jeg flytter sku snart....
Fra : ct

Dato : 17-02-05 20:17

Fra : Leonard

Dato : 17-02-05 20:31

"ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> wrote:

>http://www.loppis.se/index_annons_visa.asp?annonsid=151646

God tur, men hvis du bliver nødt til at flytte til Sverige for at have
råd til at køre i Ford, så tror du har andre problemer med din
privatøkonomi ...

--
Leonard

Fra : ct

Dato : 17-02-05 21:54

> God tur, men hvis du bliver nødt til at flytte til Sverige for at have
> råd til at køre i Ford, så tror du har andre problemer med din
> privatøkonomi ...

Du mener jeg har problemer med privatøkonomien fordi jeg ikke vil/kan bruge
3-400.000 kr. på en enkelt bil?

Fra : Leonard

Dato : 17-02-05 22:16

>Du mener jeg har problemer med privatøkonomien fordi jeg ikke vil/kan bruge
>3-400.000 kr. på en enkelt bil?

Næh, jeg mener at hvis du kun har råd til at køre i Ford efter du
flyttet til Sverige, så har du et problem.
På dette punkt har jeg nu engang meget tilfælles med en af
sønderjyderne i denne gruppe, der kører Ford til daglig, at hvis
afgifterne var lavere eller ikke eksisterenede, så stod der italiensk
fuldblod el.lign. i garagen

Men det er dit valg og din økonomi, jeg synes bare det er kedeligt.

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 09:09

> Næh, jeg mener at hvis du kun har råd til at køre i Ford efter du
> flyttet til Sverige, så har du et problem.

Nu er det jo ikke bare "Ford", der linkes til - men en 200 hestes sag, der i
Danmark koster mere end de fleste har råd til.

> [...]
> sønderjyderne i denne gruppe, der kører Ford til daglig, at hvis
> afgifterne var lavere eller ikke eksisterende, så stod der italiensk

Måske nok - men jeg tror ikke, det var dét, der var pointen her..

/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 18-02-05 10:41

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Nu er det jo ikke bare "Ford", der linkes til - men en 200 hestes sag, der i
>Danmark koster mere end de fleste har råd til.

Er det ikke kommet frem at en tilsvarende kan købes for 189.000 kr. i
DK?
Selv med den lave svenske kurs, er der kun ca. 100.000 kr sparet ved
at flytte over sundet, det gad jeg ikke gøre det for.

--
Leonard

Fra : Allan Møller

Dato : 17-02-05 21:57

> God tur, men hvis du bliver nødt til at flytte til Sverige for at have
> råd til at køre i Ford, så tror du har andre problemer med din
> privatøkonomi ...

Nu ved jeg ikke hvad du tjener om året men at bo i København og have en
årsløn
på omkring 250.000 kr det sætte altså sine begrænsninger i hvad der er
tilbage som
kan bruges til afdrag på en bil.

Mvh. Allan

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-02-05 20:38

> http://www.loppis.se/index_annons_visa.asp?annonsid=151646

Bare for sjov, hva' mon den vil koste på danske plader?

Emil

Fra : G.B.

Dato : 17-02-05 21:28

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i meddelelsen news:4214f2aa$0
$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Bare for sjov, hva' mon den vil koste på danske plader?

Et gæt: 390.000.-?

--
Ned med registreringsafgiften!
Med venlig hilsen

Fra : Allan Møller

Dato : 17-02-05 21:53

> Et gæt: 390.000.-?

Den med bare at gange priserne med 3 - den holder altså ikke helt.
Det er ihvertfald til at se når man sammenligner priser og husker at regne
kursforskellen med.
Vi gav 140.000 sv. kr. for en Passat og jeg tvivler på at den nogensinde
ville komme til at koste 420.000 kr.
Men den er set til ca. 240.000 dkr.

Mvh. Allan

Fra : G.B.

Dato : 18-02-05 02:43

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i meddelelsen

> Den med bare at gange priserne med 3 - den holder altså ikke helt.

Neeej, men som approximation holder den nu meget godt.

--
Afaskaf registreringsafgiften!
Med venlig hilsen

Fra : Lars

Dato : 18-02-05 09:33

Hej Allan,

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message

> [...]
> kursforskellen med.
> Vi gav 140.000 sv. kr. for en Passat og jeg tvivler på at den nogensinde

Ahh.. Det er lidt forskelligt tror jeg. Vores 530d kostede cirka 165.000 dkk
hvor tilsvarende i samme periode sås annonceret på danske plader til
450-500.000... Så lige i underkanten af 3 gange måske.

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 17-02-05 22:07

> Bare for sjov, hva' mon den vil koste på danske plader?

2000 Ford Mondeo ST200, sølv, 101.000km, 189.000 kr.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=704700022&page=1

2000 Ford Mondeo ST200 stc., sort, 71.000km, 239.000 kr.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=655600064&page=1

Den til 239.000 kr. er dog sat alt for høj, også selvom det er en stc. Den
sølvmetallic passer med samme data som den der oprindelig linkes til.

--
Thomas Krath

Fra : Allan Møller

Dato : 17-02-05 22:18

> [...]
> Den til 239.000 kr. er dog sat alt for høj, også selvom det er en stc.
> Den sølvmetallic passer med samme data som den der oprindelig linkes til.

Den har dog også noget lavere kmtal.
Men det lader også til at det oprindelig link er sat for højt i pris i
forhold til dem her :

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=3B95B1AAE6A7D0

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=7AD4672B8E018A

Mvh. Allan

Fra : Thomas

Dato : 17-02-05 22:23

> http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=3B95B1AAE6A7D0
>
> http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=7AD4672B8E018A

IMO skal den være blå som ovenstående, ligeledes være stc., men derudover
også den nye model ST220 <-- den er noget federe! MEN skal man endelig gå
så langt, så skal man hellere vente på den nye Ford Focus ST m. 5 cyl. turbo
motor og 220hk (vil tro motoren er fra Volvo) samt mulighed for mange flere
hk :D
http://www.bilmagasinet.dk/images/billeder/500px/5131.jpg

--
Thomas Krath