Servo motoren larmer
Fra : H.S.

Dato : 15-02-05 12:43

Servomotoren på min galant ´91 er begyndt at 'larme' - dvs den kører som den
skal - men den 'knurrer'. Larmen stiger i takt med at jeg drejer på rattet.

Det begyndte i går, efter at jeg kørte ud i sne vejret - mon det kan have
noget med det at gøre ?

Eller hvad kan der ellers være galt ?

Henrik
Kunne du tænke dig at blive forhandler af Aloe Vera Produkter,
og mange andre produkter til personlig pleje ? :
http://www.hstrading.dk/forhandler.html

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-02-05 13:08

> [...]
> rattet.
>
> Det begyndte i går, efter at jeg kørte ud i sne vejret - mon det kan have

Tjek servo olien du kan vave ramt noget som har slået hul på S-olie køleren.
Husk at få den rigtige olie, spørg evt hos din aut. værksted.

Min olie køler var da bilen var 14 år rustet igennem, og havde de samme
symptomer.

Hilsen Jørgen

Fra : H.S.

Dato : 15-02-05 16:08

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Husk at få den rigtige olie, spørg evt hos din aut. værksted.
>
> Min olie køler var da bilen var 14 år rustet igennem, og havde de samme

Korrekt, der er 'pludselig' ingen olie på servo'en.

Må ud og fejlfinde

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 15-02-05 19:36

> Korrekt, der er 'pludselig' ingen olie på servo'en.
>
> Må ud og fejlfinde

Jeg har tidligere haft sådan en Galant og på den tærede et af servorørene
igennem.
Det tærede rør sad midt under bilen lidt bag forhjulene og det var under en
plastikbøsning at det var tæret.

Du skal ikke køre rundt uden olie op servoen, det kan koste pumpen livet.

Mvh Morten

Fra : H.S.

Dato : 16-02-05 08:44

"mk (5220 Odense SØ)" <mok@geocities.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> plastikbøsning at det var tæret.
>
> Du skal ikke køre rundt uden olie op servoen, det kan koste pumpen livet.

Jeg synes ikke lige at kunne se nogen servo rør under bilen ?
Der er et sted v/venstre baghjul (set indefra), lige ved adskillelsen af
motorrum og kabine, hvor der er meget fedtet. Her er et overgangs-sted fra
en tyk gummislange til et noget mindre metal rør - lyder stedet sandsynligt
?

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-02-05 09:27

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorrum og kabine, hvor der er meget fedtet. Her er et overgangs-sted fra
> en tyk gummislange til et noget mindre metal rør - lyder stedet

Så mener du vist venstre forhjul, ikke? Lige foran kabinen - det kunne
næsten lyde som i forbindelse med tandstangen. Har du tjekket beholderen for
servo-olie, om der er er nok på?
Der sidder sansynligvis et rør ude foran et sted, som er bukket frem og
tilbage et par gange for at lave en slags billig køler. Prøv at finde det og
følg det, og se om det er det, som går hen bagved motoren , hvor der er
fedtet.

mvh
Torben Madsen

mvh
Torben Madsen

Fra : H.S.

Dato : 16-02-05 12:49

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> Så mener du vist venstre forhjul, ikke?
klart !

> [...]
og
> følg det, og se om det er det, som går hen bagved motoren , hvor der er

Det er ikke det 'bukkede/køler' rør der er tale om.
Fra pumpen (som er i forbindelse med drivremmene) går en slange bagud, mod
kabinen. Umiddelbart ved pladen indtil kabinen er en lille 'afsats' hvor
denne slage stoppe, og overgår til et rør ( i et 90grader 'sving' mod
højre). Det er lige i dette 'sving' (på afsatsen) at det er fedtet.

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 16-02-05 22:08

> [...]
> denne slage stoppe, og overgår til et rør ( i et 90grader 'sving' mod
> højre). Det er lige i dette 'sving' (på afsatsen) at det er fedtet.

Jeg synes det lyder til at være samme sted som min blev utæt.

Hvis ud selv skal lave det, hvorfor så ikke hente sådan en servostump rør
hos Mitsubishi (de ved garanteret også hvad der plejer at tære igennem) og
samtidig få fat på noget servoolie.

Det først du så gør er at hælde nogle få deciliter olie på, start motoren og
drej lidt frem og tilbage på rattet medens en hjælper kigger under bilen,
olien dypper meget hurtigt ud af hullet når styretøjet bruges.

Mvh Morten