Mindste bil med både diesel og automatgear
Fra : Peter Sindrup

Dato : 14-02-05 12:19

Hej gruppe,

Kan I hjælpe mig med at "finde" den/de mindste biler der både kan fås med
dieselmotor og med automatgear samtidig. Her tænker jeg specielt på lidt
ældre modeller, (ikke VW Lupo og Audi A2) der kan købes brugte for under ca.
20.000,-

På forhånd tak

Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-02-05 13:19

Peter Sindrup wrote:
> [...]
> med dieselmotor og med automatgear samtidig. Her tænker jeg specielt
> på lidt ældre modeller, (ikke VW Lupo og Audi A2) der kan købes

Prøv at søg på bilbasen, og vælg diesel samt aut. gear...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Mogens

Dato : 14-02-05 19:38

meddelelse news:42109715$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv at søg på bilbasen, og vælg diesel samt aut. gear...

LOL - meget sjov øvelse. Man kan faktisk køre MB til de peng'
Ellers er der jo - en Volvo D6:
www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=591656&page=1

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-02-05 19:59

Mogens wrote:
> LOL - meget sjov øvelse. Man kan faktisk køre MB til de peng'
> Ellers er der jo - en Volvo D6:
> www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=591656&page=1

Fine bil...

Fra : Peter Sindrup

Dato : 15-02-05 12:37

> LOL - meget sjov øvelse. Man kan faktisk køre MB til de peng'
> Ellers er der jo - en Volvo D6:
> www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=591656&page=1

Men ikke specielt "mindste" = lille.

P-)

Fra : anders majland

Dato : 14-02-05 17:11

> [...]
> dieselmotor og med automatgear samtidig. Her tænker jeg specielt på lidt
> ældre modeller, (ikke VW Lupo og Audi A2) der kan købes brugte for under

Hvorfor er diesel et must ?

/A

Fra : Peter Sindrup

Dato : 15-02-05 12:38

> Hvorfor er diesel et must ?

Brændstoføkonomi.

P-)

Fra : anders majland

Dato : 15-02-05 13:03

> Brændstoføkonomi.

Ved køb af en bil til 20kkr ville jeg nok kigge mere på totaløkonomi end
brændstoføkonomi. Til 20kkr kan det ikke blive meget andet end en gammel øse
og der kan lidt extra rep hurtigt koste meget mere end forskellen mellem
benzin og diesel.

Hvor stort et kørselsbehov skal den dække og skal den kunne holde længere
end 2år til næste syn ?

Fra : Peter Sindrup

Dato : 15-02-05 18:50

> [...]
øse
> og der kan lidt extra rep hurtigt koste meget mere end forskellen mellem

Ikke hvis man bor i Haslev, og skal til Frederiksberg hver dag.
Nu kan jeg "skrue" selv, så reperationsomkostningerne bliver ikke
nødvendigvis så høje.

> Hvor stort et kørselsbehov skal den dække og skal den kunne holde længere
> end 2år til næste syn ?

Over 20.000, og ja gerne til længere end næste syn, men ikke et "must"

Tilbage til subject: Har du nogen gode forslag?

Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-05 20:33

Peter Sindrup wrote:
> Tilbage til subject: Har du nogen gode forslag?

Har du prøvet at søge på bilbasen selv?
Blot for at få en ide om, hvilke biler der er mulige...?

Fra : Peter Sindrup

Dato : 15-02-05 23:55

> Har du prøvet at søge på bilbasen selv?
> Blot for at få en ide om, hvilke biler der er mulige...?

Ja, men ikke nogen gode hits.
Problemet er, at jeg ikke aner hvilke biler der er solgt på det danske
marked, i den "kombination"

Peter

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-02-05 19:32

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men ikke nogen gode hits.
> Problemet er, at jeg ikke aner hvilke biler der er solgt på det danske
> marked, i den "kombination"
>
> Peter

Hvis du husker at sætte "Årgang fra:" til "Før 1976" og også ser på dem
private har til salg, så kommer der nogle få stykker.

Med venlig hilsen Kim

Fra : anders majland

Dato : 16-02-05 21:25

> Ikke hvis man bor i Haslev

> Tilbage til subject: Har du nogen gode forslag?

Nej ikke på diesel og automat - det skulle da lige være peugeot. Den gamle
"lange" jeg ikke kan huske nummeret på (504?) der kørte som taxa med 2
rækker bagsæder. Men de er vel alle rustet op...

Fra : Mogens

Dato : 16-02-05 21:36

meddelelse news:4213ad8f$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...

www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=543455&page=1

Fra : anders majland

Dato : 17-02-05 10:41

> www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=543455&page=1

Lige præcis den jeg tænkte på

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-02-05 13:06

anders majland wrote:

> Lige præcis den jeg tænkte på

234700/(2005-1989) = 14669km/år.

Hmmm havde der stået 534700km havde pengene passet.
En gammel dieselmaskine skal helst ha' løbet sine km.

Mvh
Roberto