Origo 3000 Spritkomfur - lugt ?
Fra : Henrik Damsgaard

Dato : 09-02-05 21:23

Hej gruppe

Jeg har netop anskaffet mig et nyt komfur - tilbud hos netbaad.com

Nu har jeg afprøvet det med husholdningssprit - men det lugter en del
af acetone - denatureringsmidlet.

Har nogle erfaring med hvad der kan afhjælpe problemet - udover at
lave sit eget finsprit

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 09-02-05 23:15

Jeg bruger Origo's gule flasker. Det lugte slet ikke.

Ellers er der noget med man kan give det en anelse vand (denatureret), så
brænder det lidt anderledes.

Bjarke

Fra : Michael Pedersen

Dato : 10-02-05 00:39

Hej

5-10% vand så slipper du både for en del lugt og sorte gryder i bunden.

Kommer du til biltema i Sverige sælger de specielt sammensat sprit til
komfurer. Det er rødt og virker godt.

Venlig hilsen

Michael Pedersen

Fra : Steffen Skov

Dato : 10-02-05 13:59

> [...]
> af acetone - denatureringsmidlet.
>
> Har nogle erfaring med hvad der kan afhjælpe problemet - udover at

Origo laver deres egen sprit i en gul flaske. Det lugter og soder ikke, er
meget drøjt og koster mellem 35-40 kr. pr. liter. Kan købes i alle
skibsprovianteringer.
Hilsen
Steffen

Fra : Sven Nielsen

Dato : 13-02-05 07:56

henrik@henrik-damsgaard.dk (Henrik Damsgaard) wrote in message news:<86a93d0c.0502091222.41630c67@posting.google.com>...
> [...]
> af acetone - denatureringsmidlet.
>
> Har nogle erfaring med hvad der kan afhjælpe problemet - udover at

Hej Henrik

Vi bruger "Rød ethanol" fra Biltema - det fungerer fint uden
nævneværdige lugtgener. 4 liter koster 59,90 Dkr

Sven

Fra : Henrik Damsgaard

Dato : 01-03-05 22:35

Tak for de gode råd

Vil forsøge mig med rød ethanol fra Biltema

Fra : Peter Rose

Dato : 28-02-05 15:00

henrik@henrik-damsgaard.dk (Henrik Damsgaard) skrev:
> [...]
del
>af acetone - denatureringsmidlet.
>
>Har nogle erfaring med hvad der kan afhjælpe problemet - udover at
Hej med dig,
Det er helt enkelt, koster bare en smule penge...
I enhver bådudstyrsforretning - sikkert også hos Netbaad - kan du
købe et produkt, der hedder "origonol", og er beregnet som
brændstof netop til dette komfur. Vi har også et sådant komfur,
bruger altid originalt brændstof og har stort set ingen
lugtproblmer. Men nu du har haft husholdningssprit i dit komfur
bliver det måske ved med at lugte? Prøv dig frem, og skift om galt
skal være tankene. En liter origonol koster ca. 40 kr. og holder
til flere timers brug = mange kander kaffe.
mvh Peter