Motor Pris ??
Fra : Claus

Dato : 14-02-05 16:15

Hej Gruppe

Jeg er blevet tilbudt en påhængsmotor mrk. Mariner 8 HK , med langt ben ,
den ser fin ud og starter perfekt, men den har siddet på en fjordpram og har
derfor sat i vandet altid ( saltvand ), dog ikke vinter og uden for sæsonen,
den er ekstra malet på benet , og har været rengjort og ireklods skiftet
hver vinter , den er fra 1997 . det jeg tænker på er om kølevands pumpe og
div. pakninger kan have taget skade af at have siddet i vandet længe af
gangen.. Ang pris så skal jeg komme med at bud...

Hjælp ønskes

Claus

Fra : Niels & Astrid

Dato : 20-02-05 13:59

"Claus" <corry9@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hjælp ønskes
>

> Claus
>

> Hej Claus. Du nævner i din indledning, at mo´toren har været i vandet
konstant sæsonen igennem, og lige der bør du tage dig i agt, for når
rustfrit stål som skrueakslen er lavet af, er konstant neddyppet i
saltvand
vil der når det er stille vejr ( når båden ligger helt stille ) ske en
forvitring af det cromoxidlag der forhindrer rustfrit stål i at
tæres,ruste.
Problemet er så at de læberinge der tætner mellem gearhuset og saltvandet
bliver slidte hurtigt og dermed utætte.Man kan selv prøve det ved at pudse
en rustfri vantskrue med en stålbørste og vupti ruster den fordi
cromoxiderne er børstet væk. Med saltvandet går det bare umærkligt
langsommere.mvh Niels F.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hobi

Dato : 20-02-05 14:23

Eller fordi der er tilført alm. ikke rustfrit stål fra stålbørsten...

MVH
Hobi