Blykøl
Fra : Jensen

Dato : 19-01-05 09:44

Hej NG

Under optagening fik blykølen 2 mindre ridser/buler ca.ca 3mm dybe, så blyet
står blottet, kan jeg bundmale direkte ovenpå det blottet bly eller skal
ridserne først behandles med en form for grunder eller noget andet?

Mvh Martin.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-01-05 11:49

"Jensen" <5xkoch@mail1.stofanet.dk>

> [...]
> står blottet, kan jeg bundmale direkte ovenpå det blottet bly eller skal
> ridserne først behandles med en form for grunder eller noget andet?

Hvis det kun er tre mm, så kan du nemt udbedre det med en masse lightprimer
eller lignende grunder, hvis bare det er varm nok i vejret. Hvis du ikke gør
noget ved det, så trænger vandet ind under malingen ved kanterne og dermed
breder det sig og bliver værre på sigt. Blyet tager ikke skade, men det gør
den omkringliggende maling.

Claus