oplevelser i norge
Fra : james

Dato : 24-05-01 14:57

Hej allesammen!

Bare et par oplevelser fra en kort tur til Norge mandag og tirsdag.

Fra Thisted til Frederickshavn, mødte jeg 0 motorcykler på vejen.
På færgen ti Oslo, var der 1 motorcykel, samt min.
Fra Oslo til Drammen, mødte jeg ca 60 motorcykler.
På tollvejen, måtte motorcykler betale = 0 kroner!
Parkering i Drammen på torvet: Ingen, bortset fra 4 pladser til
handikapp-biler, samt parkering til motorcykler. (!) Afgift = 0
kroner(!)
Der er bygget en ny vej med tunnel under Oslofjord. Jeg havde tænkt at
bruge færgen fra Moss til Horten, men tunnelen åbnede for et par måneder
siden. Helt ny vej, ikke særlig meget traffik, skal man til/fra Gøteborg
til alle destinationer syd for Oslo (Drammen, Skien,Kristainsand,
Telemark osv) er det genialt og sparer en masse tid. Fra Drammen centrum
til færgehavn i Gøteborg = 4 timer........(ahem....)
Tunnelen = 0 kroner for motorcykler.
Forresten, skal man forbi området i weekenderne, er der uformelle træf
på Moss-siden hver lørdag (tror jeg) hvor der efter sigende, kommer ca
3000 cykler(!)
Stena Line: Vi blev sendt SIDST om bord, selvom vi fik besked om at køre
forbi alle lastbiler, fordi vi skulle på først. Efter at vente på at
alle skulle ombord først, blev vi så nikket ombord. En medarbejder kom
forbi, smidte et par bånd på dækket og sagde at vi kunne bare gøre hvad
vi ville. Vi spurgte hvorfor vi ikke kom ombord først. Svaret var at vi
ikke kom tidlig nok! Jamen, vi var der før ombordstigning. "Det var I
ikke."
Efter at have fortøjet børnene, gik vi så til informationen for at hente
nøglerne til kabinen. "I skulle komme indenfor 20 minutter af
ombordstigning." Vi er lige kommet op, vi var sidst ombord og måtte
binde cyklerne. "Det passer ikke."

Nu har vi været ombord i 30 minutter, og 2 medarbejdere har påstået at
vi ikke taler sandt!!!!!!!!!!!!

Stena-karakter = 3, pil nedad

Tilbageturen fra Gøteborg: kom om bord først....eneste motorcykel. Ingen
hjælpemidler til fortøjning.

Heldigvis, havde jeg 2 "snellert-bånd" medbragt "i tilfælde......."
.....så det var ingen problem. Men hvis jeg ikke havde haft medbragt,
hvad så?

Moral: Ta' med selv "i tilfælde."

Spørgsmål: Kan antal af MCer i Norge hænge sammen med positiv
forskellsbehandling ifb tollvej, tunneler og parkering? .....og det til
trods for kortere sesong?????????

Konstatering: er det ikke dejligt at være MCist? Man kan altid snakke
med "de andre," idet man har altid én fælles interesse. Fra Gøteborg,
snakkede jeg 30 minutter med 2 engelske damer. De har altid kunnet lide
at køre på "motorbikes." Den ene, kunne levende berette om sin store tur
på 240 kilometer i drivende regnvejr i Skotland. Det var i
1930erne!!!!!!

-james

Fra : Armand

Dato : 24-05-01 22:50

> Spørgsmål: Kan antal af MCer i Norge hænge sammen med positiv
> forskellsbehandling ifb tollvej, tunneler og parkering? .....og det
til
> trods for kortere sesong?????????

Eller også starter de tidligere!
Hørte lige lidt trivia-nyheder på den lokale radio: En treårig knægt var
blevet stoppet på sin fars motorcykel 600 meter fra hjemmet

Derved at det lyder umuligt (min treårige nevø kan ikke engang cykle
uden støttehjul!), bliver man helt nysgerrig efter at erfare de nærmere
omstændigheder !

Forøvrigt James:
Ibalndt alle dine lovord, glemte du helt at konstantere at "Spiralen" i
Drammen (formodentlig) stadig er lukket for motorcyklister

--
Armand.

Fra : james

Dato : 24-05-01 23:09

> Ibalndt alle dine lovord, glemte du helt at konstantere at "Spiralen" i
> Drammen (formodentlig) stadig er lukket for motorcyklister

hmmmmmm.......det skal jeg undersøge næste gang!!! ...og afkræve et svar om
hvorfor, i tilfælde.

-james

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-05-01 07:25

james <airthy@post5.tele.dk> writes:

> Forresten, skal man forbi området i weekenderne, er der uformelle træf
> på Moss-siden hver lørdag (tror jeg) hvor der efter sigende, kommer ca
> 3000 cykler(!)

Du tænker sikkert på Tyrigrava Kro, Nordeuropas største træfsted. Der
er "officielt" møde hver onsdag, men mange dukker også op lørdag eller
søndag, hvis de er i nærheden.

Og ja, 3000 MC'er på en onsdag aften er ikke urealistisk.

--Kai, exexildansker