Forkert dæktryk = punkteringer ?
Fra : Jan Nielsen

Dato : 17-02-05 15:00

Hej

Kan forkert dæktryk give hyppigere punkteringer ?

Hvad skal min Escort 1,8 have,
vinterdæk 185/60 R14, sommerdæk 195/50 R15.

Jan
Der er punkteret flere gange det seneste ½ år,
end de foregående 20 år.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-02-05 15:10

Jan Nielsen wrote:
> [...]
> vinterdæk 185/60 R14, sommerdæk 195/50 R15.
>
> Jan
> Der er punkteret flere gange det seneste ½ år,

Det skal vidst være meget forkert før det kan ses.
Hellere 0.1 0.2 bar for meget end for lidt.
Dårlige dæk kan give flere punkteringer, men igen de skal vær epænt dårlige.
Hvor meget mønster har du på de punkterede?

Måske har du bare en vandal-nabo?

Mvh
Roberto

Fra : Jan Nielsen

Dato : 17-02-05 15:23

Den Thu, 17 Feb 2005 15:10:18 +0100. skrev Roberto Saldo:

> Hvor meget mønster har du på de punkterede?
>
> Måske har du bare en vandal-nabo?

Typisk masser af mønster (jeg ville ihvertfald ikke have skiftet
hvis de ikke var punkteret)
Tyder ikke på vandalisme, sten/søm/skruer så de typisk kan holde
luft 12 timer.

Jan

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-02-05 15:28

Jan Nielsen wrote:

> Typisk masser af mønster (jeg ville ihvertfald ikke have skiftet
> hvis de ikke var punkteret)
> Tyder ikke på vandalisme, sten/søm/skruer så de typisk kan holde
> luft 12 timer.

Check dækkene for søm og skruer før og efter hver tur :)
Hvilket dækmærke er der tale om?

Jeg husker da jeg om morgenen på vej ud af villakvarteret var åndsnærværende nok til at
stoppe op for at undersøge en lyd fra venstre forhjul og kunne fjerne en selvskærende
skrue fra gummiet. Heldigvis var den ikke igennem slidbanen endnu. Vi var nemlig på vej
til Århus og retur, 600km ialt :(

Mvh
Roberto