CB 750'er i Tyskland, vejledning søges!
Fra : Kasper

Dato : 15-02-05 22:33

Hej NG.
Jeg har en Honda CB 750 K6 fra 78 som jeg ønsker at restaurerer, fordi
den ikke er for "sund" længere. Jeg har beregnet (eller tror jeg har
beregnet), at jeg får mest MC ud af mine ca. 10Kkr til projektet, hvis jeg
køber en pæn brugt maskine i Tyskland.
Jeg har selv ledt efter brugthandelssider som Ebay, motorböerse og lig.,
men kan ikke få udvalget til at passe med min formodning om udbudet... Mit
spørgsmål er således om I er nogle der kender til nogle gode sider med et
stort udbud? Hvis der allerede har været mange tråde om dette emne, er jeg
taknemmelig for et link dertil, men har ikke været i stand til selv at finde
disse.

Desuden ville jeg gerne vide hvilke modeller der passer i mit nuværende
stel (K6) , altså om jeg måske med fordel kunne købe en K0, K7, F1 (og hvad
de nu hedder) hvis det gode tilbud kom???

Er det et realistisk projekt i forhold til budgettet?

På forhånd tak for hjælpen,
Kasper

Fra : Armand

Dato : 15-02-05 22:50

Kasper wrote:
> [...]
> stort udbud?
> Er det et realistisk projekt i forhold til budgettet?

Jeg har fået den opfattelse at der er gået kult i den aldrende CB7½'er,
og forøvrigt også 500'eren i en grad: Det er ganske nydelige eksemplarer
i originalstand der ses oftest til salg, og prisen ligger på højde med
den danske
Således ser det ud til at løbet ér kørt for genopbygning/renovering af
CB'ere v.h.a. tyske modeller.
Om der er et marked hvor de gamle CB'er endnu ikke er blevet kult i
samme omfang ved jeg ikke.

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 15-02-05 23:14

Kasper wrote:

> [...]
> taknemmelig for et link dertil, men har ikke været i stand til selv at finde

Tidligere tråde om emnet finder du ved at søge med Google Groups i denne
gruppe efter søgeord som Tyskland, brugt, handel, import etc.

www.dmcn.dk i Alverdens links er der også en stribe links til
handelssteder (og brugthandlere/ophuggere) i andre EU-lande m.fl

God jagt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 23:18

> [...]
> spørgsmål er således om I er nogle der kender til nogle gode sider med et

Du kan prøve www.mobile.de

Mvh
Morten

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 16-02-05 06:57

"Kasper" <Kasperh30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stort udbud? Hvis der allerede har været mange tråde om dette emne, er jeg
> taknemmelig for et link dertil, men har ikke været i stand til selv at

Snip

Jeg er bange for at du nok kommer til at lede længe, som Armand siger så er
der en kult omkring de gamle fours, jeg ledte selv en overgang efter en f2
til slagtning fra tyskland, men der kom ikke rigtig nogen under 1500 euro,
med mindre de var i en ringere tilstand end hvad min davernde cykel var

> [...]
> hvad
> de nu hedder) hvis det gode tilbud kom???

motorerne fra k0 til k6 ( og JA det hedder k0 ) og f1 passer over i stellet,
det gør k7/8 og f2/3 for så vidt også men de kører med en anden kæde og
deraffølgende anderledes placering af denne....
(min var med f1 motor, så kæden sad skævt, den blev hurtig slidt,
tandhjulene havde det skidt, lejerne på udgangsakslen i motoren var
færdige..... måtte tage en aksel fra en k7 og dreje den til for at få
tandhjulet længere ud i for, således at kæden sad lige... )

> Er det et realistisk projekt i forhold til budgettet?

Snip

Hvis du er så heldig at finde en cykel med stumperne du mangler så kan det
nok. Jeg ville vælge at finde stumperne rundt i verden, der er flere der
sælger til de gamle cykler:
www.davidsilverspares.co.uk <-- de har MANGE dele til de ældre Hondaer
www.cmsnl.com <-- stort udvalg af originale dele, man skal dog have Honda
reservedelsnummeret for at se om de har delene
og så er der selvfølgelig www.classicrace.dk han har osse en del sager, og
nogen stolte priser :-/

--
Mvh Claus