hvor meget kan prisen presses?
Fra : Jørn

Dato : 16-02-05 12:16

Hej

Jeg overvejer at købe en ca. 1 år gammel bil hos en forhandler. Prisen er
200,000.

Hvor meget vil man typisk kunne presse prisen ned?

Jørn

Fra : Knud Thomsen

Dato : 16-02-05 12:25

"Jørn" <haulundFJERNDETTE@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en ca. 1 år gammel bil hos en forhandler. Prisen er
> 200,000.
>
> Hvor meget vil man typisk kunne presse prisen ned?

Det er da et helt umuligt sprøgsmål. Det afhænger da af prisen i forhold til
markedsprisen, af bilens stand, af bilens popularitet/salgbarhed etc.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 12:29

On Wed, 16 Feb 2005 12:16:12 +0100, "Jørn"
<haulundFJERNDETTE@mailme.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg overvejer at købe en ca. 1 år gammel bil hos en forhandler. Prisen er
>200,000.
>
>Hvor meget vil man typisk kunne presse prisen ned?

Det afhænger af utroligt mange ting. Skal du bytte med noget, er det
en kontanthandel eller kan forhandleren få lov til at finansiere?
Hvad er det for en bil? Er det en standardvare afhænger det meget af
forhandlerens iver efter at komme af med bilen, hvorimod en mere
speciel bil ofte vil give større chancer for rabat, da der er længere
mellem mulige købere.
Hvordan ligger prisen i forhold til andre biler i på bilbasen.dk og
hvor længe har forhandleren haft den stående.
Det var mange spørgsmål, men svaret på dit spørgsmål kan være alt fra
0 kr til i nærheden af 10% (20000 kr).
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 16-02-05 14:06

> [...]
> 200,000.
>
> Hvor meget vil man typisk kunne presse prisen ned?

Kontant afhentet så 5-10%.

Fra : Janner

Dato : 16-02-05 14:24

"Jørn" <haulundFJERNDETTE@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> 200,000.
>
> Hvor meget vil man typisk kunne presse prisen ned?

Ved SMC biler bød jeg 190000 på en Octavia der stod til 199999 sæføli som
kontant nu og her ,,,, De ville lige ringe tilbage i løbet af et par dage
....... De ringede aldrig og købte så tilbage i august en anden Octavia
privat .... behøver jeg fortælle at jeg glæder mig over de stadigt har selv
samme octavia til stå til salg ....... NARRE HATTE

Tror ikke der er en gylden regel for hvor meget du kan presse den, men byd
f.eks. 190 incl. levering

/JAn

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 16-02-05 15:46

Janner skrev Onsdag den 16. februar 2005 14:24 i beskeden
<4213424e$0$29449$ba624c82@nntp06.dk.telia.net> i gruppen
dk.marked.privat.bil:
> [...]
> selv samme octavia til stå til salg ....... NARRE HATTE
> Tror ikke der er en gylden regel for hvor meget du kan presse den, men byd

Så I ikke også den udsendelse - vistnok DR - der viste, at mange forhandlere
direkte havde aftaler med finansieringsinstitutterne, der gjorde, at de
tjente langt mere på at sælge pr. afbetaling frem for kontant.

Denne oplysning BURDE folk kende, når de kom hos forhandleren.

Henrik, Slagelse

Fra : Jørn

Dato : 16-02-05 17:48

Hej jan

Det er netop en Octavia jeg er ude efter.

Jeg havde kigget på en der er fra nov. 03, og har gået 33,000 men den står
til 195,000. Det synes jeg er lige i overkanten.

Hvor meget kom du af med privat?

Mvh

Jørn

Fra : Janner

Dato : 16-02-05 19:42

> [...]
>
> Jeg havde kigget på en der er fra nov. 03, og har gået 33,000 men den står
> til 195,000. Det synes jeg er lige i overkanten.

Min er en 2003 TDI med 92000 på klokken, med klima, læder rat + gear + alu
fælge + armlæn +++++ alt i tænkeligt udstyr og den var 100% som ny den gav
jeg 200000 spir for lige ud

/JAn

Fra : iMLoUd

Dato : 16-02-05 18:32

SIDEN HVORNÅR ER DETTE BLEVET FRITID;DISKUTION

Fra : Knud Thomsen

Dato : 16-02-05 18:41

"iMLoUd" <gsxr@LORTESPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> SIDEN HVORNÅR ER DETTE BLEVET FRITID;DISKUTION

Hvad er en diskution?
og hvor sidder de små bogstaver på dit tastatur?

Knud

Fra : Mi

Dato : 16-02-05 20:07

Knud Thomsen <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> wrote:

> Hvad er en diskution?
> og hvor sidder de små bogstaver på dit tastatur?
>
> Knud

- og hvorfor topposter du, når du nu hænger dig så meget i korrekthed?

--
Venlig hils....osv.
Mi

Fra : Deaster

Dato : 17-02-05 10:15

Mi wrote:

> - og hvorfor topposter du, når du nu hænger dig så meget i korrekthed?

Hmm, Knud topciterer da ikke. Til gengæld kunne det være du skulle prøve at
overveje hvilket indlæg du rent faktisk besvarer?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Janner

Dato : 16-02-05 20:14

"iMLoUd" <gsxr@LORTESPAMwebspeed.dk> wrote in message
> SIDEN HVORNÅR ER DETTE BLEVET FRITID;DISKUTION

Ingen tvinger dig til læse med ...... og tråden er da vældig relevant ! Men
du kan jo åbenbart ikke bidrage med noget .. men prøv spørg i sk hardware
hvordan du undgår skrive med stort så får du forklaringen at din Caps Lock
er aktiveret....

Hygge

JAn

Fra : kazz

Dato : 23-02-05 02:02

Bilkøberens lille krejler bibel:

1:Spørg hvad bilen koster, selvom det står på skiltet
2:Spørg hvad du så skal GIVE for den
3.Tal finaciering
4.Påpeg alle de småfejl du kan finde uanset hvor ubetydelige de måtte synes.
5.Hvis sælger eks. går 5000 ned. så byder du - det dobbelte, altså -10000.
6.Hvis i bliver enige og evt. mødes på midten, spørger du hvad den så koster
kontant her og nu !!
7.Hvis ikke den er kommet derned hvor du gerne vil have den, kigger du på
klokken og siger: nåee men jeg kan vist godt nå over til naboen og kigge
hvad han har inden han lukker.
8.Hvis det er umuligt at få ydelige nedslag, går du hjem og ringer til
sælgeren i de næste 3-4 dage for at høre om han har ombestemt sig.

Tro mig !! ovenstående virker faktisk i 90% af tilfældende.

Som udgangspunkt skal man altid have mindst 10% i afslag, ellers handler man
for dyrt !!

Udgangspunktet er for en bil til +100.000kr

Kazz