Hjælp til valg af bil
Fra : Jørn

Dato : 16-02-05 23:22

Hej

Vi skal have udskiftet vores stationcar og den nye må helst ikke koste mere
end ca. 100,000. Da vi er 4, skal den selvfølgelig ikke være for lille, men
det skal samtidig heller ikke være en bil der skal på værksted hele tiden.

Jeg ville helst have en Skoda Octavia, men til den pris (i overkanten af
hvad vi har råd til) ville det være en 1,6 GLX 101 hk fra 1999, 85,000 km og
pris: 114,900

Jeg er umiddelbart faldet over disse, men vil meget gerne høre fra andre om
der er andre, og bedre alternativer, samt hvilken af disse i ville
foretrække.

Skoda Fabia 1,4 Comfort Stationcar. 2003, 54,000 km, pris: 112,000

Toyota Avensis 1,8 Linea terra 4d, 2001, 112,000 km, pris: 119,900

Kia Clarus 2,0 GLX 4d, 2000, 48,000 km, pris: 99,900

Daewoo Nubira 2,0 CDX 4d, 2000, 39,000 km, pris: 84,900

Ford Focus 1,6 ambiente st.car, 2000, 143,000 km, pris: 119,900

Umiddelbart virker det jo som om man får mest for pengene i Kia eller
Daewoo, men hvad mener i andre?

På forhånd tak

Jørn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-05 00:20

Hej!

Jørn wrote:

> [...]
> det skal samtidig heller ikke være en bil der skal på værksted hele tiden.

Behøver du krydsposte til en markedsgruppe? Den er ikke beregnet til diskussioner.

fut dk.fritid.bil
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : iMLoUd

Dato : 17-02-05 00:41

prøv at sige følgende : Foc Us

tag toyotaen alle de andre taber deres værdi lynhurtigt.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-02-05 01:58

> prøv at sige følgende : Foc Us

Hvorfor en Ford Focus?
Hvad skulle der være galt i at købe en Daewoo Nubira, kvaliteten kan da ikke
være så meget dårligere end en Ford Focus?
Hvis man skulle være på den sikre side, var en Skoda Fabia Combi måske et
mere sikkert køb, igen hvis man bliver overbevist om at Daewoo (nu
Chevrolet) Nubira ikke er værd at samle på til trods for den lave pris...

Mvh

Emil

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 17-02-05 07:18

Jørn skrev Onsdag den 16. februar 2005 23:22 i beskeden
<4213c792$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> i gruppen
dk.marked.privat.bil:
> [...]
> Ford Focus 1,6 ambiente st.car, 2000, 143,000 km, pris: 119,900
>
> Umiddelbart virker det jo som om man får mest for pengene i Kia eller

Personligt ville jeg vælge Skoda'en blandt disse alternativer, men Nubira'en
er også værd at kigge på. Kia kigger du bare på reservedelspriserne på
og/eller på priserne på almindelige services -- så er du helt overbevist om
det ikke er et alternativ.

Men herfra Skoda eller Ford Focus som første, dernæst Nubira.

Henrik, Slagelse

Fra : Bluecom news

Dato : 17-02-05 08:24

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i melding
> Jørn skrev Onsdag den 16. februar 2005 23:22 i beskeden
> <4213c792$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> i gruppen
> dk.marked.privat.bil:

Høyt verditap hvis du skal selge, ellers en bra bil.

Lavt verditap, høy kvalitet.

Stort og hurtig verditap, dårlig sikkerhet?

?

Skal jo være en god bil...

> [...]
> om
> det ikke er et alternativ.
>
> Men herfra Skoda eller Ford Focus som første, dernæst Nubira.

Hvis du har planer om å selge bilen om noen år ville jeg valtg Toyota, hvis
du skal bruke bilen til den skal vrakes så ville jeg valgt ut fra pris/km
stand + ekstra rustbehandling.

Men hva med sikkerheten? Selv ville jeg aldri valgt en Kia som familiebil
nr. 1.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-02-05 09:58

> Høyt verditap hvis du skal selge, ellers en bra bil.

Fuldkommen forkert - i Danmark.

/Jan W Nielsen

Fra : Bluecom news

Dato : 17-02-05 19:01

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i melding

> Fuldkommen forkert - i Danmark.

Åh... I Norge blir det ansett som svært gode biler til en god pris, men de
blir fortsatt ikke verdsatt på bruktmarkedet, ryktet henger litt igjen,
tipper det vil endre seg, vi er sikkert litt tregere enn dere dansker

Fra : Olesen

Dato : 17-02-05 09:06

"Jørn" <haulundFJERNDETTE@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Jens
E300 TD

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 17-02-05 15:37

On Wed, 16 Feb 2005 23:22:10 +0100, "Jørn"
<haulundFJERNDETTE@mailme.dk> wrote:

> [...]
>hvad vi har råd til) ville det være en 1,6 GLX 101 hk fra 1999, 85,000 km og

Hvorfor en stationcar ? Det er et hjørne du får mere, for Octavia er
med et megastort bagagerum. Så stationcar burde kun være relevant for
hundeejere.

Jeg ville derfor gå efter en 1.6 Octavia Ambiente sedan. Så er det
billigere. Jeg vil godt indrømme, at stationcar modellen måske er lidt
pænere.

Hellere give lidt mere og få det man vil have. Fabia stationcar virker
noget pap-agtig på mig, ialfald. Det er udelukkende udeseendet, jeg
tænker på.
Lånene er altså billige lige nu !

mvh

John

Fra : anders majland

Dato : 17-02-05 15:56

> Skoda Fabia 1,4 Comfort Stationcar. 2003, 54,000 km, pris: 112,000

Jeg er lidt forudindtaget efter at have kørt 300km i en 1,2 igår og idag
men jeg tør godt anbefale den. (Kører ikke i den til dagligt)

Der er ikke specielt meget benplads på bagsædet. Jeg har sædet helt tilbage
for at sidde foran og har så meget svært ved at være bag mig selv. Så det
gør lidt en forskel om i alle 4 er 2 meter høje om i kan være i den

Men prøv også at regne finansering og værditab på en sprit ny kontra en
brugt - det gjorde vi ogs syntes at de brugte var for dyre. Vores har nu
gået 12000km. En brugt på 50kkm på tælleren kan nemt stå med godt brugte dæk
og lige før et service - der skal man også lige have i hovedet.

Skoda har så også nogle attraktive tilbud på både forsikring og
finansering - og vi valgte deres finansering.

Men hvor stort er jeres kørselsbehov - Det gør lidt en forskel om i kører 10
eller 30000km om året og hvor meget i kan rep'e selv ..

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 09:28

> [...]
>
> Ford Focus 1,6 ambiente st.car, 2000, 143,000 km, pris: 119,900
>
> Umiddelbart virker det jo som om man får mest for pengene i Kia eller

Kia eller Daewoo er også dem der taber mest i værdi. Så medmindre du skal
køre i bilen til den skal skrottes, ville jeg vælge en anden.

Og jeg ville *uden tvivl* vælge Toyota'en. Den er den mest driftsikre og
billligst i drift fordi der ikke er så mange rep.

Mvh Tommy

Fra : martin berg

Dato : 26-02-05 10:00

kia bliver du flået i reservedel og service kører ikke ret langt på literen
daewoo er gammel opel teknik og kører heller ikke ret langt på literen
ta en af de gænse mærker,er mit forslag

Fra : Deaster

Dato : 26-02-05 12:17

martin berg wrote:

> kia bliver du flået i reservedel og service kører ikke ret langt på
> literen daewoo er gammel opel teknik og kører heller ikke ret langt
> på literen ta en af de gænse mærker,er mit forslag

Nådada, har du noget der underbygger det, eller er det bare sådan
genelle fordomme ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching