Dårlig kompression ?
Fra : edob

Dato : 14-02-05 10:07

Hej NG.

Jeg skal til at kigge lidt på en 1-cylindret diesel bådmotor (Ruggerini
RDM901) som har tabt en stor del af kompressionen.

Jeg forestiller mig hvad der kan være sket nemlig:

1) Utæt toppakning.
2) Utætte ventiler.
3) Utæthed mellem stempelringe og cylinder.

Hvor tror I det er mest sandsynligt utætheden ligger ?? (kvalificeret gæt).

Hvis det er stempel/cylinder, vil nye stempelringe og en honing af cylinder
kunne ordne det? (der er sikkert ikke løs cylinder i).

Venlig hilsen, Frank

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-02-05 11:20

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 3) Utæthed mellem stempelringe og cylinder.
>
> Hvor tror I det er mest sandsynligt utætheden ligger ?? (kvalificeret

Stempelringe der er rustet fast, på grund af for lidt brug ,hvis det er fra
en sejlbåd
er set før.Kan også bare være på grund af koks, hvis den kun har kørt ind og
ud af havnen,
da den så aldrig har været varm
Hej Palle

Fra : Peter Sindrup

Dato : 14-02-05 14:22

> 1) Utæt toppakning.
> 2) Utætte ventiler.
> 3) Utæthed mellem stempelringe og cylinder.

Husk lige den 4. og dyreste mulighed - et flækket/revnet topstykke.

Peter

Fra : edob

Dato : 15-02-05 11:23

> Husk lige den 4. og dyreste mulighed - et flækket/revnet topstykke.
>
> Peter

Tak for jeres svar. Det er en ca. 20 år gammel dieselgenerator (lysmaskine)
som ialt kun har kørt ca 800 timer. Den 4. mulighed med topstykket lyder
ikke rart. Nu har jeg noget at kigge efter når jeg åbner den.

venlig hilsen, Frank