Hvilken slags maling til gaffelbro?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-02-05 16:41

Hej i gruppen,

Jeg har langt om længe fået købt den rigtige slags torx og har fået skruet
min gaffelbro af.
Nu kommer næste spørgsmål så... Hvilken slags maling skal jeg bruge til
broen?

Kravene er, at malingen skal være sort - gerne blank - og så skal den være
hård som sten, og kunne modstå et nøglebundt, der rasler rundt ovenpå så
godt som overhovedet muligt.

Snakker vi hammerlak her, og i givet fald hvilken type, for der findes jo
tonsvis af forskellig slags?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ...ZZ...

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-02-05 16:59

Psycho Cowboy skrev:

> Snakker vi hammerlak her, og i givet fald hvilken type, for der
> findes jo tonsvis af forskellig slags?

Jeg fik for mange år siden anbefalet en maling af fabrikatet "Lesonal" til
udsatte steder - fås med hærder i.

Om dén så kan holde til et nøglebundt er nok mere tvivlsomt - hvad med
(sort) crom? (ikke at jeg har erfaring med det)
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Hekto

Dato : 03-02-05 17:03

In article <42023fa1$0$29436$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, chrijac
[FJERN]@gmail.com says...
> [...]
> godt som overhovedet muligt.
>
> Snakker vi hammerlak her, og i givet fald hvilken type, for der findes jo

Hammerite!
Køb den som sort spray.
Varm emnet til ca. 50 grader i ovnen (bage-!) og spray så flere tynde
lag, med 10-15 min. mellemrum.
Så 2 timer i ovnen igen, ved 150 grader.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-02-05 19:13

Hekto wrote:

> [...]
> lag, med 10-15 min. mellemrum.
> Så 2 timer i ovnen igen, ved 150 grader.

Og køb så et overtræk til nøglerne. Intet kan klare den metalsliber i
længden.

vh
Torben

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-02-05 11:04

Hekto wrote:

> [...]
> lag, med 10-15 min. mellemrum.
> Så 2 timer i ovnen igen, ved 150 grader.

Lyder som løsningen!
Så må jeg bare ud og se om jeg kan finde det rigtige... Der findes jo mange
slags hammerite?
Bare nu ikke lillemor går over gevind, når hele køkkenet kommer til at lugte
af hammerite.

Fra : Hekto

Dato : 04-02-05 11:28

In article <4203488d$0$13750$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, chrijac
[FJERN]@gmail.com says...
> [...]
> slags hammerite?
> Bare nu ikke lillemor går over gevind, når hele køkkenet kommer til at lugte

Jo, det gør hun sikkert! Send hende ud og købe sko! ... og start
emhætten!

Fra : Schlæger

Dato : 04-02-05 13:47

Psycho Cowboy wrote:

> Lyder som løsningen!
> Så må jeg bare ud og se om jeg kan finde det rigtige... Der findes jo mange
> slags hammerite?

Og når så emnet er færdiglakeret, så kan du påklistre et stykke
selvklæbende plasticfolie af den slags, der f.eks. sælges som
"stenslagsbeskytter" til biler (kan købes i centi"metermål" hos
autolakerere).

Det har jeg med held brugt på to af mine MCere omkring tændingsnøglen. Det
kan ikke ses, og nøglebundtet kan ikke lave ridser på materialet.

.... kan i øvrigt også anbefales på forsiden af den malede del af
forgaflens ben ....

Mch Schlæger

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-02-05 14:02

"Schlæger" wrote:

> [...]
>
> Det har jeg med held brugt på to af mine MCere omkring
> tændingsnøglen. Det kan ikke ses, og nøglebundtet kan ikke lave

Glimrende idé.
Den vil jeg nok benytte, når skidtet er malet.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 03-02-05 19:37

Psycho Cowboy wrote:
> Kravene er, at malingen skal være sort - gerne blank - og så skal den være
> hård som sten, og kunne modstå et nøglebundt, der rasler rundt ovenpå så
> godt som overhovedet muligt.

Tændingsnøglen sidder da alene - så den kan ikke engang lave ridser i
skosværte

--
-jens
RSV1000

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-02-05 11:05

Jens Arnfast wrote:

> Tændingsnøglen sidder da alene - så den kan ikke engang lave ridser i
> skosværte

Mnjae næsten...
Jeg har et mini-bundt med nøglen til geden + nøglen til låsen og
fjernbetjeningen til alarmen.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 04-02-05 17:43

Psycho Cowboy wrote:
> Jeg har et mini-bundt med nøglen til geden + nøglen til låsen og
> fjernbetjeningen til alarmen.

Dem har jeg så i bundt for sig selv

--
-jens
RSV1000

Fra : NielSV650

Dato : 04-02-05 14:09

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> min gaffelbro af.
> Nu kommer næste spørgsmål så... Hvilken slags maling skal jeg bruge til

http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=529768

Niels

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-02-05 15:13

NielSV650 wrote:

> http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=529768

Har jeg overvejet, men synes godt det kan virke som en lidt "billig" måde at
skjule en ridset gaffelbro med, så jeg vælger i første omgang at forsøge med
lidt maling.