Att: Hekto
Fra : Jesper

Dato : 14-02-05 22:35

Hey.

Så lige i din signatur at du har en Cagiva Elefant 650.... Troede ikke de
fandtes med den motor!!
Får man at se nogle billeder af den på din dfmc profil?

Men dejligt at se der er nogen som har fået øjnene op for Cagiva

Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Hekto

Dato : 15-02-05 22:50

Jesper wrote:

> [...]
> Får man at se nogle billeder af den på din dfmc profil?
>
> Men dejligt at se der er nogen som har fået øjnene op for Cagiva

Jo da! Den kom som 650'er i ... '85, og omkring '89 blev den til 750 og
omkring '91 til 900 med sprøjt. Indtil '98 tror jeg, at destadig lavede
dem med Duc' motor.
Faktisk havde de rigtig stor succes med 900'en i Paris Dakar, selv om nogen
jo altid påstår at de let går i stykker!

Cagiva købte jo Ducati midt i 80'erne, og Eæefanten, Paso'en og Allazurra'en
stammer fra den periode, og var for en stor del lavet af Duc'stumper.
Allazurraen er f.eks. en Pantah, med anden tank/sæde.

I Bella har Dansk Ducati Klub en stor stand sammen med bl.a. Moto Guzzi
klubben og Aprilia Klubben. Der vil være både gamle og nye cykler, og måske
en elefant imellem.
Cagiva og Moto morini er jo f'uldgyldige' medlemmer i Ducati Club Danmark
p.gr.a. den fælles historie.

Der kommer et billede, af vidunderet, der iøvrigt kommer fra Schweitz, er
fra '85 og har gået 26.000 km.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-02-05 22:57

On Tue, 15 Feb 2005 22:50:20 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej.

>I Bella har Dansk Ducati Klub en stor stand sammen med bl.a. Moto Guzzi
>klubben og Aprilia Klubben. Der vil være både gamle og nye cykler, og måske
>en elefant imellem.

Og en grim rød Paso 750

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 15-02-05 23:35

Steen Gruby wrote:

> Og en grim rød Paso 750

OKÆ! Så grim er den da heller ikke! Det værdste er jo nok at der ikke er lyd
på!

Pantahen blir' hjemme! Skulderen var ikke OK nok til at den kunne samle sig
om at komme ud afskuret, iklædt kåbe o.s.v. Til gengæld skulle den gerne
komme ud om en god måneds tid, med polérede motordæksler.

Vi ses jo nok derinde!

Fra : Hekto

Dato : 15-02-05 23:42

Hekto wrote:
Har lige droppet et billede af en elefant med Duc'eværk i binaer.motor.

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-02-05 23:47

On Tue, 15 Feb 2005 23:35:05 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej Hekto.

>OKÆ! Så grim er den da heller ikke! Det værdste er jo nok at der ikke er lyd
>på!

Åh tak, men hva' sku' je' gør' - Udendørsministeren har
tvangsudskrevet den, så jeg parerer bare "Mafioso" ordre
Jeg tror ikke at det er særlig populært at starte den i hallen, med
mindre der er nogen der skal vækkes

>Pantahen blir' hjemme! Skulderen var ikke OK nok til at den kunne samle sig
>om at komme ud afskuret, iklædt kåbe o.s.v. Til gengæld skulle den gerne
>komme ud om en god måneds tid, med polérede motordæksler.

Pyt, så længe du er OK d. 1/3 er det i orden.

>Vi ses jo nok derinde!

Jeg er der lørdag fra 16-18 - sån't ca.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 15-02-05 17:47

Hekto wrote:

> OKÆ! Så grim er den da heller ikke! Det værdste er jo nok at der ikke er lyd
> på!

Kunne sdan en lille detalje egentlig ikke klares med:
En Bærbar.
En gang MP3.
En solid forstærker
Og et par CervinVega'er?

Alt andet lige vil man trække masser af nysgerrige til ved at "starte
op" i ny og næ

--
Armand.

Fra : Jesper

Dato : 15-02-05 13:19

> Jo da! Den kom som 650'er i ... '85, og omkring '89 blev den til 750 og
> omkring '91 til 900 med sprøjt. Indtil '98 tror jeg, at destadig lavede
> dem med Duc' motor.

Ja det 98 blev det sidste år hvor elefanten blev importeret, derefter var
det Canyon 900 også med Duc motor. I 2000 blev den så afløst af Navigator
1000 med Suzuki motor

> Allazurraen er f.eks. en Pantah, med anden tank/sæde.

Ja den er noget pænere med Cagiva mærket *G*

> I Bella har Dansk Ducati Klub en stor stand sammen med bl.a. Moto Guzzi
> klubben og Aprilia Klubben. Der vil være både gamle og nye cykler, og måske
> en elefant imellem.

Jamen jeg vil se efter dem

> Cagiva og Moto morini er jo f'uldgyldige' medlemmer i Ducati Club Danmark
> p.gr.a. den fælles historie.

Gælder det også for dem der ikke kører med Duc-motor?

Jesper
Canyon 500

Fra : Hekto

Dato : 15-02-05 14:26

In article <cuspc1$ic0$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...

> Gælder det også for dem der ikke kører med Duc-motor?

Jeg bliver dig umiddelbart svar skyldig; men hverken Morini eller
Cagiva Mito har jo Duc'motor.
Prøv lige at maile en fra mafiaen (bestyrelsen), eller spørg ude på
standen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-02-05 17:13

"Hekto" skrev
> [...]
> nogen
> jo altid påstår at de let går i stykker!
<snip>

750 cc. kom faktisk i 87.
I 88 var der både en normal 750 og en lucky explorer.
Min elefant er enten en 87 der er indregistreret i 88, eller en 88 lucky
explorer.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jesper

Dato : 15-02-05 17:54

Brian Lænø wrote:

> [...]

> I 88 var der både en normal 750 og en lucky explorer.
> Min elefant er enten en 87 der er indregistreret i 88, eller en 88 lucky

Hold da op. Den helt gamle 750'er troede ikke man kunne finde modellen med
fikantet lygte herhjemme. Kører du til træf på Toppen hvert år? Sidste år
så jeg kun en Cagiva udover min egen. Det var en mørk Elefant 750 fra
starten af 90'erne. Fik en kort tur på den... den var sgu' lækker

Jesper
Canyon 500

Fra : Brian Lænø

Dato : 15-02-05 18:22

"Jesper" skrev

> [...]
> så jeg kun en Cagiva udover min egen. Det var en mørk Elefant 750 fra
> starten af 90'erne. Fik en kort tur på den... den var sgu' lækker

Jeg mener at der kører et par stykker rundt, som er magen til min.
Den gang den var ny, var den udstyret med nogle af datidens bedste dele.
F. eks. Bremo bremser, fuld justerbar öhlin bagdæmper og 43mm Marzocchi
forgaffel.
Den gang kostede den lidt over 130.000 kr. (næsten det dobbelte af Honda
Transalp).
Sjovt nok kunne man købe de sidste 900 cc for næsten samme pris.
Sidste år var jeg ikke til træf på toppen.
Jeg har ellers været der oppe de foregående 4-5 gange.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Hekto

Dato : 16-02-05 20:05

Brian Lænø wrote:

> 750 cc. kom faktisk i 87.
> I 88 var der både en normal 750 og en lucky explorer.
> Min elefant er enten en 87 der er indregistreret i 88, eller en 88 lucky
> explorer.

Yep, du har ret. Jeg har lige checket med 'den kloge bog' (Ian Faloon).