Dæk
Fra : Allan Møller

Dato : 15-02-05 17:49

Jeg synes at det kniber med at finde f.eks Nokian dæk hos andre (store)
forhandlere end superdæk.
Jeg ville helst vælge et Pirelli, Michelin eller bridgestone dæk - fordi
det
er kendte mærker.
Hos Superdæk fik jeg at vide at Nokian var det bedste dæk jeg kunne få på
nuværende tidspunkt.
Det drejer som om sommerdæk Nokian NMHi i 16"

Har de ret hos Superdæk ?

Synes nemlig at de mere "kendte" mærke fås til samme pris hos andre
forhandlere.

Og i dette øjeblik sidder jeg også og kigger på dækonline.dk og kan se
priser på de samme
størrelser i "de kendte mærker" til mellem 600 og 700 kr pr. stk.

Jeg fik et tilbud på Nokian til 4000 kr. alt inc. og er klar over jeg selv
skal finde et sted at få monteret
dæk hvis jeg køber hos dækonline.dk - men man kan vist snildt få dem
monteret for under 1200 kr ?

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-05 18:33

Allan Møller wrote:
> Det drejer som om sommerdæk Nokian NMHi i 16"
>
> Har de ret hos Superdæk ?

Tja.

Nokian har været kendt for at lave gode vinterdæk. Men efter de danske/tyske
krav får de i tests ikke gode karaktere...

Jeg tror de anbefaler dem - ligesom BigWheels påstår at Nankang er det
bedste - da det (måske) er _deres_ dæk og tjener mest...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-05 19:44

> Jeg tror de anbefaler dem - ligesom BigWheels påstår at Nankang er det
> bedste - da det (måske) er _deres_ dæk og tjener mest...

Kommer helt an på str. de fortalte mig at det i min str. ikke var sætligt
gode. Men check bigwheels.dk de plejer at have nogle fornuftige priser ( og
en god database, hvem mon der har lavet den )

Stef

Fra : Mogens

Dato : 15-02-05 22:16

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Men check bigwheels.dk de plejer at have nogle fornuftige priser

Eller spørg Morten: www.CF-OFFROAD.DK
Han var billigst med de dæk, jeg netop har købt

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 19:41

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nuværende tidspunkt.
> Det drejer som om sommerdæk Nokian NMHi i 16"

Hmm... Nokian det bedste dæk??? Det tror jeg næppe... Det er jo et mindre
anerkendt mærke, men det er sikkert fint til prisen, men det er jo et
"budget dæk" sammenlignet med Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear
og Pirelli.

Alt efter dækstørrelse, kørestil og om det et vinter/sommerdæk ville jeg
vælge Bridgestone, Continental, Michelin, Goodyear eller Dunlop...

Hvad str. dæk snakker vi om andet end 16"?

Fra : Allan Møller

Dato : 15-02-05 20:05

> anerkendt mærke, men det er sikkert fint til prisen, men det er jo et
> "budget dæk" sammenlignet med Michelin, Bridgestone, Continental,
Goodyear
> og Pirelli.

Netop min pointe - efter hvad jeg ved. Men prisen er jo den samme som "de
kendte"

> Alt efter dækstørrelse, kørestil og om det et vinter/sommerdæk ville jeg
> vælge Bridgestone, Continental, Michelin, Goodyear eller Dunlop...

> Hvad str. dæk snakker vi om andet end 16"?
205x55

Køre 100 km om dagen og det vigtigeste er støjsvag derefter holdbardhed.
Jeg antager at vejgreb er i top blandt "de kendte"
Og det skal være rene sommerdæk da vi har vinterdæk og derfor ikke kan
bruge
helårsdæk.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 17:23

> [...]
> Jeg antager at vejgreb er i top blandt "de kendte"
> Og det skal være rene sommerdæk da vi har vinterdæk og derfor ikke kan

I 205/55-16 ville jeg nok tage Bridgestone Turanza ER300 - en god del af det
hele... De står godt fast, rimeligt støg niveau og rimelig god holdbarhed.
Michelin kan nok holde lidt længere, men støjer noget mere da det er meget
hårde dæk, derfor vil jeg anbefale det Bridgestone som et som tilbyder en
del af alt det man kan ønske.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-05 10:10

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message
> [...]
> nuværende tidspunkt.
> Det drejer som om sommerdæk Nokian NMHi i 16"

Ikke efter min mening.
Jeg har prøvet Michelin og Bridgestone og næste gang skal jeg ubetinget have
Bridgestone Potenza RE720.
Dem havde jeg på Xsara'en i 1 mdr inden jeg solgte den og det var nogle
umanerligt gode dæk, købt på www.dækonline.dk

600 kr betalte jeg.

--
mvh/rg. Christian