luftfilterskift på GS500E
Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-02-05 15:04

Hej.

Jeg skal have skiftet mit luftfilter på min suzuki gs500e. Det ser ud til,
at jeg skal have tanken af for at komme til, men hvordan får jeg lige pillet
den af? Den sidder sammen med det plastik der sidder under sædet , og jeg
kan ikke umiddelbart se hvordan jeg får dette plastik af? Det er umiddelbart
ret svært for mig at se ind bagved, og jeg er lidt bange for at knække det,
så er der nogen herinde, der har lidt vejledning at komme med?

Hvis jeg ikke behøver tage tanken af for at foretage selve skiftet af
luftfilteret, vil jeg alligevel gerne have det at vide. Det er ret muligt
jeg skal have pillet alt af for at få det malet.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Bobbleboy

Dato : 06-02-05 15:34

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> luftfilteret, vil jeg alligevel gerne have det at vide. Det er ret muligt
> jeg skal have pillet alt af for at få det malet.

Du skal have tanken af sider med to bolte under sideplastik,sideplasten
fjernes under sædet, 2 bolte og 2 skruer, derefter kan det fjernes,
plastiktapper 3 på hver, som sidder i gummiringe, start ved tanken, og gå
bagud.

André

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-05 16:00

"Bobbleboy" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:42062af7$0$22698$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> [...]
> skruer, derefter kan det fjernes, plastiktapper 3 på
> hver, som sidder i gummiringe, start ved tanken, og gå

Undskyld, jeg er nødt til at udstille min uvidenhed nu.

Er det så plastiktapper der holder plastikken under sædet fast på tanken?
Skal de ikke skrues ud eller noget? Jeg synes nemlig ikke, det ligner
skruer, og jeg kan ikke se hvordan, jeg skal få dem løse.

Fra : Christina R.

Dato : 08-02-05 20:12

Jacob Larsen wrote:
> [...]

> Skal de ikke skrues ud eller noget? Jeg synes nemlig ikke, det ligner
> skruer, og jeg kan ikke se hvordan, jeg skal få dem løse.

Der sidder en stor skrue ca. midtpå plasticstykket under sædet.... resten
af plasticstykket sidder kun fast som nogle "dimser", du bare kan hive i
for at få ud (ingen skrue).
Men hvis du er lidt forsigtig, kan du nøjes med blot at hive ud i
sideplastikken og derpå fjerne de to skruer, der holder tanken fast. OBS:
Husk for guds skyld at lukke af for benzinen, inden du fjerner
benzinslangerne fra tanken. Der sidder en lille skrue, du skal dreje på...
Ellers kan jeg iøvrigt anbefale at anskaffe dig en Haynes manual til din
cykel... der er illustrationer af næsten alt, også ovenstående.

Mvh. Christina R. (GS500E)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-02-05 20:59

"Christina R." <rudkjoebingNOSPAM@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ellers kan jeg iøvrigt anbefale at anskaffe dig en Haynes manual til din
> cykel... der er illustrationer af næsten alt, også ovenstående.

Yep - du kan sagtens nøjes med at bøje plasten, der sidder på siden af
stellet under sædet, ud til siderne og skrue tanken løs.
Men 2 ting skal du passe på: temperaturen....skal nok helst ske i opvarmet
lokal for ikke at knække. Og plast-stykkerne sidder forrest fat med et par
"tryklåse" - altså en lille tap med runt hoved i hver side. Disse tappe er
blot trykket ind i hver sin gummi-muffe - men du skal trække dem ud
sidelæns - altså ikke op eller ned !
Det hjælper altid at vide hvordan tingene er samlet, når man skal skille dem
ad - man sparer en masse tid og dele

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-05 21:38

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> wrote in
message news:42091a10$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> at vide hvordan tingene er samlet, når
> man skal skille dem ad - man sparer en masse tid og dele

Cool. Nu føler jeg mig bedre rustet til at udføre operationen, når jeg igen
kommer i nærheden af cyklen og værktøjet.

Jeg vil også lige se på, om jeg ikke skulle anskaffe mig en værkstedsmanual
til cyklen. Kan man ikke få dem i elektronisk form (f.eks. pdf)? Bogen er jo
dejlig at have, men en pdf kan man printe ud, tage med ud i værkstedet og
svine til.

I skal alle sammen have mange tak for hjælpen.

Fra : Armand

Dato : 09-02-05 16:37

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> dejlig at have, men en pdf kan man printe ud, tage med ud i værkstedet og

Værkstedshåndbøger er ikke bibler der ikke må komme så meget som en
oliefinger i, de tåler fint at blive trukket med ud i værkstedet hvis
blot man lægger dem lidt afsides og husker at tørre hænder indimellem :-|

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-02-05 17:10

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i
[snap]

> [...]
> oliefinger i, de tåler fint at blive trukket med ud i værkstedet hvis
> blot man lægger dem lidt afsides og husker at tørre hænder indimellem

Som: Graden af modellens vedligehold kan aflæses på tilsvingsnivauet af
håndbogen

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 09-02-05 17:17

> [...]
> meget som en oliefinger i, de tåler fint at blive trukket
> med ud i værkstedet hvis blot man lægger dem lidt afsides og husker at

Sådan er vi jo så forskellige. Jeg er f.eks. også uenig med veninden om man
altid skyller tallerkener af inden man stabler dem og så vasker dem
bagefter.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 09-02-05 17:57

Jacob Larsen <jacobl@cs.aau.dk> wrote:

> Sådan er vi jo så forskellige. Jeg er f.eks. også uenig med veninden om man
> altid skyller tallerkener af inden man stabler dem og så vasker dem
> bagefter.

Måske du hellere skulle slå dig på origami istedet for motorcykler

--
-René

Fra : Jacob Larsen

Dato : 09-02-05 19:11

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message

> Måske du hellere skulle slå dig på origami istedet for
> motorcykler

*LOL* Er det så slemt at jeg gerne vil have mine ting rene, når jeg er
færdig med at rode med dem?

Det med tallerkenerne er jo fordi det er mere renligt og meget nemmere at
vaske dem af hvis de står noge dage henne ved vasken. En bog ville jeg jo
også gerne have pæn nok til at stå indendørs efter jeg har brugt den.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-02-05 20:45

> Det med tallerkenerne er jo fordi det er mere renligt og meget nemmere at
> vaske dem af hvis de står noge dage henne ved vasken. En bog ville jeg jo
> også gerne have pæn nok til at stå indendørs efter jeg har brugt den.

En værkstedshåndbog skal stå på værkstedet - færdig!
Den skal ha´oliefingre de mest brugte steder, så er den også meget nemmere at
finde rundt i.

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 09-02-05 20:34

> *LOL* Er det så slemt at jeg gerne vil have mine ting rene, når jeg er
> færdig med at rode med dem?

Jeg tørrer da også værktøjet af hvis det er sølet ind i olie, men lidt
grisseri i min Haynes til bil/MC gør mig ikke det store. Dog vil jeg
gerne advare imod at efterlade en Haynes i en uopvarmet garage hvor den
så falder på gulvet. Og nøjagtig som med marmelade-maden lander den med
den forkerte side nedad ;)

> Det med tallerkenerne er jo fordi det er mere renligt og meget nemmere at
> vaske dem af hvis de står noge dage henne ved vasken. En bog ville jeg jo
> også gerne have pæn nok til at stå indendørs efter jeg har brugt den.

Jeg kan sagtens følge dig i det med tallerkenerne, men bogen kan man
alligevel ikke se er beskidt når den står i reolen

--
-René

Fra : CL

Dato : 09-02-05 21:40

> [...]
> vaske dem af hvis de står noge dage henne ved vasken. En bog ville jeg jo
> også gerne have pæn nok til at stå indendørs efter jeg har brugt den.

Du burde køre Honda

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-02-05 01:15

"CL" <post@post.dk> wrote in message

> Du burde køre Honda

*GRILL*

Fra : Armand

Dato : 10-02-05 01:03

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> vaske dem af hvis de står noge dage henne ved vasken. En bog ville jeg jo
> også gerne have pæn nok til at stå indendørs efter jeg har brugt den.

Nu er det vel heller ikke sådan at du kan gå i spåner á: "Åh nej, nu fik
jeg motorolie på min kedeldragt"??
Nej vel!?

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-02-05 01:15

> Nu er det vel heller ikke sådan at du kan gå i spåner á:
> "Åh nej, nu fik jeg motorolie på min kedeldragt"??
> Nej vel!?

Nej selvfølgelig ikke. Pointen er at jeg gerne vil have sådan nogle ting som
en bog inde i huset, så jeg lige kan studere tingene i fred og ro og uden at
skifte til makke-mc-tøj. Jeg vil ikke have ting med olie på inde i huset og
jeg synes ikke at ting som bøger bør svines til. Det er jo ikke et
engangsprodukt.

Jeg er lidt en perfektionist med nogle ting.

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-05 18:26

> [...]
> oliefinger i, de tåler fint at blive trukket med ud i værkstedet hvis
> blot man lægger dem lidt afsides og husker at tørre hænder indimellem :-|

Gør som jeg, få skåret ryggen af bogen, i dette tilfælde en Haynes, ta' et
gammelt ringbind, køb nogle plastic lommer, og så kan bogen pludselig tåle
oliefingre, samt at man kan tage løsblade med hen/ud til maskinen.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 09-02-05 19:14

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in
message

> [...]
> lommer, og så kan bogen pludselig tåle oliefingre, samt
> at man kan tage løsblade med hen/ud til maskinen.

Det var da et ok forslag.

Er en Clymers forresten lige så god som en haynes? Der er som sagt tale om
en GS500E fra '94.

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-02-05 13:06

Jacob Larsen wrote:

> Er en Clymers forresten lige så god som en haynes? Der er som sagt
> tale om en GS500E fra '94.

Lidt ligesom moderen og datteren. Jeg foretrækker datteren (Haynes).

--
vh
Torben

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-02-05 23:57

> Lidt ligesom moderen og datteren. Jeg foretrækker datteren (Haynes).
>
> --
> vh
> Torben

...eller den anden gamle: Nogle kan lide konditoren - andre kun datteren.....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-02-05 22:45

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:

> [...]
> ta' et gammelt ringbind, køb nogle plastic lommer, og så kan bogen
> pludselig tåle oliefingre, samt at man kan tage løsblade med hen/ud

Alternativt kan man kopiere de sider man mangler i værkstedet, eller
bare finde en piratkopieret manual på nettet og nøjes med udskrifter.

Hvis man ikke har moralske skrupler med pirateri er emule-netværket i
øvrigt fyldt med originale værkstedshåndbøger.

--
mvh Jes Vestervang - der lige har monteret varmehåndtag på
Fazeren. Sikke et hyr, men nu virker skidtet ...og en kortere

Fra : Bobbleboy

Dato : 06-02-05 15:47

> [...]
> luftfilteret, vil jeg alligevel gerne have det at vide. Det er ret muligt
> jeg skal have pillet alt af for at få det malet.

Husk at lukke for benzinen, lille skrue,sidder lige bag de to slanger, helt
oppe ved tanken, inden du tager slangerne af, lidt svær at komme til, men
kan lade sig gøre

André
GS500E