr.: 250,-
1 oliefilter: kr., 68,-
Bundpakning, kr. 4,00 (køber 5 ad gangen)
1 luftfilter: 173,- jeg indrømmer, at det er dyrt, men kvalitet koster ,men
holder
4 tændrør RFC58LS3 Kr.180,-

Arbejdsløn: ca. 1 time á 1200,- kr. (det er min normale timepris for eget
arbejde)

Adgang til pro. værksted med lift, grav, olieopsamling, værktøj m.v, og hele
svineriet: kr. 50,-
Nå jeg skylder lige at oplyse, at det er pr år, men så er der også
svejseværk og div. måle og justerings apparater frokoststue, bad og
værkstedsbøger inkl.
Om du så truer med russisk roulette oplyser jeg ikke hvor det er
--
Møller

Fra : Brian B

Dato : 25-02-05 00:15

"Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> værkstedsbøger inkl.
> Om du så truer med russisk roulette oplyser jeg ikke hvor det er

Tændrør i en diesel ???

mvh Brian

Fra : Møller

Dato : 25-02-05 17:48

"Brian B" <brian.bernberg@mail.dk> wrote in message

> "Møller" <M@Øl.se> skrev i en meddelelse

> Tændrør i en diesel ???

Jeg har hørt om gløderør, men tændrør i en diesel: aldrig, men hvad får dig
til at tro, at jeg har en diesel ?
--
Møller

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-02-05 20:31

Møller skrev:
> Jeg har hørt om gløderør, men tændrør i en diesel: aldrig, men hvad
> får dig til at tro, at jeg har en diesel ?

Hint: tråden handler om tanremsskift+60.000 km service på en Fiat Stilo JTD
(JTD = diesel)

Hvis ikke alle de priser og sammenligninger du kommer med i denne tråd
handler om en Stilo JTD, så tror jeg du blander pærer og bananer sammen....

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-02-05 09:57

Søren C. Fischer wrote:

> [...]
> handler om en Stilo JTD, så tror jeg du blander pærer og bananer sammen....

I samme stil som at sammenligne n/a biler med trykladede, olie eller benzin :)

Mvh
Roberto

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-02-05 01:27

Møller skrev:
> Om du så truer med russisk roulette oplyser jeg ikke hvor det er

Det er jo også bedøvende ligegyldigt, al den stund at vi her snakker om
prisen på udskiftning af tandrem+60k service på en Stilo JTD.....

Om du så kan finde en bil der slet ikke har tandrem og et 60k service kan
laves for en plovmand, er da hyggeligt nok... Det kan du så tage op i en
anden tråd

Nåja, jeg skylder da lige, at sige at jeg kun er en lille smule misundelig
på det værksted du har adgang til *suk*

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-02-05 22:51

On Thu, 24 Feb 2005 21:54:13 +0100, "Møller" <M@Øl.se> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>Hvad f.skal du have skiftet hele motoren, eller kommer remmen og
>strammerullen i en æske af det pure guld

>--

Det kan jeg ikke forestille mig.

Jeg tror det har noget at gøre med at det er svært at komme til.

>--

>Autorepa I/S (det er også mig) skifter rem + rulle på Xantia for 377,50
>114 tænder 17mm

>--

Hva' fa'en? Er du begyndt for dig selv?

> [...]

>På vilddyret kostede det 3.353,- for rem, justerrulle og strammerulle på et

Det er jo alt sammen humane priser.

Daffy er helt ustyrlig. Han fiser rundt fra den ene snestorm til den
anden. Det virker på mig, som om han opsøger dem.

Er lige kommet hjem.

17.5 minusgrader i Finland, men fine tørre veje. Fra Kapellskär (S)
til Stockholm var der fuld snestorm. 85 km. med en forsinkelse på ca.
1 time.

Fra Stockholm og hjem var der kraftig snefygning på tværs af vejen,
stort set hele vejen. Største drivehøjde på ca. ½ meter.

Daffy og jeg føler os lidt brugte lige nu.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 24-02-05 23:19

Hej Folmer Rasmussen

> On Thu, 24 Feb 2005 21:54:13 +0100, "Møller" <M@Øl.se> wrote:

KLIP
> Hva' fa'en? Er du begyndt for dig selv?

Ja og nej, firmaet oprettede jeg i midten af 70'erne da jeg skulle have
billige reservedele til udskiftning efter løb.

> [...]
> stort set hele vejen. Største drivehøjde på ca. ½ meter.
>
> Daffy og jeg føler os lidt brugte lige nu.
Igen !!

Velkommen hjem, tag et glas rødvin eller god belgisk øl eller 2, klap konen
og sov godt

--
Møller