Mere MC alarm...
Fra : Dennis Jensen

Dato : 13-02-05 19:07

Hej,

Er det et problem for andre at MC alarmen sutter batteriet i løbet af en 2 -
3 dage hvis maskinen ikke er startet???
Batteriet er nyt, så det er ikke der problemet ligger...

Mvh Dennis
GPZ 500S....Årg 2002...

Fra : Ulvir

Dato : 13-02-05 19:40

Dennis Jensen wrote:

> Er det et problem for andre at MC alarmen sutter batteriet i løbet af
> en 2 - 3 dage hvis maskinen ikke er startet???
> Batteriet er nyt, så det er ikke der problemet ligger...

Nok mest for dig...

Fra : Dennis Jensen

Dato : 13-02-05 20:03

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> Nok mest for dig...

Ha ha, OK Er der andre der har samme problem????

Fra : Ulvir

Dato : 13-02-05 20:50

Dennis Jensen wrote:

> Er det et problem for andre at MC alarmen sutter batteriet i løbet af
> en 2 - 3 dage hvis maskinen ikke er startet???
> Batteriet er nyt, så det er ikke der problemet ligger...

Umiddelbart lyder det lidt voldsomt. Find ud af hvad alarmens el-forbrug
er, derefter batteriets kapasitet- så skulle det hele går ope i en højere
enhed. Hvis det ikke går ope i en højere enhed, er der nok en strømtyv på
spil, eller et defekt batteri/alarm.

Fra : jens jensen

Dato : 14-02-05 08:44

"Dennis Jensen" <dennis_jensen@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2 -
> 3 dage hvis maskinen ikke er startet???
> Batteriet er nyt, så det er ikke der problemet ligger...

Jeg har haft flere alarmer, det har aldrig været et problem. Selv med alarm
på i tre måneder uden kørsel, så var der støm nok til at starte. Prøv at
tjekke om du ikke har noget krybestrøm pga. dårlig fugtisolering.

Mvh Jens

Fra : BadAzz

Dato : 14-02-05 17:18

Hej Dennis.

> Er det et problem for andre at MC alarmen sutter batteriet i løbet af en
> 2 - 3 dage hvis maskinen ikke er startet???
> Batteriet er nyt, så det er ikke der problemet ligger...

Jo, de sidste 2 mdr. i 2004 sæsonen havde jeg samme problem med min
alarm/startspærre på min virago XV1100.

Hvis MC`en stod stille mere end 3-4 dage efter opladnig, eller en længere
køretur var batteriet så afladet at MC`en ikke kunne starte.

En fra klubben der kører XVS 1100 DragStar havde for 2 år siden samme
problem, som han løste ved at afmontere alarmen.

Jeg har bedt værkstedet om at gøre det samme mens min MC står til
vinteropbevaring, jeg har istedet investeret i en Xena skivebremselås med
alarm som virker perfekt.

Mvh.
Mick.

XV 1100 Virago

Fra : Dennis Jensen

Dato : 14-02-05 19:11

"BadAzz" <xxx@xxx.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har bedt værkstedet om at gøre det samme mens min MC står til
> vinteropbevaring, jeg har istedet investeret i en Xena skivebremselås med

Tak for svar, jeg afmonterer den skod alarm og køber en skive lås / kædelås
med alarm istedet...

Dennis...

Fra : BadAzz

Dato : 14-02-05 20:34

Hej Dennis.

> Tak for svar, jeg afmonterer den skod alarm og køber en skive lås /
> kædelås med alarm istedet...

Hvis du køber en Zena skivebremselås med alarm, så sørg for at der er den
med den flade nøgle, Iflg tidligere tråd har Thansen.dk tilbud på nogle
gamle Xena låse med runde nøgler, som skulle være nemme og dirke op.

Og når du har pillet alarmen af, får du jo svaret Mht. spørgsmålet om
afladningen med det samme.

Lad høre fra dig Mht. resultatat.

Mvh.
Mick

Fra : Dennis Jensen

Dato : 20-02-05 21:47

> [...]
> gamle Xena låse med runde nøgler, som skulle være nemme og dirke op.
>
> Og når du har pillet alarmen af, får du jo svaret Mht. spørgsmålet om

Hej igen,

Jeg har netop målt på alarmen, og den trækker sølle 6mA i standby.... Det
kan derfor ikke være den der er skyld i afladningen... Når MC er stoppet, er
der intet andet der trækker strøm, så mon ikke mit batteri er tvivlsomt
alligevel...

Jeg skifter sgu det bat, og ser om det hjælper....

Mvh.
Dennis...