/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
2 takter der 4 takter ?!?
Fra : Eg Egemarke


Dato : 06-02-05 19:03

Ja, er blevet overtalt til at rumstere lidt med en kollega´s knægt Yamaha
Pw80 og har renset karburator mm på den, denne var mere eller mindre fyldt
med skidt/grus osv
Crosseren kører osse LANGT bedre nu end da han fik den (brugt)
Men skidtet firtakter når den kommer op i omdrejninger, og jeg husker det
således fra de gale Puch dage at man "bare" skruede sin stilbare strålespids
en smule længere ind indtil den holdt op med at 4 takte.
Men på crosseren sidder der en moderne bing karburator UDEN stilbar
strålespids.
Hva gør man så ?? stiller på selve nålen måske og skal den op eller ned.
Altså hvis men skal skruve strålespidsen ind, vil det så ikke være at
sammenligne med at sænke nålen ?!?
eller er jeg helt ude i skoven her ?!?
Ja det er lidt længe siden jeg sidst har pillet med 2takt i den størrelse
Så jeg er taknemmelig for al den hjælp jeg kan få



--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


 
 
KubikH (06-02-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 06-02-05 19:10


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42065bf1$0$29843$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, er blevet overtalt til at rumstere lidt med en kollega´s knægt Yamaha
> Pw80 og har renset karburator mm på den, denne var mere eller mindre fyldt
> med skidt/grus osv
> Crosseren kører osse LANGT bedre nu end da han fik den (brugt)
> Men skidtet firtakter når den kommer op i omdrejninger, og jeg husker det
> således fra de gale Puch dage at man "bare" skruede sin stilbare
strålespids
> en smule længere ind indtil den holdt op med at 4 takte.
> Men på crosseren sidder der en moderne bing karburator UDEN stilbar
> strålespids.
> Hva gør man så ?? stiller på selve nålen måske og skal den op eller ned.
> Altså hvis men skal skruve strålespidsen ind, vil det så ikke være at
> sammenligne med at sænke nålen ?!?
> eller er jeg helt ude i skoven her ?!?
> Ja det er lidt længe siden jeg sidst har pillet med 2takt i den størrelse
> Så jeg er taknemmelig for al den hjælp jeg kan få
>
>
>
> --
> --
> MvH Eg Egemarke
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Hej Eg
Du starter med at checke at luftfilteret er rent!!!!!!!!!!!!!!
Bagefter kigger du nærmere på : svømmerhøjder, nålehøjde, luftskruer mm.
Nålen regulerer ikke blandingen i hele registeret.
Nu lige om lidt bliver du overrendt med svar fra alle eksperterne, der har
glemt mere end jeg ved

Men med mindre der er nogen der har været opfindsomme og "bygget om" på
karbunaden, er ovennævnte nok ikke helt skævt

Mvh
Niels



Eg Egemarke (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 06-02-05 20:36

Tjae et Godt bud.
Denne karburator har ikke tidligere været skildt af overhovedet da Pw´eren
er 1 år gammel og stort set ikke har kørt meget.
Så der er ikke indstillet noget på den siden den er kommet fra fabrikken ?!?
Derfor undre det mig at den kører som den gør ?!?

Men Luftfilter skal ihvertfald tjekkes, hvad er næste ?!?
--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
news:cu5mot$1dgr$1@news.cybercity.dk...
>
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42065bf1$0$29843$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, er blevet overtalt til at rumstere lidt med en kollega´s knægt Yamaha
>> Pw80 og har renset karburator mm på den, denne var mere eller mindre
>> fyldt
>> med skidt/grus osv
>> Crosseren kører osse LANGT bedre nu end da han fik den (brugt)
>> Men skidtet firtakter når den kommer op i omdrejninger, og jeg husker det
>> således fra de gale Puch dage at man "bare" skruede sin stilbare
> strålespids
>> en smule længere ind indtil den holdt op med at 4 takte.
>> Men på crosseren sidder der en moderne bing karburator UDEN stilbar
>> strålespids.
>> Hva gør man så ?? stiller på selve nålen måske og skal den op eller ned.
>> Altså hvis men skal skruve strålespidsen ind, vil det så ikke være at
>> sammenligne med at sænke nålen ?!?
>> eller er jeg helt ude i skoven her ?!?
>> Ja det er lidt længe siden jeg sidst har pillet med 2takt i den størrelse
>> Så jeg er taknemmelig for al den hjælp jeg kan få
>>
>>
>>
>> --
>> --
>> MvH Eg Egemarke
>>
>> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
>
> Hej Eg
> Du starter med at checke at luftfilteret er rent!!!!!!!!!!!!!!
> Bagefter kigger du nærmere på : svømmerhøjder, nålehøjde, luftskruer mm.
> Nålen regulerer ikke blandingen i hele registeret.
> Nu lige om lidt bliver du overrendt med svar fra alle eksperterne, der har
> glemt mere end jeg ved
>
> Men med mindre der er nogen der har været opfindsomme og "bygget om" på
> karbunaden, er ovennævnte nok ikke helt skævt
>
> Mvh
> Niels
>
>


KubikH (06-02-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 06-02-05 20:49


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4206719a$0$29847$14726298@news.sunsite.dk...
> Tjae et Godt bud.
> Denne karburator har ikke tidligere været skildt af overhovedet da Pw´eren
> er 1 år gammel og stort set ikke har kørt meget.
> Så der er ikke indstillet noget på den siden den er kommet fra fabrikken
?!?
> Derfor undre det mig at den kører som den gør ?!?
>
> Men Luftfilter skal ihvertfald tjekkes, hvad er næste ?!?
> --
> --
> MvH Eg Egemarke
>

Hejsa
Nej men du kan da sagtens være kommet til at flytte lidt på svømmerhøjden

Er du forresten sikker på at du har fået spændt dyserne ordentligt i ?

Mvh
Niels



Psycho Cowboy (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 06-02-05 21:49

Eg Egemarke wrote:

> Pw´eren er 1 år gammel og stort set ikke har kørt meget.
> Så der er ikke indstillet noget på den siden den er kommet fra
> fabrikken ?!? Derfor undre det mig at den kører som den gør ?!?
______________________________________________

I de glade knallert-dage med Yamaha FS-1, Honda CD50, Puch Monza osv. var
det vist meget normalt at knallerterne fra fabrikken bevidst fik lidt for
meget at leve af aht. tilkøringen af maskinen. Efter et års tid kunne man så
skifte til en lidt mindre strålespids hvorefter den så kørte endnu bedre.
Dette har jeg ladet mig fortælle af en gammel Puch-ekspert, som har haft en
kæmpe samling af forskellige Moza'er og adskillige andre af datidens
populære gear-knallerter.
Ved ikke om metoden er den samme i dag, men da den firtakter, er det mest
nærliggende jo, at den enten får for lidt luft eller for meget benz.
Prøv først at rense luftfilteret, og ellers ville jeg nok pille lidt ved
nålene.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ...ZZ...
http://dfmc.dk/234



Armand (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-05 22:13

Eg Egemarke wrote:
> Tjae et Godt bud.
> Denne karburator har ikke tidligere været skildt af overhovedet da
> Pw´eren er 1 år gammel og stort set ikke har kørt meget.
> Så der er ikke indstillet noget på den siden den er kommet fra fabrikken
> ?!?
> Derfor undre det mig at den kører som den gør ?!?

Måske at den ligefrem (stadig) har en decideret tilkørsels-dyse, og nu
trænger til at få std. størrelsen monteret :-/

--
Armand.

Hekto (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-02-05 23:45

Eg Egemarke wrote:
> Tjae et Godt bud.
> Denne karburator har ikke tidligere været skildt af overhovedet da
> Pw´eren er 1 år gammel og stort set ikke har kørt meget.
> Så der er ikke indstillet noget på den siden den er kommet fra fabrikken
> ?!?
> Derfor undre det mig at den kører som den gør ?!?
>
> Men Luftfilter skal ihvertfald tjekkes, hvad er næste ?!?

Forsigtighed tilrådes!

Dysen kan godt være et nummer eller to for stor; men den har jo kørt, og
kørte den godt fra ny?
Som nævnt er luftfilteret måske stoppet?
Hvis den har kørt en del, eller med 2T-olie med for højt
forbrændigdtemperatur, eller for 'koldt' kan den godt være stoppet i
udstødningen.
Der må ikke være fedtet olie i udstødningen, kun noget brunligt
pulveragtigt fra oliens forbrænding.
Den renses lettest med kaustisk soda. Dok IKKE alu-dele og ikke i øjnene
eller på huden!
En kopfuld i udstødningen (små perler/kugler) og en keddel kogende vand
oveni. et koger og sprutter, så pas på!
Lad det stå natten over, og hæld så hele skidtet ud! Det er ikke helt
miljøvenligt det der kommer ud!


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Claus Rittig (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-02-05 21:06


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4206719a$0$29847$14726298@news.sunsite.dk...
> Tjae et Godt bud.
> Denne karburator har ikke tidligere været skildt af overhovedet da Pw´eren
> er 1 år gammel og stort set ikke har kørt meget.
> Så der er ikke indstillet noget på den siden den er kommet fra fabrikken
?!?
> Derfor undre det mig at den kører som den gør ?!?
>
> Men Luftfilter skal ihvertfald tjekkes, hvad er næste ?!?

Tjek lige op på din citationsteknik, den lader lidt tilbage at ønske.

Nu har du renset/olieret luftfilter.
Det næste er dels trykluftrensning af dyserne (tag dem ud først, trykluft er
lidt voldsomt, og kan let lave en utilsigtet svømmerhøjdejustering), dels
rensning eller ihvertfald tjek af udstødning. Er en dyse (fx. hoveddysen)
stoppet, så giver det firtakt, og det gør en tilsodet udstødning også.
Giv den også et nyt tændrør, nu vi er i gang. Det er nok ikke det, men til
25kr er det for dumt ikke at skifte.

Rittig



Armand (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-05 22:11

Eg Egemarke wrote:
> Ja, er blevet overtalt til at rumstere lidt med en kollega´s knægt
> Yamaha Pw80 og har renset karburator mm på den, denne var mere eller
> mindre fyldt med skidt/grus osv
> Crosseren kører osse LANGT bedre nu end da han fik den (brugt)
> Men skidtet firtakter når den kommer op i omdrejninger, og jeg husker
> det således fra de gale Puch dage at man "bare" skruede sin stilbare
> strålespids en smule længere ind indtil den holdt op med at 4 takte.
> Men på crosseren sidder der en moderne bing karburator UDEN stilbar
> strålespids.
> Hva gør man så ?? stiller på selve nålen måske og skal den op eller ned.
> Altså hvis men skal skruve strålespidsen ind, vil det så ikke være at
> sammenligne med at sænke nålen ?!?

Nålen dækker kun mellemområdet på gasgrebet(!) ved problemer for fuld
hane er det "strålespidsen" á hgoveddysen der skal fifles med :-|

Men hvad med lige at få renset udstødningen også??

--
Armand.

Eg Egemarke (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 07-02-05 10:09

Jaa jeg må pille lidt mere (det altså liidt for længe siden jeg har rodet
med knallerrrrt)
Men Udstødningen bliver renset og luftfilter byttet.
Ydermere har ham han har købt den af hældt benzinen på der er på den nu, så
den er sikkert osse olie blandet selvom den har olietank og selv skulle
klare den lille sag.
Så Ud med benzinen og i med ny ´98
Nyt luftfilter
Rense Udstødningen helt fra olie rester.

Så tester vi igen og virker det ikke vender jeg frygteligt tilbage.

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

"Armand" <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:HJvNd.98126$Vf.3859410@news000.worldonline.dk...
> Eg Egemarke wrote:
>> Ja, er blevet overtalt til at rumstere lidt med en kollega´s knægt Yamaha
>> Pw80 og har renset karburator mm på den, denne var mere eller mindre
>> fyldt med skidt/grus osv
>> Crosseren kører osse LANGT bedre nu end da han fik den (brugt)
>> Men skidtet firtakter når den kommer op i omdrejninger, og jeg husker det
>> således fra de gale Puch dage at man "bare" skruede sin stilbare
>> strålespids en smule længere ind indtil den holdt op med at 4 takte.
>> Men på crosseren sidder der en moderne bing karburator UDEN stilbar
>> strålespids.
>> Hva gør man så ?? stiller på selve nålen måske og skal den op eller ned.
>> Altså hvis men skal skruve strålespidsen ind, vil det så ikke være at
>> sammenligne med at sænke nålen ?!?
>
> Nålen dækker kun mellemområdet på gasgrebet(!) ved problemer for fuld hane
> er det "strålespidsen" á hgoveddysen der skal fifles med :-|
>
> Men hvad med lige at få renset udstødningen også??
>
> --
> Armand.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste