Billige foldepropeller?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-02-05 18:24

Hej

Hvor på sjælland evt på nettet kan man mon købe en foldepropel billigere end
det, motorbutikkerne normalt tager?

Jeg skal i morgen ud og købe en to-bladet Gori 14" og listeprisen er sat til
5.400,-

Det må da kunne gøres billigere...

Evt et alternativ til Gori?..

Claus

Fra : Per J \(4220\)

Dato : 16-02-05 18:41

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> billigere end det, motorbutikkerne normalt tager?
>
> Jeg skal i morgen ud og købe en to-bladet Gori 14" og listeprisen er

Det billigste jeg kender til, er Korsør Motor og Propellerfabrik
http://www.propeller.dk/default.htm, men jeg kender ikke til kvaliteten.
Og jeg har ikke tætte relationer til fabrikken d:)

--

Venlig hilsen

Per
Besøg Korsør Sejlklub: www.korsoersejlklub.dk
Oziexplorer: www.oziexplorer.com

Fra : Dag Stenberg

Dato : 17-02-05 09:50

"Per J \(4220\)" <per k joergensen@get 2 net dk> wrote:
> Det billigste jeg kender til, er Korsør Motor og Propellerfabrik
> http://www.propeller.dk/default.htm, men jeg kender ikke til kvaliteten.

Propellern tycks vara italienska Radice. Den har helt gott rykte.

Dag Stenberg

Fra : Ole Pagh

Dato : 16-02-05 21:49

Claus Tersgov wrote:

> Jeg skal i morgen ud og købe en to-bladet Gori 14" og listeprisen er
> sat til
> 5.400,-
>
> Det må da kunne gøres billigere...
>
> Evt et alternativ til Gori?..

Da jeg for et par år siden skulle have en ny propel, spurgte jeg mig omkring
og et af svarene var at dem fra Korsør var noget "udenlandsk rasleværk".
Dem jeg så på bådudstillingerne imponerene bestemt heller ikke...

Valget var så imellem Gori og FlexOFold, og jeg valgte FlexOfold, fordi:

- Jeg fik en exelent behandling af sælgeren (= fabrikanten)
- Jeg fik en ynkelig behandling af Gori, da jeg ringede dertil for at spørge
om noget.
- Priserne var nogenlunde ens.

PS: FlexOFold propellen har bestemt ikke skuffet. Den har en virkelig god
finish, synes jeg og båden (en 26' sejlbåd) sejler godt med den propel.

--
hilsen Ole

Fra : Peter

Dato : 16-02-05 22:57

> [...]
> end
> det, motorbutikkerne normalt tager?
>
> Jeg skal i morgen ud og købe en to-bladet Gori 14" og listeprisen er sat

Jeg har ingen kommentarer til prisen, men vær opmærksom på at ikke alle
to-bladet Gori er "født med tæresink".

Mange hilsener / Peter