Dele fra USA ! Hvad med Told og moms !
Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-02-05 21:54

Jeg har forelsket mig i nogle dele som kan fåes for ca 2500 kr i Usa incl
fragt, og samme del koster ca 5500 Kr her i sverige.
Er det bare at bestille og betale over Visa og så modtage pakken ?!?
eller er der ikke noget med moms og told og en masse mere halløj man lige
skal tænke på

Hva gør mand, og er der overhovedet nogen fidus i det ?!?

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Richard

Dato : 11-02-05 22:14

Eg Egemarke wrote:

> Er det bare at bestille og betale over Visa og så modtage pakken ?!?

Ja.

> eller er der ikke noget med moms og told og en masse mere halløj man
> lige skal tænke på

Ja.

> Hva gør mand, og er der overhovedet nogen fidus i det ?!?

Ja.
- forudsat naturligvis at prisen passer *inkl.* den moms og eventuelle
told, der bliver opkrævet ved modtagelsen herhjemme. En service som
Toldpostkontoret iøvrigt plejer at tage 100 kr. for at opkræve hos dig,
så dem skal du lægge oveni

Toldsatserne kan du finde på toldskat.dk - husk at få pakken sendt, så
du får et pakkenummer, der kan efterspores på rejsen - tracking number /
track / trace hedder det hhv servicen.

Du kan muligvis spare lidt på fragten ved at vælge surface mail; men det
tager altså 8-10 uger at ro pakken herover, når isen ikke kan bære
postslæden hele vejen

Er du sikker på, du ikke kan finde stumpen i EU et sted?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 11-02-05 22:23

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> lige skal tænke på
>
> Hva gør mand, og er der overhovedet nogen fidus i det ?!?

Jo, USA er jo nogenlunde lige så europæisk som alt andet der ligger øst
for Bosporus ... bare man rejser den rigtige vej rundt.
Så det koster told og moms!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Lars Nielsen

Dato : 12-02-05 00:24

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal tænke på
>
> Hva gør mand, og er der overhovedet nogen fidus i det ?!?

- Jamen Eg, er du ikke til Honda??? - Så er det vel
www.davidsilverspares.co.uk ???

Hvis du absolut skal have det hentet i staterne, så find en eller anden form
for erhverv og allier dig med mht. modtagelse af stumperne, og så få
forhandleren til at sætte krydset på fragtetiketten der hvor der står
"return goods" ( returvare ), så får du kun en regning for fortoldningen, og
det er vel ca. 60-100 kr., alt efter hvem der behandler tolden for dig.
Ellers bliver der opkrævet moms af dit køb, og den procentsats kender du
vel...

Lars / Viborg

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-02-05 00:31

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message >
> Hva gør mand, og er der overhovedet nogen fidus i det ?!?

Der er forksellige måder... hvis man får det sendt med US postal, altså dem
med cykelholdet osv, så er det lidt tilfældigt om den bliver toldet og
momset... hvis den gør er det typisk 40 %...

Soren

Fra : Jan

Dato : 12-02-05 07:36

> [...]
> skal tænke på
>
> Hva gør mand, og er der overhovedet nogen fidus i det ?!?

Har lige fået en bagskærm derovre fra, med fly endda LoL nå men i prisen kom
selvfølgelig fragt, da den kom til kbh, ringede speditions firmaet ang.
toldpapirer, der skulle betales 25% moms + toldpapirer, skulle told+skat
lave dem kostede det omkring 350 kr. men speditøren kunne lave dem for 100
kr. (hvem tror i jeg valgte
Men det kunne stadig svarer sig især da kursen var meget lav på det
tidspunkt.

Men de sagde også, at hvis det var en privat forsendelse kom der ikke moms
på, så kender du en derovre der kan sende pakke privat skulle det jo være en
god fidus.

Jan

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-02-05 09:52

Hmm jeg kender jo desværre ikke nogen ?!? i USA er der evt een der kan
hjælpe med noget familie tamtam måske..
jeg må hellere skride til bekendelse og sige at det er et Ur jeg ville have
men det koster hele bagpartiet på en Jetjager i Dk og endnu mere i S og det
er kun ca 40 % af prisen hvis det handles online "overthere"
Erhm jeg ku jo så sidenhed montere uret midlertidigt på Mc´en for at det
ikke skal være ALT for OT

Fra : Armand

Dato : 12-02-05 12:56

Eg Egemarke wrote:

> [...]
> S og det er kun ca 40 % af prisen hvis det handles online "overthere"
> Erhm jeg ku jo så sidenhed montere uret midlertidigt på Mc´en for at det

Vil det sige at du er faldet i på noget spam?????

Med den intensitet der er blevet spam'et for dyre ure, turde jeg ikke
ryge på af frygt for at det er en kopivare man ender med at stå med i
hånden
omkring sagen har det tidligere slået mig at enkelte urmærker er
betragteligt billigere syd for Kruså end herhjemme - Det er som at
tyskernes egne urmærker er så tunge på deres hjemmemarked at andre
mærker ikke lader sig sælge i samme prisleje :-/

--
Armand.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-02-05 18:01

NEJ du kan være HELT roligt (godt nok er jeg letsindig mm)
Fandt uret i Sverige og tænkte WOW, og YRK til prisen så jeg fes hjem og
ledte lidt på nettet

Tissot G-touch

Damn det er OT det her (jeg skammer mig inderligt)
Så hvis det ku fåes i EU et sted til en fornuftig pris eller lign

Og det KAN og VIL altså rent faktisk STADIG blive sat på styret præcis som
det gamle når jeg drøner der u´ aa

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-05 23:16

> NEJ du kan være HELT roligt (godt nok er jeg letsindig mm)
> Fandt uret i Sverige og tænkte WOW, og YRK til prisen så jeg fes hjem og
> ledte lidt på nettet
>
> Tissot G-touch

Prøv at få dem til at sætte prisen ned på pakken. De skal på en sådan grøn
mærkat notere hvad det er og hvad det koster.
Prøv at få dem til at skive brugt ur og en noget mindre pris.
9,9 ud 10 pakker fra USA til mig, er intil nu gået uden om tolden, da det
er brugte dele.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 13-02-05 00:31

Jan wrote:

> [...]
> lave dem kostede det omkring 350 kr. men speditøren kunne lave dem for 100

Betalte du kun moms og ikke en import-told?

> Men de sagde også, at hvis det var en privat forsendelse kom der ikke moms
> på, så kender du en derovre der kan sende pakke privat skulle det jo være en
> god fidus.

Igen: Mon det er hele dynen á moms, told og toldpapirer, eller blot
momsen at man kan komme udenom derved?

--
Armand.